Kollar fortfarande runt efter en förstahoj som är lämplig för min ekonomi. Snabbt räknat på länsförsäkringars sida så landar jag på ~6900 halv/hel för en CBR 900 -98 (och runt omkring -98, så fort jag kollar på -00 och nyare sticker det iväg och blir genast dyrt). Dessa är enligt LF beräknade på 41kw som dom tydligen är strypta till på pappret, men jag har också hört att dom alltid räknar på full effekt numera? Hur fungerar detta om man har obegränsat A-kort?
Finns det fler RR hojar som bör landa runt den helårspremien som jag har missat? Vill inte gärna ha en gammal hoj, försöker hålla mig runt -98 -99, tycker det är tillräckligt gammalt. Skulle vara trevligt med förslag på förstahoj då jag är säker på att det finns modeller som jag har missat osv, över 10 000:- per år på försäkring går jag inte. Jag är 23 nu och antagligen 24 när jag har tagit lappen.
Tacksam för alla svar
Finns det fler RR hojar som bör landa runt den helårspremien som jag har missat? Vill inte gärna ha en gammal hoj, försöker hålla mig runt -98 -99, tycker det är tillräckligt gammalt. Skulle vara trevligt med förslag på förstahoj då jag är säker på att det finns modeller som jag har missat osv, över 10 000:- per år på försäkring går jag inte. Jag är 23 nu och antagligen 24 när jag har tagit lappen.
Tacksam för alla svar