cbr 600rr??

provider

mike the provider
Gick med
1 Aug 2008
Ort
sala
Hoj
cbr 600rr -06
tänkte byta till en ca 03a, kör sv 650 03a idag, vill veta liteom det helt enkelt vad ni säger? Råd om vanliga fel osv, allmän känsla i cykeln.... ( och om det kanske är nån som vill byta med mig med pengar imellan såklart) tacksam för svar mvh micke:yoparty
 

AndreasNo

Bannad
Gick med
11 Jul 2006
Ort
Karlskoga & Örebro
Hoj
CBR600RR -03
Jadu, sportigare än de andra 600orna i samma årsmodell va gäller sittställning.
Jag får ont efter en halvmil på vanligt raktframåka, men de e precis så som de ska va när man kör sporthoj =)
Vanliga fel finns de inte direkt några vad jag vet, har haft ett par ovanliga fel med min men de e sånt som händer...en gång av 100000 :D.
Jag tycker det är en bra hoj med finfina bromsar o chassie.
 

KidNasty

Inte bara tuffa killar som har tatuering
Gick med
19 Apr 2006
Ort
Uppsala
Hoj
Hojlös... Men drömmer om en R1-07 eller nyare.
Underbar hoj.. Aldrig haft några problem med min iaf.. Förutom Stöldförsök..;Mad
 

provider

mike the provider
Gick med
1 Aug 2008
Ort
sala
Hoj
cbr 600rr -06
ok men inga mer som har nått att säga om denna skitsnygga cykel?!?!?! Sålde sv´n igår så nu är det bara att ut o leta :)
 

nmi

Sporthojsnörd
Gick med
29 Jun 2006
Ort
gbg
Hoj
hojlös
kan va problem med tändningen ibland(för mej), vet ej om det e någon mer än jag men jag har det iaf.

men annars en uuuuuuuuuuuuuuuuunderbar hoj
 

duckie

sockersöt
Gick med
28 Feb 2004
Ort
Borlänge
Hoj
Street Triple R
Jag har gjort samma resa som du - sålde min SV till förmån för en CBR600RR.

Det är ju en sjujävla skillnad i effekt och i början var jag livrädd på CBR, men man vänjer sig snabbt. (tyvärr).

Jag kom aldrig riktigt överens med de höga varvtalen på CBR:en så jag hade den bara en säsong.
Det är en populär hoj och begagnatutbudet är väl begränsat, sålde precis min 04:a för 62k - du borde ge max 55k för en 03:a.
Den har väl inga speciella fel vad jag vet.
 

Dioxin

Ny medlem
Gick med
31 Jan 2004
Ort
Borås
Hoj
Aprilia RSV Factory
En mycket bra allround sporthoj. Som alltid när det gäller hondan: inte den snabbaste 600:an på banan, men absolut inte den långsammaste heller! Kvalitén är hög, snygg, sittställningen bra (för att vara en sporthoj), Chassi, motor osv kanonbra och försäkringen är överkomligt (för de flesta).

Bara att slå till, tycker jag :tummenupp

Lycka till!


Mvh
Dio
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
En mycket bra hoj. Har aldrig haft problem med min.
Sittställningen enligt mig riktigt bekväm. :)
 

provider

mike the provider
Gick med
1 Aug 2008
Ort
sala
Hoj
cbr 600rr -06
ok lite kött på benen, men vad blir det i försäkring, nån? hittade en hoj till rätt pris, men det va ju bara 50 mil bort.. balle.. vad kostar slip on???
 

keeeka

Ny medlem
Gick med
24 Jun 2008
Ort
Gävle
Hoj
03, Honda, CBR600rr
Har en 600rr 03a. Går bra, sköna att köra och framförallt förvånadssvärt lättkörd. Den hänger med fruktansvärt bra i svängarna. Jag är nöjd med min och har inte haft några problem.

Är oxå sugen på ett slipon, ett yoshi vore så nice, men det är ju ganska dyrt... :(
 

MC Doktorn

Guest
Jag/vi vann ju REC 2007 på en 600RR från 2003, visar att storleken inte är allt.
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Kul och snabb hoj. Jag har skrotat med min flertalet gånger och inget förutom plasten verkar ta stryk. :D

Hehe... Joru.. Vänster styrhalva var tydligen inte helt motståndskraftig när man lät hojen volta i sanden... :p
O bilnkers ryker ju när man smäller annars verkligen bara plast...
Då har jag iofs rampuckar på... :D
 

tc82

hmmm...
Gick med
6 Aug 2007
Ort
Sydvästra skåne mellan Malmö och Lund!
Hoj
2000, Yamaha Dragstar 1100
ok lite kött på benen, men vad blir det i försäkring, nån? hittade en hoj till rätt pris, men det va ju bara 50 mil bort.. balle.. vad kostar slip on???

Om du har regnummer då rekomenderar jag dig att gå inte på www.if.se dom har märkes försäkring på Honda, har min försäkrad där, betalar 6500per år på en CBF1000SA, länsförsäkringar ville ha över 30000kr! :huvet :arsele
 

Vampyrtrollet

Det kan aldrig vara för mycket rosa....
Gick med
10 Oct 2003
Ort
Täby
Hoj
Triumph Daytona 675 och en CBR 600 RR -03 LePuckEdition
Grejen med märkesförsäkringen på If är att självrisken inte är helt underbar...

Min hoj står på mig, i Tumba, 27 år...
betalar 16300:- per år...
Självrisken vid krasch är 25000:- *asg*
Självrisken vid stöld är bara 15000:- Haha...

Så det beror på hur man tänker... :D
 

provider

mike the provider
Gick med
1 Aug 2008
Ort
sala
Hoj
cbr 600rr -06
fan jävla försäkrings bolag!! kan dom bara inte va lite bussiga?!?!?!
kollade idag, dom ska ha 700 spänn för halv o 1200 för hel! OCH BIFFEN MED DET ÄR ATT MAN KAN INTE STÄLLA AV DEN!! om man ska ha en sån så blir det inte märkes förs.. då finns det bara halv o den kostar 1400:- o visst 50:på vintern.. men ändå! en tjej kompis har en audi rs6 450 hp orginal hon e 23, hon betalar 300:- i mån för hel. var e rättvisan? o spec köns neutraliseringen??????????? inget illa mot er tjejer!!! men mot förs bolagen!!!
 

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Ort
Linnégatan
Hoj
R1 -05, XJ -97
Bolag är sällan bussiga... de måste(försöka) tjäna pengar, annars får man inte driva bolag. Normalt sett har de ett procentuellt påslag på allt vilket gör att premien är ungefär där den borde vara.

Hojen är trevlig att svänga med, tämligen slö men är man vad vid en sv så antar jag att det mesta känns snabbt!
 
Nyheter
Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Provkörningsduell, Ducati Hypermotard 698 Mono mot Husqvarna 701 SM!

Just nu är Allt om MC på et...

Course 3-i-1 Paketpris – Förarens val

I den spännande världen av ...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Distinguished Gentlemans Ride 2024 körs 19 maj

Söndag 19 maj är det dags f...

Top