Cbr 600rr kopplingsproblem

Widebody

Ny medlem
Gick med
4 Jul 2014
Ort
Söderorten
Hoj
2005, Honda cbr 600rr
Hej, jag har en cbr 600rr 05, så var det att jag tog bort kopplings vajen för rengöra den, och när jag satte tillbaka den men ny handtag slutade kopplingen koppla. Jag bytte till galna handtaget men det spelade ingen roll. Jag startade motorn och la i växel så snurrade bak hjulet oavsett om jag tryckte ner handtaget eller inte. Bytte även olja och filter men kopplingen sitter ändå fast, vad är problemet???:va

OBS: den funkade förut fel fritt.
 
Man kan justera vajern både vid motorn och vid handtaget, har du kollat så allt är rätt och riktigt på båda ställen?
 
"kopplingen sitter ändå fast" - Handtaget går inte att dra in? Kopplingsarmen rör sig inte?
 
Vajern kanske inte är i samma läge som innan. Går den lika långt in som tidigare eller kan Du sträcka den mer?
 
Vajern är i bra skick. Som det var förr, den går in som vanligt. Jag tror något inne i kopplingskorg sitter fast, för handtaget är hårdare än förr att dra in. Är det någon som vet något?:Bugar
 
Ja. Jag bromsade även med bakbromsen en stund när jag hade växel i så stannade hjulen. Sen började snurra igen när jag släppte bromsen.
 
Jag måste få fråga: har du testat att köra hojen eller står den bara på racestöd ? tänkte eftersom den stannade när du bromsade (och då antar jag att motorn inte dog)
 
Vajern är i bra skick. Som det var förr, den går in som vanligt. Jag tror något inne i kopplingskorg sitter fast, för handtaget är hårdare än förr att dra in. Är det någon som vet något?:Bugar
Om du bara lossar vajern på utsidan och byter handtag så hoppar inget snett inne i kopplingskorgen, eventuellt fel sitter på utsidan.

Ja. Jag bromsade även med bakbromsen en stund när jag hade växel i så stannade hjulen. Sen började snurra igen när jag släppte bromsen.
Det låter som att allt är som det ska, kopplingen kopplar som den ska. Möjligen har du spänt vajern för hårt, så att kopplingen aldrig greppar riktigt, och det är därför det känns tyngre än det ska.
 
Nej, körde inte, utan den står på depåstöd, och nej motorn dog inte. Vad kan det vara?

- - - Updated - - -

Precis, så tänker jag också, vad är problemet då?
 
Nej, körde inte, utan den står på depåstöd, och nej motorn dog inte. Vad kan det vara?

- - - Updated - - -

Precis, så tänker jag också, vad är problemet då?
Då fungerar den ju som den ska.
 
Sålänge hojen inte driver framåt när hjulet är i backen är allt som det ska.
 
Ja, precis, glömde tillägga att när motorn är avstängd och lägger jag i växel och dra koppligen så rullar inte hjulen.
 
I dragläge bakhjulen är låst även om jag trycker ner kopplings handtagen, i friläge rullar hjulet som vanligt
 
Antar att du menar neutralen när du skriver friläge.

Ok, du kan alltså inte frikoppla verkar det som. :tummenupp
 
Precis, neutralen snurrar den som vanligt, när jag har ettan växel eller vilken växel som helst och trycka ner kopplingen så snurra inte hjulet. Och i vanliga fall det ska snurra. Vad kan det vara för fel?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top