Har haft en cbr 600 -98 25 Kw som vid provkörningen var strypt, jag köpte hojen och dom fick montera bort strypningen.
Hojen gick blurigt och svarade inte på gaspådraget om man inte drog i gasen lite lugnare då märkte man inte så mycket av strypningen.
Jag har nu köpt mig en cbr 600 -91
Försäkringen kostar på tenant ca: 6000 kr för helförsäkring helåret men då måste den stå på året om och kostnaden blir då 495 kr per månad även om man inte använder den. även min -98 som jag hade tidigare kostade omkring dom pengarna.
Jämfört med tryghansas premie som skulle kosta 1400 kr i månaden under högsäsong och en avstälelseförsäkring som gick på 270 för avställningstiden samanlagd årspremie blev då 8670/år baserat på sex månaders påstält fordon och sex månader avställt. här var min -98 mycket dyrare. typ 30-40 000 kr helförsäkring helåret.
Kosnader beror på var man försäkrar för hoj och i vilket bolag, var man bor, ålder, körkortsår och årsmodelen samt zonen man bor i. Skälv bor jag i zon 1 och är 28 år haft kort i 5 år.
Sen är skälvriskerna lite olika på bolagen det är lägre på tryggh. och högre på tenant.
I den här länken har du lite info om bolag och försäkringar den är grundad på smc undersökning 2004-01-16
http://www.motorcyklisterna.org/pdf/info/forsakring04.PDF
Mvh Nicklas hoppas det inte blev för rörigt