CBR 600F Frågor.

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
tjo! jag fick hem mina strypbrickor till CBR'en idag, tänkte höra om det var nån som vet om man ska byta munstycken när man monterar dem? eller om det ska göras några andra inställningar, för luftflödet kommer ju strypas rätt rejält! :3freak som ni ser på bilden där nere. Får hoppas den inte kommer gå som en påse nötter sen bara :4skrika

Sen har jag ett annat litet problem med hojen, om jag gasar på lite sen släpper av på gasen (gäller speciellt låga växlar) så slår det från växellådan/drivaxeln. Kan det vara nån ryckutjämnare som är slut ? kedjan är lite slak, sen är bakdrevet rättså slitet men tror inte det har med de å göra.

Tacksam för alla svar!
 

Bifogat

  • brickor.JPG
    brickor.JPG
    12.1 KB · Visningar: 50

AleX

Siktar högt, kommer lågt
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Flyinge
Hoj
CBR929CBR600R6
bara smälla dit o köra.. he he.. krypa fram...
 

Qwerty

Livs drömmare
Gick med
9 Mar 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Piaggio Liberty 2T
Jensen skrev:
Sen har jag ett annat litet problem med hojen, om jag gasar på lite sen släpper av på gasen (gäller speciellt låga växlar) så slår det från växellådan/drivaxeln. Kan det vara nån ryckutjämnare som är slut ? kedjan är lite slak, sen är bakdrevet rättså slitet men tror inte det har med de å göra.

Tacksam för alla svar!

Det har säkert med att kedjan/dreven är slitna.
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Qwerty skrev:
Det har säkert med att kedjan/dreven är slitna.

OKi, ska nog satsa på ett nytt drivpaket då :) har ju hela hösten/vintern på mig å fixa så det ska nog hinnas med.
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Du behöver inte bestycka om. Smäll i brickorna bara. Sen måste du hålla kejda korrekt justerad och se till att ryckutjämnargummina är i bra skick. Annars känns växlandet som att sparka omkring i en säck spik.
 

Jensen

Pickenoutlaws. Dom känner mig va!
Gick med
28 Jul 2004
Ort
Skillingaryd
Hoj
KTM 690 SMC-R & KTM 150 SX
Mattias skrev:
Du behöver inte bestycka om. Smäll i brickorna bara. Sen måste du hålla kejda korrekt justerad och se till att ryckutjämnargummina är i bra skick. Annars känns växlandet som att sparka omkring i en säck spik.

Ok, så det fanns nån ryckutjämnare ändå. Ja det slår en del när man växlar ner faktiskt, ska se över kedjan och dreven. Men var hittar jag ryckutjämnargummina ? har inte hunnit skaffa mig en reparations handbok än så jag får förlita mig på forum :tungan
 

Mattias

Very nice
Personal
Gick med
24 Feb 2002
Ort
Stockholm
Hoj
GSX-R750WT + G650X Moto
Jensen skrev:
Ok, så det fanns nån ryckutjämnare ändå. Ja det slår en del när man växlar ner faktiskt, ska se över kedjan och dreven. Men var hittar jag ryckutjämnargummina ? har inte hunnit skaffa mig en reparations handbok än så jag får förlita mig på forum :tungan
Ryckutjämnaren sitter i bakfälgen, innanför drevhållaren. Plocka av hjulet och lyft bort drev med hållare, så hittar du ryckutjämnargummina.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top