CBR 600F att tänka på vid ev köp!?

Jullä

...
Gick med
17 Jan 2010
Ort
Sundbyberg
Hoj
Ninja ZX9R, Suzuki Gsx 750, Kymco B&W 250, Fiddy 125
hej! har letat och letat men hittar inte, och d går inte att söka på detta heller :va

går och funderar på att köpa men en cbr 600f -95. (reg -96)
heter den f3 då? antar att det har med åldern att göra?

har dessa problem med någe spec man ska tänka på att kolla upp?
el något annat för den delen?

vart det nån facelift runt dessa år, när?
har bara hittat bilder/filmer på upp till -94 sen -96

denna har inte framblinkersena infälda i bubblorna på skärmen utan bara utanpåliggande..

nån som vet hur det står till packväskor?
hittat en bild på en som hade en "pakethållare" för en topbox men vet inte om d va hemma snickeri!?
skulle gärna vilja kunna ha sidoväskor också om man skulle våga ta sej på en lite längre tripp. :)

tacksam för svar :banana
 
Hej,

95'an är en F3, som du säger har det med åldern att göra, g3 fanns mellan 95-98 om jag inte minns fel. 95'an är ju den första modellen av F3 så visst skiljer det sig lite mot F2, googla på cbr 600 f så hittar du allt :)
Det är ju en sporttouring så den fungerar bra att ha väskor på. Jag har dock inte använt sidoväskor utan fäst en längst bak på limpan. Finns ju bra handtag att fästa i där.
Annars är det i mitt tycke en mkt driftsäker hoj som fungerar både till att leka lite med som att åka längt på. Har aldrig hade några problem el varit missnöjd med den.

Har en tillsalu om du är intresserad, fast det är en 93'a som är uttagen 94 ;)

Lycka till!

Lycka till!
 
Vanliga fel är bl.a:
2:a växel och skiftgafflar kan bli dåliga och då hoppar 2:a ur när man varvar ordentligt.

När kopplingskorgen blir dålig hörs en mekansikt molande ljud från högra sidan av motorn

Kamsträckan är också en svag punkt

Laddningsregulatorn och bränslepumpen kan gå sönder lite för ofta.

Annars är det en trevlig hoj. 95 och 96 är i princip samma hoj (färgsättningen som skiljer) den fick då ett face lift och Direct Air Induction System (luffarturbo) som ser till att motorn andas på ett effektivt sätt och den gjorde att motor förförsta gången fick 100 hk.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top