cbr 600f -98 ojämn gång vid körning?

Family guy

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2008
Ort
skurup
Hoj
Honda CBR 600 -98
tjaba jag har byggt en fighter av en cbr 600f 1998. har monterat en acewell mätare på den klippte bort den gammla mätaren och kopplade in den nya. jag kopplade in allt utom temp,varv och hastighet ifrån kabelstocken.
Varvet tog jag på en tändkabel och hastighet på framhjulet med en magnet och en sensor som medföljer mätaren. men tempen kan det styra tändning eller ? kanske därför den går ryckigt ???vid 50kmh och uppåt går det inte att dra full gas då rycker det och jävlas pleas need some help???:confused:har även bytt stift på den satte i NGK som jag köpt av en vän till mig som jobbar på adbildelar dom tog hem mc stift till mig kanske fel stift vem vet......
 
Du får nog utforska "luffarturbon", dvs luftburkens snorklar framåt. Det går inte bara att slita bort allt där fram utan att det påverkar resten. Exakt vad du ska göra vet jag dock inte, men det finns lite trådar om Kawasakis med samma bekymmer efter kra... fighterisering.
 
ja jag tror oxå att det e luftintagen där fram som jävlas jag prövade att tejpa hålet men jag lämnade en springa på ca 2 cm öppen och det gorde lite skildad men den jävlas fortfarande??? Men jag tror samma som du att det måste va luften som pressas in där fram.därför går det inte att fulll gasa.tack fö info hälsningar //martin
 
Tjena, jag har precis byggt färdigt min CBR, en 97:a med exakt samma problem... så jag provade lite olika lösningar.. men kom på att det räckte med att spärra solenoiden (öppet läge) till luftflödet på slangen in till centrum mellan 2:an och 3.ans förgasare... jag vet inte hur det ser ut på 98:ans modell men det funkade till slut på min hoj iallafall. (obs: gjorde massa hempantent på att ta bort slang-skiten helt men funkade ej, så jag satte ihop det som det satt orginal, det går att få plats med allt.... och bara spärra ventilen som sagt va..)

Lycka till!!
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top