CBR 600F Årsm:98

PeterC

Ny medlem
Gick med
26 Aug 2006
Hoj
Cbr 600F 98
Tjena. Har kollat runt nu ett tag på hojjar och har fått upp ögonen lite för Cbr 600F. Undrar dock vad som mest skiljer den mest mot exempelvis en CBR 600RR? Förutom utseendet då. Är det samma motor i dem?
Har man chans att haka på en r6:a eller en 600RR med en cbr 600F eller är det stor skillnad? :va

SEn funderar jag lite på Kawasaki ZX7R. Har hört att de ska gå bra men vara väldigt tunga i svängar och så? Iaf de som är äldre än 98: or? Stämmer det? Vilken skulle ni rekommendera mellan en CBR 600F årsm 98 och en Kawa ZX7R årsm 97?

Hare:yoparty

Tjena. Har kollat runt nu ett tag på hojjar och har fått upp ögonen lite för Cbr 600F. Undrar dock vad som mest skiljer den mest mot exempelvis en CBR 600RR? Förutom utseendet då. Är det samma motor i dem?
Har man chans att haka på en r6:a eller en 600RR med en cbr 600F eller är det stor skillnad? :va

SEn funderar jag lite på Kawasaki ZX7R. Har hört att de ska gå bra men vara väldigt tunga i svängar och så? Iaf de som är äldre än 98: or? Stämmer det? Vilken skulle ni rekommendera mellan en CBR 600F årsm 98 och en Kawa ZX7R årsm 97?

Hare:yoparty

min zx7r är 96:a men jag tycker den är rolig att svänga med, upplever inte den som tung, bara tung när man står still ibland, väger 203 kg torr orginal. Prestanda är det inge fel på heller, man åker framåt under 6000 rpm och över 6000-7000 rpm FLYGER man praktiskt taget fram :)

Hör av dig om du vill ta dig en provtur på kawan, bor i nacka. ev kanske jag ska sälja min också, har lust att köpa en gixxer fast vet ej än, haft roligt på kawan så :)

På Mcpoolen.se kan du hitta lite info om alla möjliga slags hojar, motor o sånt.

Last edited:
Okej, det lår ju bra.. Kanske är mest rykten då att de ska vara tunga att svänga med.. Men visst, jag skulle jättegärna ta en provtur. Letar ju som febrilt efter hojjar just nu så man vill ju prova och lära sig så mycket som möjligt om alla modeller för att kunna välja ut en. :gnissla. Däremot har jag inte hojkortet än, men det är planerat att vara klart innan början av sommaren. Får höra av mig när jag tagit kortet då..

Cbr 600F då. Är det någon som kan säga något om den hojen? Fördelar nackdelar? Är det en bra hoj helt enkelt?

Hare

Cbr 600F då. Är det någon som kan säga något om den hojen? Fördelar nackdelar? Är det en bra hoj helt enkelt?

Hare[/QUOTE]

Har inte kört den gamla cbr som du är ute efter men äger själv en cbr 600f -99(min första hoj).Som jag kan varmt rekomendera som första hoj, då den är väldigt lätt körd. 98 och äldre är med stålrörs ram och 99 så kom den med alu ram.
Om man läser tester från 99 så kom cbr 600 och r6 först.
Vad jag vet så är cbr 600f utan några fel från fabrik och ska hålla riktigt bra.
600:or går fort också :), mätarfart 260km/h på flygfält utan hemlängtan.

Nackdelar som vissa tycker är att man får växla rätt mycket om man kör lite fortare på kurviga vägar. Själv så älskar jag det då man får köra hojen och inte bara "åka" på den.

Nyheter
ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Danske Vilh. Nellemann övertar Honda-importen i Sverige

Äntligen är frågan om vem s...

Harley‑Davidson ”Creators Custom Clash”

Harley‑Davidson drar igång ...

Di Giannantonio tillbaka som vinnare!

Fabio Di Giannantonio är fö...

The Distinguished Gentlemans’s Ride – Körs i morgon!

Den 17 maj är det åter dags...

GOTLAND GRAND NATIONAL OCH AFTONBLADET SÄNDER 12 TIMMAR LIVE FRÅN ÅRETS TÄVLING!

Foto: Karin Tornblom Pre...

Allt om MC på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Bike på Rapidos öppet hus!

Kom och hälsa på Rapido MCK...

Back