cbr 600 streetfighter

jonny_81

Ny medlem
Gick med
6 Sep 2009
Hoj
cbr 600 95 streetfighter
Sitter nu o funderar men har helt fått hjärn släpp och insperationen är helt borta.. Tanken e att färdigställa cykeln till sommaren men ja har helt tappat fokus.:huvet

Skulle villja ha lite tipps och allternativ färger mm..

Bifogat

• S7302056.jpg
    S7302056.jpg
    232.5 KB · Visningar: 300
Du har ju gjort merparten av jobbet! Originalfälgarna är snygga men kolfiber är aldrig fel och gör underverk för körbarheten. Byta sving? Den är lite klen i på den modellen, tycker jag. Sidenmatt svart på ditt bygge, tycker jag. Ny bromspump, styrdämpare (det behövs när man fightar den modellen, talar av egen erfarenhet), hugger i kolfiber och framskärm likaså. Bygg ihop den som den står i övrigt, den är redan snygg!

Du har ju gjort merparten av jobbet! Originalfälgarna är snygga men kolfiber är aldrig fel och gör underverk för körbarheten. Byta sving? Den är lite klen i på den modellen, tycker jag. Sidenmatt svart på ditt bygge, tycker jag. Ny bromspump, styrdämpare (det behövs när man fightar den modellen, talar av egen erfarenhet), hugger i kolfiber och framskärm likaså. Bygg ihop den som den står i övrigt, den är redan snygg!

styrdämpare har du förslag på någon??

har köpt styrdämpare idag.. Nu letar jag efter dubbla ljuddämare någon som har något vettigt förslag? Bak änden kommer ifrån R-1 04.

cool ide med crossplåten med gaffelbensskydd.. :)

Ja eller hur!!
Tycker oxå att det ser riktigt grymt och udda ut:tummenupp
Btw. RIKTIGT fin hoj.:)

fan kul med positiva reaktioner. De e första hojen ja bygger o de e mycket kvar. Ska snart sätta ihop den för att sedan plocka ner skiten igen för lack mm.

framsteg

nu sitter i alla fall bakramen på plats. Så nu ska jag bara snygga till fästet o smalna av de lite.. I nästa vecka ska ram o fälgar skickas på blästring o lack

Bifogat

• S7302079.jpg
    S7302079.jpg
    231.7 KB · Visningar: 162
japp sitter just nu i skrivandess stund o funderar på hur ja ska göra det så de blir bra...

en bild till.

en bild till från bygget:yoparty

Bifogat

• S7302077.jpg
    S7302077.jpg
    227.6 KB · Visningar: 110
Färg..

nu är det dax för färg ska försöka få iväg den nästa vecka..
Så lite tipps på färger som kan passa???

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul