CBR 600 RR fotpinne hål storlek?

användare-404

jag vet inte vart strypen sitter konstapel
Gick med
5 Oct 2022
Hoj
CBR600RR
(cbr600rr2008)
Har nu köpt eftermarknads fotpinne 2 gånger båda har för stora hål 8-9mm(glömde mäta med skjutmått)
De fotpinnar jag har nu har ett hål på 5,85mm. som jag förstår har alla cbr600rr 2007-2023 samma fotpinne, med det fattar jag inte varför jag får fotpinnar som har för stora hål. Är det 1000rr som har 8-9mm och/eller 600 innan 2007? eller har en tidigare ägare bytt mitt fäste för fotpinnarna till nå kina skit med fel storlek på hålen?

Bifogat

• 1.jpg
    1.jpg
    117.8 KB · Visningar: 19
  • 2.jpg
    2.jpg
    231.1 KB · Visningar: 18
Fotpinnarna ser ut som kinaskit, är det det?
de första jag köpte va kina skit för 100kr, den på bild är ifrån xlmoto som man inte kan välja något annat än till vilken MC de ska passa.
men grejen är att det är samma storlek på hålen när jag köpte på amazon som xlmoto.

jag behöver bara någon som har en cbr600rr ifrån 2007-2023 att mäta under sin fotpinne på pinnen jag har på bild för att få reda på om det ska va 5,85mm eller 8-9mm

Last edited:
Jag tog fram OEM pinnen ifrån partzilla o gjorne lite granskning. Då jag har kommit fram till att jag bör ha orginal och att de saker jag har fått är fel

Bifogat

• granska.jpg
    granska.jpg
    84.1 KB · Visningar: 5
Tror du xl Moto säljer något annat än Kina skit?
nej, men jag ville bara ha något som jag trodde skulle passa direkt, eftersom att de jag köpte ifrån amazon inte passade. Jag vet att puig görs i kina(står på förpackningnen), men jag trodde de iaf va så seriösa att de hade verefierat att deras kina skit skulle fungera

nej, men jag ville bara ha något som jag trodde skulle passa direkt, eftersom att de jag köpte ifrån amazon inte passade. Jag vet att puig görs i kina(står på förpackningnen), men jag trodde de iaf va så seriösa att de hade verefierat att deras kina skit skulle fungera
Köp en original beg från Ebay det brukar vara billigt och just original.

Köp en original beg från Ebay det brukar vara billigt och just original.
jag hittar inga begangnade, om jag ska ha en ny oem ifrån partzilla kommer det kosta mig mer än 700kr

Det skulle va billigare att köpa ett helt sett ifrån kina än det

Tycker 700kr inte är så blodigt för att få något man vet har kvalitet och passar.
Jag brukar tänka "några öl på krogen eller köpa detta" då går det lättare.

Tycker 700kr inte är så blodigt för att få något man vet har kvalitet och passar.
Jag brukar tänka "några öl på krogen eller köpa detta" då går det lättare.
jo men det är inte hållbart för mig, jag kör på bana (inte ban hoj) där jag lowsidade o blev av med min fotpinne, jag måste hitta något billigare

jag hittar inga begangnade, om jag ska ha en ny oem ifrån partzilla kommer det kosta mig mer än 700kr

Det skulle va billigare att köpa ett helt sett ifrån kina än det
700 spänn är för dyrt? hur fasen har du råd att ha hoj alls.. Jag lägger väl 20-30,000 om året bara på bensin till hojarna.

700 spänn är för dyrt? hur fasen har du råd att ha hoj alls.. Jag lägger väl 20-30,000 om året bara på bensin till hojarna.
jag säger inte att det är för dyrt, jag säger det är relativt för dyrt. Jag har köpt grejer till min honda för 21677, bara de senaste 2 månaderna

Har du provat att borra?
om man hade kunnat borra så hål blir mindre hade det varit bra. vist livet skulle not bli lättare att borra upp till 1000 hål, men det måste ju finnas någon mer än jag som har köpt fotpinnar till 600.

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph