CBR 600 (rothmans-inspirerad)

Har lossat motorn helt nu och ska bara få hjälp att lyfta bort ramen.

Bytte även ut skruven till tanklocket mot blåeloxerade likadana.....(pimp)
 

Bifogat

  • demonterad5.jpg
    demonterad5.jpg
    127.8 KB · Visningar: 105
  • tankskruv.jpg
    tankskruv.jpg
    89.8 KB · Visningar: 85
orkade inte uppdatera med byggbilder o dylikt igen.
Det mesta är ju bara en repris från förra vintern.

Hojen är nu ihopsatt med en vassare topp.
Ska bli intressant o jämföra bänkkörningen sen.

vidare så är det nytt drivpaket monterat, nya belägg och även ny bromsolja.
kommer att slutföra byggandet av undertailen vid ett senare tillfälle.
Underkåpan ska in på lackering igen då den blå färgen ska få rätt kulör, nya dekaler och klarlack.

Provkörningen sker imorgon.
 
Skitfin :tummenupp Men varför är toppkåpan bara vit och stripad?

EDIT: Sorry, såg nu att det skulle likna en -93:a

Jag tordde först det skulle se ut lite så här :)

5%20honda-vfr400r.jpg


iofs en VFR 400 men det blåa och stripsen från tanken går ut på kåpan... :)
 
Last edited:
Skitfin :tummenupp Men varför är toppkåpan bara vit och stripad?

EDIT: Sorry, såg nu att det skulle likna en -93:a

tänkte mig inte riktigt för innan lackeringen.
NSR'en har ju inte helkåpor som går mot ramen och täcker mot gaffelbenen....
Så när allt var lackat, så blev det mer vitt än jag hade räknat med....
Inte för att det ser fult ut, men det blev lite mer än jag trodde bara.
Var inne på att lacka upp som -87 o -88 ett tag men tycker helhetsintrycket på 92/93 är snyggare.Därför blev det som det blev

Den är ju gjord för att användas så jag kansek får tillfälle att lacka om den igen....:rolleyes:
 
Liten update.

Jag har bänkat hojen i våras....
Gamla effekten:
91,65 bhp och 57,21 Nm

Nya effekten:
96,46 bhp och 59,85 Nm

Det som ska göras nu är ju att jämna ut AF-kurvan då alldeles för mycket effekt går förlorad i form av dippar och resonanseffekter.

Den undre kåpan är dessutom klarlackad och iordninggjord nu.
Nya (beg) bromsskivor är också monterade då den ena hade slagit sig.
 

Bifogat

  • dynojetpapper071.jpg
    dynojetpapper071.jpg
    61.9 KB · Visningar: 99
Liten update.

Jag har bänkat hojen i våras....
Gamla effekten:
91,65 bhp och 57,21 Nm

Nya effekten:
96,46 bhp och 59,85 Nm

Det som ska göras nu är ju att jämna ut AF-kurvan då alldeles för mycket effekt går förlorad i form av dippar och resonanseffekter.

Den undre kåpan är dessutom klarlackad och iordninggjord nu.
Nya (beg) bromsskivor är också monterade då den ena hade slagit sig.

När ska vi ta ut våra 600or o tävla då? :D
E dedär bakhjulshästar? :gnissla
 
tävla...?
sån't har jag slutat med:rolleyes:

Det är bakhjulshästar som visas.....förmodligen har du mer i din standard än jag har i trimmad version
 
tävla...?
sån't har jag slutat med:rolleyes:

Det är bakhjulshästar som visas.....förmodligen har du mer i din standard än jag har i trimmad version

Sitter frugan o kollar över axeln eller? :tungan

Mjae de ja fundera på, hur mkt faller bort ungefär?
E ju ba 117 eller nåt i motorn på min...

Men whatever, måste få köra ifrån dig nångång :D
 
Nyheter
Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

TILLSTÅND KLART: GGN 2.0 KÖRS I HEJDEBY 2025

Nu är det klart att världen...

Norton Motorcycles siktar på fyra nya modeller till 2026

Norton Motorcycles förbered...

GB350S i fokus på Wheels and Waves 2025

Honda var tillbaka i Biarri...

En hyllning till mästaren!

Pressrelease från MV Agusta...

Vinnarhoj från Custom Bike Show

I nästa nummer av Allt om M...

Testhoj hämtas från Sulas MC

Vi åkte till Strängnäs för ...

Transportstyrelsen avvecklar appen Mina fordon

Foto: Andreas Johansson ...

Custom Bike Show 2025

Den 7 juni var det åter dag...

Forged följer tre baggerbyggen

Tre amerikanska hojbyggare ...

Back
Top