cbr 600 med problem

sirdius

Pain is temporary, honor is forever.
Gick med
5 Aug 2004
Hoj
Gsxr1100-86
Tjenare knutters

Tjejens hoj har fått lite knas. Det är en gammal cbr 600 från -87. Problemet är att när den kommer upp i normal arbets temp så går den piss och svarar inte på gaspådrag och till sist så dör den :mad: . När den är kall går den hur bra som helst. Någon som kan ha en tanke om vad det kan vara för problem?

Tacksam för svar

Ingen som har en aning? Jag har fått tipset av en kompis att det kan vara tändspolen, men jag har ingen lust att byta den och sen kvarstår problemet. En ny kostar 1400:- Jag vill gärna prova lite billigare alternativ innan.

Tacksam för svar om någon har

Har du gjort ett komptest?
Har du kollat att stiften är OK?
Har du kollat dina förgasarinställningar? Synkning mm.
Är tändkablarna OK?
Mätt tändspolarna?

sirdius skrev:
Tjenare knutters

Tjejens hoj har fått lite knas. Det är en gammal cbr 600 från -87. Problemet är att när den kommer upp i normal arbets temp så går den piss och svarar inte på gaspådrag och till sist så dör den :mad: . När den är kall går den hur bra som helst. Någon som kan ha en tanke om vad det kan vara för problem?

Tacksam för svar

Jag skulle kontrollera blandningen på den om jag var du. När hojen är kall så behöver den en fetare blandning (mer soppa) än vad den behöver när den är varm. Skulle tippa på att det antingen får för mycket soppa eller för lite luft. Har du kollar så att luftfilteret inte är igensatt eller att det är nått fel på choken. Prova ialla fall att börja här innan du köper dyra reservdelar.
Ha de o lycka till :tummenupp

Anderson skrev:
Jag skulle kontrollera blandningen på den om jag var du. När hojen är kall så behöver den en fetare blandning (mer soppa) än vad den behöver när den är varm. Skulle tippa på att det antingen får för mycket soppa eller för lite luft. Har du kollar så att luftfilteret inte är igensatt eller att det är nått fel på choken. Prova ialla fall att börja här innan du köper dyra reservdelar.
Ha de o lycka till :tummenupp

Det ska jag testa direkt, billigast alternativet.
Tackar tackar :tummenupp

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...