Har sökt på trådar om laddningsproblem för cbr 600, och hittade en där dem säger att det är ett standard fel, och att jag ska köpa en ny laddningsregulator.
så jag kör väll på det. tråden var dock ca 4år gammal. så tänkte höra om någon vet någon bra sida. Tror ni det lönar sig att ta hem från ebay, istället för närmaste service ställe?.
Sedan har jag tydligen ett litet glapp bak. fick höra att jag ska byta bakhjulslager, vilket tydligen skulle kosta ca 1400kr med.. då ingick 2 packningar, o 3 lager. sitter ju 1 på varje sida o 1 i mitten.
dock kör jag ju strypt för tillfället. och den gör inte mer än 180. fick höra att om jag körde i höga hastigheter som 250-300 att man ska oroa sig mer då, och att jag inte ska ta svängarna för mycket. Är lite småfattig för tillfället, har inte råd med både laddningsregulator och bakhjulslager. hojen går dock att rulla igång rätt så lätt på 2an-3an. så vad säger ni, borde jag fixa glappet ASAP?.
är för litet att det ska synas på min mobilkamera.. är väll ca 1mm det glappar, skulle inte märka det så mkt om man inte skulle vicka på hjulet (det hörs då dvs).
har också ett annat problem, då jag ger gas snabbt, så tappar den lite effekt i ca 1sec innan den börjar gasa. istället för att ge effekt direkt. vad kan problemet vara?
detta är då laddningsregulatorn va?
så jag kör väll på det. tråden var dock ca 4år gammal. så tänkte höra om någon vet någon bra sida. Tror ni det lönar sig att ta hem från ebay, istället för närmaste service ställe?.
Sedan har jag tydligen ett litet glapp bak. fick höra att jag ska byta bakhjulslager, vilket tydligen skulle kosta ca 1400kr med.. då ingick 2 packningar, o 3 lager. sitter ju 1 på varje sida o 1 i mitten.
dock kör jag ju strypt för tillfället. och den gör inte mer än 180. fick höra att om jag körde i höga hastigheter som 250-300 att man ska oroa sig mer då, och att jag inte ska ta svängarna för mycket. Är lite småfattig för tillfället, har inte råd med både laddningsregulator och bakhjulslager. hojen går dock att rulla igång rätt så lätt på 2an-3an. så vad säger ni, borde jag fixa glappet ASAP?.
är för litet att det ska synas på min mobilkamera.. är väll ca 1mm det glappar, skulle inte märka det så mkt om man inte skulle vicka på hjulet (det hörs då dvs).
har också ett annat problem, då jag ger gas snabbt, så tappar den lite effekt i ca 1sec innan den börjar gasa. istället för att ge effekt direkt. vad kan problemet vara?
detta är då laddningsregulatorn va?
Last edited: