CBR 600 -99: Kopplingen slirar...

NSR_Martin

Vill man så kan man.
Gick med
10 Mar 2003
Hoj
KTM 660 -04
Jag har en cbr 600 -99, jag och polarna va ute och övade bakhjulskörning idag, sen åkte vi till en kiosk o åt glass, efter det så började kopplingen slira, det blev värre o värre och den slirar på alla växlar..

Vad kan detta bero på?

Jag har en ny koppling liggandes hemma så det är lugnt för den delen, men kan va intressant att veta varför det blev så och vad som är fel.

För att du mest troligen koppla upp hojen = slir = slitage.

Kopplingen tog slut

Det verkar va den inre kopplingskorgskransen, eller vad det kallas, som har fukkat sig, det är jack i den så stålskivorna kan inte glida fritt...

Har ju en från den andra motorn, problemet är att få bort kopplingskorgen... Muttern är CP och dessutom snurrar den inre kopplingskorgen ju fritt, på nått vettigt sätt måste man hålla fast den utan att pajja korgen, tips?

Fan va less man blir på allt ibland, trodde det räckte med att en kolvring gick så man får byta motor, men icke, har väll mest mig själv o skylla iom att jag förmodligen kopplar upp den för aggrisivt, men har ändå mest lust o slänga hojfan i närmsta sjö och köpa ett garnnystan och börja sticka tröjor på heltid istället... Men då kan man ju ge sig fan på att pinnarna man stickar med skulle gått av istället... Så det kanske är lika bra o laga hojen o va glad... Ett tag...

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg