Rev precis isär min 600 för att bestyck om den in för sommaren.
Det satt inget luftfilter i den förut men jag skall sätta i och det är orsaken till ombestyckningen.
Eftersom hojen är en gammal tävlingshoj, så är den skruvad med sen tidigare med bla. bättre koppling, HRC-kammar.
Bifogar bild på vad jag tror är tomgångsmunstycken (1.) Huvudmunstycken (2.) stämmer??
Nu till problem 1:
Munstyckena (2.) saknar all märkning i form av tillverkare eller dylikt. Det står bara 150 på dem. Orginal är det ca 136-138 med Keihins egna munstycken.(märkta med en liten stjärna)
Kan det vara så att det motsvarar orginalstorleken ändå???
Dynojet har ju andra beteckningar på sina munstycken.
Problem 2:
Nålarna som sitter i verkar vara orginal och är märkta J6VB.
Jag har flera nålsatser liggandes som är märkta J&V och sen A,B,C och D.
Nån som vet vad sista bokstaven står för???
Är det vara hur spetsig/trubbig den är??
Vad gör en spetsig/trubbig nål för skillnad och vid vilka varvtal (cirka)??
Problem 3:
Tomgångsmunstyckena (1.) är också orginal som det ser ut. Märkta 42S.
Jag har nya liggandes som har märkningen 40S.
Vad blir skillnaden med dessa(mindre) tomgångsmunstyckena??
Jagar just nu förra ägaren till hojen för att ta reda EXAKT vad som är gjort med den....
all hjälp mottages tacksamt
/Tom
Det satt inget luftfilter i den förut men jag skall sätta i och det är orsaken till ombestyckningen.
Eftersom hojen är en gammal tävlingshoj, så är den skruvad med sen tidigare med bla. bättre koppling, HRC-kammar.
Bifogar bild på vad jag tror är tomgångsmunstycken (1.) Huvudmunstycken (2.) stämmer??
Nu till problem 1:
Munstyckena (2.) saknar all märkning i form av tillverkare eller dylikt. Det står bara 150 på dem. Orginal är det ca 136-138 med Keihins egna munstycken.(märkta med en liten stjärna)
Kan det vara så att det motsvarar orginalstorleken ändå???
Dynojet har ju andra beteckningar på sina munstycken.
Problem 2:
Nålarna som sitter i verkar vara orginal och är märkta J6VB.
Jag har flera nålsatser liggandes som är märkta J&V och sen A,B,C och D.
Nån som vet vad sista bokstaven står för???
Är det vara hur spetsig/trubbig den är??
Vad gör en spetsig/trubbig nål för skillnad och vid vilka varvtal (cirka)??
Problem 3:
Tomgångsmunstyckena (1.) är också orginal som det ser ut. Märkta 42S.
Jag har nya liggandes som har märkningen 40S.
Vad blir skillnaden med dessa(mindre) tomgångsmunstyckena??
Jagar just nu förra ägaren till hojen för att ta reda EXAKT vad som är gjort med den....
all hjälp mottages tacksamt
/Tom