Cbr 600 1993 F2 soppakranen vilket läge?

simpan_222

Glidaren
Gick med
17 May 2007
Hoj
r6
Hej!

Har bytt mina original kåpor på hojen och där stog det ovanför soppa kranen när den va av och på samt reserv.
Nu står det inget och jag tänkte starta upp hojen. Men vet ju inte vilken vinkel den ska stå mot? Någon som
Kan ta ge mig en snabbt svar på detta innan mörkret faller?
Hittade inget om detta på forumet.?

Tja! Jag har en CBR 600 F4 -99a, om du vill kan jag kolla det om en stund i garaget vilket läge den står i? :tummenupp

Haha rätt komiskt att jag skulle snubbala på denna tråden idag. körde min kompis CBR600 F2 till servis och när jag rulla in i byn så börja den låta som en trecylindrig trajja. Tänkte nej säg inte att något har hänt med motorn nu efter vinterförvaringen.

halvvägs in så kom jag på soppakranen. den är omlackad så det står inte längre vilket läge som är vilket. efter lite rattande och en pil uppåt så hoppade alla 4 cylindrana igång :) Måste säga att det är lite nostalig med soppakran :tummenupp

Reserven uppåt? Jag fick soppatorsk i måndags och då hade jag den neråt, vred den upp men den kom inte igång igen. Sen dess har jag kört med den uppåt. Hade dock tur att hojen dog 20m från macken! Nu vart man allt förvirrad...

Stämmer bra!

Upp = Reserv
Vågrät = Av
Ner = På

Tja! Jag har en CBR 600 F4 -99a, om du vill kan jag kolla det om en stund i garaget vilket läge den står i? :tummenupp

1999 - 2000 har bara på eller av. Tror detta gäller samtliga nyare modeller också då dessa har bräsnlemätare :).

Upp = På
Vågrät = Av
Ner = På

Bekräftar återigen vad som sagts. Tänk på att pilen syftar på den kortare pilen med markering.

Reserven uppåt? Jag fick soppatorsk i måndags och då hade jag den neråt, vred den upp men den kom inte igång igen. Sen dess har jag kört med den uppåt. Hade dock tur att hojen dog 20m från macken! Nu vart man allt förvirrad...

Kan vara läckande packningar i bränslekranen, min bränslekran läcker bränsle från reservtappen oavsett vilket hur man vrider. Beställde in ett packningskit till min hoj och ska fixa så snart jag kört slut på bränslet, borde finnas till er också.

Får se nästa gång det händer, har ungefär koll på när tanken brukade ta slut. Hände nästan i slutet på säsongen att jag var tvungen att sätta på reserven. Men ska ha det i baktanke, tackar!

Nyheter
Nortons comeback

Norton gör en triumferande ...

Boxer, V3, V4, VR5 och 6-cyl

Teknik – nya mc-motor...

Enfield presenterar sin stora twin

Efter spionbilder, hintar o...

Gotland Ring Bike Week 2026

Packa hojen, damma av hjälm...

Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort