CBR 1100 xx som bara dör

Mr Blackis

Ny medlem
Gick med
9 Oct 2014
Hoj
cbr 1100 xx -97
Som det lyder så nara dör hojen helt plötsligt. Idag när jag var ute och körde på lite så börja hojen att gå orent och sen bara stanna den. Det gick inte att starta den direkt men efter ca 5 minutet funka det igen. Jag körde vidare hemåt så hände samma sak en gång till så det var bara att vänta en stund till och sen köra hem. Detta händr en gång i slutet av förra säsongen men då stanna den inte utan börja gå jämt igen efter jag hade släppt lite på gasen. Alla gånger den har börjat gå dåligt är runt 200. Vet nån vad detta problem kan vara. Jag blir glad för all hjälp jag kan få.

en tändspole som är kass när den blir varm kan vara en anledning,den fär svalna lite så går den en stund
kolla gnist om du kan när det händer

Kanske kan vara läge att kolla din bensinkran? Kanske suger slut på bensinen i flottörskålarna vid lite mer gaspådrag under längre period.

Kolla slangarna under tanken. Jag strula till en vakumslang där o var nära o sänka skiten i kanalen innan jag klura ut problemet.

Det var bensinkranen som var boven. Mebranet i vacumdelen hade gått sönder. Tack för tipset Intense och tack alla andra som brytt sig:tummenupp

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...