CBR 1100 XX, kan man ha en sån?

Jahapp. Här är det precis som vanligt massa med folk som tror. Jag har funderat på detta med BB ett tag. Lånade en hoj på Honda center i några timmar och tyckte den var skit kul att köra. Visst är den inte super lätt svängd och accet kunda kanske vara bättre men den är hur som hälst en skit go hoj :tummenupp Sedan så var jag inte helt nöjd med vindskyddet :va

Nu till lite fakta. Det var någon som skrev att det var mer pulver i den hojen som har sprut. Det stämmer inte. De nya hojarna har 152 kusar medans de gammla hade 164. Går dock ganska så lätt att plocka fram effekten igen med nytt avgasystem (sitter katalysator i) och en PCIII:a.

Sedan att den försäkringsmässigt skulle kunna jämnföras med en Busa (vilket är en hoj som jag tycker ännu mera om) stämmer inte heller. BB kan man försäkra genom Hondas egna förs vilket gör den tokbillig mot en tex Busa. Ex på mig är 34k på en busa och 8,5k på en BB.

Så allt beror på vad man skall ha det till. Tror nog att om du vill ut och tokgasa och dra bakhjul så är nog VTR:en som nämndes tidigare ett bättre alternativ! Visst går det att dra bakhjul med en BB med det känns i det närmaste lite fånigt :hihi En sådan hoj skall köras lite mer "moget" (inte för att säga att jag skulle vara det då :tungan ). Jag har iaf samma funderingar som du och det kan nog luta åt antingen en BB eller en VTR. Skall avvakta till nästa år innan jag bestämmer mig helt men en VTR är ju störtskön med sin V-twin. Är ju tydligen också en i stort set skottsäker konstruktion som skall hålla för lite pisk också :yoparty

Lycka till med vad du väljer :)

stoffer skrev:
Nu blev jag också sugen! Trodde jag skulle köpa en ZX9R som nästa, men nu vettefan.

Vad skulle du betala i försäk, hur gammal är du, var bor du och vilket bolag var det? :)

Jag bor i mörkaste småland, fyller 24 i höst och har haft körkort sedan 2001. Trygg hansa ville ha 10 997:- hel/hel, det tyckte jag var skitbilligt men sedan fick jag veta att hondas märkesförsäkring låg 500 under (under 24= dubbel premie) så det får bli hondas försäkring så kanske jag får en trevlig överraskning nästa år när räkningen kommer)

hojen som jag kollade försäkringen på är en 99:a, det blir nog lite tuffare med en nyare hoj. Och om jag inte är helt ute och cyklar så var det ingen katalysator på den årsmodellen, och dessutom så skadet visst sitta nån strypning på, vet inte om det är från fabrik eller generalagent men så nöjd som jag blev när jag provkörde en strypt så kan jag bara föreställa mig mitt sinnelag den dagen som strypningen "rammlar bort"

:banana :banana

Ja vad kan jag säga en underbar cykel jag var toknöjd med min på alla punkter utom just bakhjulskörning där min inte gick att koppla upp utan gasa på 1 o 2 ans vxl var metoden.
Försökte man koppla upp den fick man ett hjulsspinn som hette duga kanske hade behövts mjukare däck?
Jag hade en 97a med fuggar helsystem å dynojet jag provkörde kompisens org hoj måste säga att den var trevligare org med bredare register min hade all kräm på topp vilket enl min mening gjorde den lite bängligare om man vill köra på lite knixigare vägar.
Kvalitets mässigt e det den bästa hoj jag haft sen är ju försäkringen riktigt överkomlig jag betalade 23år i göteborg 6000 halv/helår trygghansa.

Nu är jag stolt ägare till en Blackbird! Fortfarande efter 10-15 mil så har jag inte ångrat mig, Det går att wheela utan några större problem, man gasar upp BB:n i en bit över 100 utan några större problem. iomed att jag köpte den idag så har jag inte testat så hårt men när polaren som åker fireblade -99 rullade upp jämte i kanske hundra knutar och tittade först på mig och sedan på den tomma raksträckan framför oss så sparkade jag ner ett antal kuggar och gav fullt varpå "bettan" reste sig i några meter och sedan lämnade blejden bakom. Som ni förstår så hände detta självklart på bana då det är mycket oansvarigt att både köra på bakhjulet och bryta mot hastighetsgränser på allmänn väg... :)

Snigel skrev:
Ja vad kan jag säga en underbar cykel jag var toknöjd med min på alla punkter utom just bakhjulskörning där min inte gick att koppla upp utan gasa på 1 o 2 ans vxl var metoden.
Försökte man koppla upp den fick man ett hjulsspinn som hette duga kanske hade behövts mjukare däck?
Jag hade en 97a med fuggar helsystem å dynojet jag provkörde kompisens org hoj måste säga att den var trevligare org med bredare register min hade all kräm på topp vilket enl min mening gjorde den lite bängligare om man vill köra på lite knixigare vägar.
Kvalitets mässigt e det den bästa hoj jag haft sen är ju försäkringen riktigt överkomlig jag betalade 23år i göteborg 6000 halv/helår trygghansa.

Mer värme i däcket och sitt längre bak.

Ok jag kom in i denna tråden lite sent ser jag.!!

Köra bakhjul med en BB går, kolla Fürstens världsrekord, 300+ på bakan med just en BB. :tummenupp

Visst, när jag såg bromspapperna var där 360hk (senare hört 370hk) och en teoretisk toppfart om 370km/h :yoparty

Så, kontentan av detta blir: Den är lättrimmad och går att köra bakhjul med.!!

Mycket nöje med nya hojen :)

Mekus skrev:
Nu är jag stolt ägare till en Blackbird! Fortfarande efter 10-15 mil så har jag inte ångrat mig, Det går att wheela utan några större problem, man gasar upp BB:n i en bit över 100 utan några större problem. iomed att jag köpte den idag så har jag inte testat så hårt men när polaren som åker fireblade -99 rullade upp jämte i kanske hundra knutar och tittade först på mig och sedan på den tomma raksträckan framför oss så sparkade jag ner ett antal kuggar och gav fullt varpå "bettan" reste sig i några meter och sedan lämnade blejden bakom. Som ni förstår så hände detta självklart på bana då det är mycket oansvarigt att både köra på bakhjulet och bryta mot hastighetsgränser på allmänn väg... :)

:tummenupp :banana :Bugar :fyllisar :yoparty

Mekus skrev:

Bara å gratulera till köpet :tummenupp :tummenupp
Men en bild vill vi ha!! :7peta

Rasorblade skrev:
Bara å gratulera till köpet :tummenupp :tummenupp
Men en bild vill vi ha!! :7peta

Jag ska göra vissa modifieringar innan jag vågar lägga ut en bild. inte för att det gör det men hade det suttit ett centralstöd så hade jag plockat bort det och så har jag några miniblinkers som ska bytas ut mot seglen som sitter bak på hojen, och så hade den förre ägaren hemmasnickrat nån plastfoliehistoria som sitter på tanken och ser anskrämelig ut som ska bort innan jag tillåter nån kamera inom 100 meter från hojen

Daddy skrev:
Jag har alltid tyckt att xx:en har varit en toksnygg hoj. Och sedan den kom har jag alltid trott att den var min drömhoj.
Jag provkörde en -05:a förra veckan och blev OTROLIGT missnöjd.
Bra saker med xx:

Jätteskön sadel. Man kan åka säkert hur länge som helst i den. Även min passagerare tyckte att man satt som en kung.

Kåpan. Passade mig (180 cm) aldeles utmärkt. Jag satt helt skyddad i 200 blås.

Bramsarna. Var helt underbara, med Hondas "dual combined brake system" som bromsar både fram och bak, oavsett villken broms man använder.
(Dock kan detta ifrågasättas vid vått underlag).

Motorn. Helt vibrationsfri. Växlarna gled i som varm kniv i smör. Jättefint.

Negativt:

Hojen är stor och tung. Det tar tid att ändra riktning. M.A.O inget för kringelikrokvägar i hög fart.

Feedback. Även om motorn skottar iväg ganska bra, så är det helt omöjligt att känna det, eftersom man sitter så stabilt i sadeln. Man tyckte inte att det var något särskilt eftersom man inte uppfattade det.

Motor. Effektkurvan var så otroligt rak och jämn, så det blev aldrig den där kicken som man väntar på. Man ger gas och tror att den snart ska skjuta på helt grönjävligt. Men det gör den inte. Den ökar jämnt och fint till rödmarkeringen. Sen måste man växla, snopen som man är.

Bromsarna. Är visserligen bra, med ett oväntat bra grepp. Men man har inte det minsta kontroll på hur den bromsar fram eller bak. Och när man förväntar sig en nigning av frambromsen så sätter sig hela hojen istället. Och virce verca. (Vanesak förståss).

Enligt säljaren så var det mer krut i den gamla modellen som hade förgasare. Där fick man den här effektkicken som jag vill ha. Den kanske är lättare att trimma också. Vad vet jag.

Lycka till med provörningarna.

/Daddy :tummenupp

Jag har med vart å provkört en BB och jag måste säga att det du lägger som negativt på hojjen är i mina ögon positivt för en TOURER som det faktiskt är.
Att den inte har nån skjuts vid ett visst varvtal är för mig en självklarhet om man sitter och bränner motorväg. Tyder på en välbalanserad hoj med utmärkta köregenskaper tycker jag. Inga konstigheter utan bara fin å len touring. sen att den gör 300 e ju bara positivt "vid omkörningar" :hihi

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park