CBR 1000 RR Superbike

Vänligen förklara för en gammal man som inte förstår. Vad är det som gör hojen på bilderna i de tidigare inläggen så mycket snyggare/bättre/grymmare/coolare/rejsigare än den vanliga gat-CBR'en? Jag tycker de ser identiska ut sånär som på svingen och de obligatoriska utbytessakerna för racebruk (kåpor, fotpinnar, o s v). Vem som hellst kan väl göra om en vanlig gat-CBR till att se ut som den på bilderna förutom svingen då, eller?

Bifogat

• CBR.jpg
    CBR.jpg
    40.4 KB · Visningar: 42
Teddy skrev:
Vänligen förklara för en gammal man som inte förstår. Vad är det som gör hojen på bilderna i de tidigare inläggen så mycket snyggare/bättre/grymmare/coolare/rejsigare än den vanliga gat-CBR'en? Jag tycker de ser identiska ut sånär som på svingen och de obligatoriska utbytessakerna för racebruk (kåpor, fotpinnar, o s v). Vem som hellst kan väl göra om en vanlig gat-CBR till att se ut som den på bilderna förutom svingen då, eller?

Det fattar du väl..... För att det är så? R1 är fräck och CBR är touring. Så har det ju alltid varit...

Att en sving kan göra en ful hoj så j-a snygg övergår mitt förstånd...

tror nog folk menar att racelook på en hoj är snyggare än färgerna som Honda valt. Bara en illusion (eller nått) att det är så stor skillnad på utseendet på race mot gathoj.

R1 börjar bli uttjatat. Dock äger jag en. hehe

Teddy skrev:

Det är ingen idé att du lägger energi på detta; du har att göra med en die-hard hondahatare som inte på fullaste allvar kan se någon visuell likhet mellan CBR1000RR och RC211V Spec. -03.

valmers skrev:
Det är ingen idé att du lägger energi på detta; du har att göra med en die-hard hondahatare som inte på fullaste allvar kan se någon visuell likhet mellan CBR1000RR och RC211V Spec. -03.

Nejnej, Dragstar var det väl?

Chrille skrev:
Det fattar du väl..... För att det är så? R1 är fräck och CBR är touring. Så har det ju alltid varit...

Att en sving kan göra en ful hoj så j-a snygg övergår mitt förstånd...

Du är en förnuftig jävel :kiss

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...