CBR 1000 RR Kass?

PMR

Med Sport R1:a igen.
Gick med
5 May 2003
Ort
malmö
Hoj
Påklädd R1:a
Jag börjar undra vad det är för fel på CBR 1000 RR. Har redan sett 3 st anonser på hojar som inte varit inne på förstaservicen. En polare som aldrig kom till servicen, en taggbuske och ett stenparti låg ivägen.... Börjar bli misstänksam att det är en skithoj!?! Antingen säljer man den, eller så kör man av vägen.
 
PMR skrev:
Jag börjar undra vad det är för fel på CBR 1000 RR. Har redan sett 3 st anonser på hojar som inte varit inne på förstaservicen. En polare som aldrig kom till servicen, en taggbuske och ett stenparti låg ivägen.... Börjar bli misstänksam att det är en skithoj!?! Antingen säljer man den, eller så kör man av vägen.
Hahaha ! Nice slutsats ! :tummenupp Saken är den att samma fenomen har även YZFR1 haft i alla år ! Och det är ju en riktig skitcykel ? :hihi
 
Pratade med en kille som har både gammla (-02) och nya bladen (-04). Han rekomenderade inte nya bladen om inte man tillbringar mesta tiden på bana. Han tyckte personligen att kajka runt på den nya hojen i staden var en pina, all effekt låg så högt upp i registret, så det blev bara jobbigt att ha den i stads / landsvägskörning. Tror iofs att nya R1:an samt ZX-10:an torde ha fått samma rekomendationer av honom.

//D
 
PMR skrev:
Jag börjar undra vad det är för fel på CBR 1000 RR. Har redan sett 3 st anonser på hojar som inte varit inne på förstaservicen. En polare som aldrig kom till servicen, en taggbuske och ett stenparti låg ivägen.... Börjar bli misstänksam att det är en skithoj!?! Antingen säljer man den, eller så kör man av vägen.
Han som kört av innan blentarp??
 
McRae skrev:
Han som kört av innan blentarp??

Jepp!
Han ringde mig Live direkt från en taggbuske och tog tillbaka löftet om provkörning till helgen, den jäveln. Han kunde ju åt minståne väntat tills efter helgen att köra av :mad: Kan informera att allt är bra med honom, lite ont i axeln fortfarande, men inget brutet.
 
musse skrev:
Hahaha ! Nice slutsats ! :tummenupp Saken är den att samma fenomen har även YZFR1 haft i alla år ! Och det är ju en riktig skitcykel ? :hihi

Jag har i alla fall inte kört av vägen (än)! Jag och hojen låg minsan kvar på vägen :crash
 
PMR skrev:
Jepp!
Han ringde mig Live direkt från en taggbuske och tog tillbaka löftet om provkörning till helgen, den jäveln. Han kunde ju åt minståne väntat tills efter helgen att köra av :mad: Kan informera att allt är bra med honom, lite ont i axeln fortfarande, men inget brutet.
Låter bra!! Det var vi som kom precis efter och drog upp mc´n..
 
McRae skrev:
Låter bra!! Det var vi som kom precis efter och drog upp mc´n..

Har fortfarande inte fått se bilder på hojen än, men det var väl totalskrot antar jag? Hittade en liten kåpbit, tänkte skänka honom den i födelsedagspresent :rofl .

Fick säga till honom över telefonen att han skulle ligga still o inte försöka rycka upp hojen själv, han var ju inte helt kry....
 
Menar ni den svarta -04an som ligger på en pall i kälaren hos schneiders mc i u-väsby ??

Den va inte schnygg !
 
Webspy skrev:
Menar ni den svarta -04an som ligger på en pall i kälaren hos schneiders mc i u-väsby ??

Den va inte schnygg !

Nope, det är en Röd/Vit/Blå som står på Lillemans i Lund.

Hmm. Ytterligare ett fall som styrker min teori om att hojen e kass :D
 
loser skrev:
Pratade med en kille som har både gammla (-02) och nya bladen (-04). Han rekomenderade inte nya bladen om inte man tillbringar mesta tiden på bana. Han tyckte personligen att kajka runt på den nya hojen i staden var en pina, all effekt låg så högt upp i registret, så det blev bara jobbigt att ha den i stads / landsvägskörning. Tror iofs att nya R1:an samt ZX-10:an torde ha fått samma rekomendationer av honom.

//D

Kör R1-04 och tycker det är en moped i låga varv efter 10 000 startar raketen bak, fick drevat ner 1 kugg fram och 1 upp bak, så helt ok nu :fyllisar
vill resa sig i 200 :banana

Betalar 5500 i hel försäkring TACK LF YAMAHA
 
FireSalle skrev:
Om något så kanske det visar att f-premien inte är så fel satt ändå :va

Man förstår ju Försäkringen när man läser Bike som exempel. en gammal zx750r som krashat, va va det 80loppor för att repa. Och killen köper loss den och bygger streetfighter av den.
 
loser skrev:
Pratade med en kille som har både gammla (-02) och nya bladen (-04). Han rekomenderade inte nya bladen om inte man tillbringar mesta tiden på bana. Han tyckte personligen att kajka runt på den nya hojen i staden var en pina, all effekt låg så högt upp i registret, så det blev bara jobbigt att ha den i stads / landsvägskörning. Tror iofs att nya R1:an samt ZX-10:an torde ha fått samma rekomendationer av honom.

//D


Har en kamrat här hemma som är av ungefär samma åsikt ang Bladen. Kasst bottendrag, han var besviken (Spotta å svor) :hihi
 
OLDEN skrev:
Har en kamrat här hemma som är av ungefär samma åsikt ang Bladen. Kasst bottendrag, han var besviken (Spotta å svor) :hihi
Sån är framtiden, de får offra draget på låga varv för hög toppeffekt.

För mig skulle inte den nya generationen litershojar funka bra iaf.
 
Grejjen är väl kanske den att hojjen är för bra för föraren. Trots att jag körde väldigt lungt (tyckte jag) med den så blev jag överraskad av att vägen nästan inte räckte till ;)

Då den e så lugn och samtidigt så våldsam så överskattar man sig själv. Det är vansinnigt mycke att köra med på gata, en del uppmärksammar det innan de krashar, andra efter...
 
Nyheter
Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Back
Top