Cbr 1000 -08 går dåligt på toppen

Ricke_gidea

Ny medlem
Gick med
30 Aug 2015
Ort
Umeå
Hoj
Cbr1000rr 2008
Jag var och tävlade på anderstorp i helgen. Tyvärr gick hojen som en moped. När man drar hojen med fullt gaspådrag hugger den till å blöddrar. Den börjar vid typ 10000rpm å är värst där mellen 10-12000 varv. Med lite lirkande kan man få den att varva ut men då är man ju redan efter... jag har testat att koppla ut pc3an utan resultat. Kollat soppapumpen men hittade iaf ingen filter som kan tänkas vara tätt där. Kopplad bort quick shifter. Har även testat byta kamavellägesgivaren. Någon som har fler tips eller känner igen problemet. Kan de tänkar vara sekundärsprutet som spökar? Kan db-killern rå för problemet? Kom att tänka på att detta var första fången jag kört med db-killern i. Men om de är den tycker jag att felet borde försvinna om man kör utan pc3an. Tcksam för teps. Mvh Rickard svensson #43
 
Last edited:

ThomasS

Gudomlig sporthojare
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Timrå
Hoj
zx10r
Jag hade liknade symtom på min förra zx10r fast det började redan vid ca 8000 v/min
Jag testade en annan soppapump,bytte stift, tändstift, tändspolar, kamaxelgivare, kopplade ur bazzaz inkl quickshifter utan resiultat.

När jag skruvade bort sekundärspjällen gick hojen bra igen så körde så resten av säsongen.

TPS sensorn fanns inte att köpa som reservdel utan endast hela insprutningsbryggan, men beställde en TPS från ebay och ställde in den efter dom värden den skulle ha vid stängt spjäll och helt öppet.

Hojen gick bra utan spjällen men gassvar från låga varv var inte lika mjukt, när du testade den sakandes sekundärspjällen.
 
Nyheter
Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Top