CB900 Hornet -02

<<JOHAN>>

Norra stå
Gick med
2 Oct 2004
Ort
I ett rött hus på landet i utkanten av Uppsala
Hoj
KTM 660, Ten7
Någon som har erfarenhet av CB900 hornet!
Funderar att köpa en men vill gärna veta vad ni tycker om den (alltså ni som kört den) Funkar den bra till lite "bus" och vardags åkning
Ska iväg och titta på en -02 i veckan, e det något specielt som man bör kolla på? Tack på förhand :tummenupp
 
ADIOS skrev:
Någon som har erfarenhet av CB900 hornet!
Funderar att köpa en men vill gärna veta vad ni tycker om den (alltså ni som kört den) Funkar den bra till lite "bus" och vardags åkning
Ska iväg och titta på en -02 i veckan, e det något specielt som man bör kolla på? Tack på förhand :tummenupp

Mycket bra bushoj, och duger mer än väl till vardags också. Något att kolla? Tja det är ju en Honda. Kolla så att det finns soppa i tanken innan du provkör :D
 
stuntade med en förrra året!! tycker personligen att den är alldeles för tung!!
väger ca 25 kg mer är en blade!!


bra botten och mellanregister men ingen toppeffekt!! dom har kapat den vid 9500 rpm

köp en blade och tryck dit crosstyre så får du en mycket roligare cykel!!
 
bonebreak skrev:
stuntade med en förrra året!! tycker personligen att den är alldeles för tung!!
väger ca 25 kg mer är en blade!!


bra botten och mellanregister men ingen toppeffekt!! dom har kapat den vid 9500 rpm

köp en blade och tryck dit crosstyre så får du en mycket roligare cykel!!
Hur blir försäkringen då? ligger dem i samma föräkrings klass?
 
ADIOS skrev:
Hur blir försäkringen då? ligger dem i samma föräkrings klass?
Jo dom går i klass 7 men bara för att bladen har kåpa från början tycks dom klassa upp den bara för det. Dom flesta. Få vill ju ens försäkra en blade, men en Hornet går alltid bra utav någon skum anledning.

Förresten.Några 25 kg skiljer det väl ändå inte va?

Billigare att byta tändbox på Horneten
 
hej igen!!

enligt bike så väger hornet 900,,, 224 kg full

929 o 954 väger runt 200 full!!

dessutom är hornet motorn från den gammla bladen 96-97!! med mildare kammar sänkt toppvarv från 11000 till 9500!! insprutningen funka dock prima!!

har rensat en 954 nu o fightat den!! och den känns bra mycket smidigare!!

är stålramen på horneten som spökar!!
 
bonebreak skrev:
hej igen!!

enligt bike så väger hornet 900,,, 224 kg full

929 o 954 väger runt 200 full!!

dessutom är hornet motorn från den gammla bladen 96-97!! med mildare kammar sänkt toppvarv från 11000 till 9500!! insprutningen funka dock prima!!

har rensat en 954 nu o fightat den!! och den känns bra mycket smidigare!!

är stålramen på horneten som spökar!!

Ok jag käfter inte emot. Menar bara att jag tycker att Hornet är en helt duglig hoj. Visst finns det värre hojar på alla sätt och vis men eftersom han frågade just om Hornet så
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top