CB750F -86 startar ej efter vurpa

jondahlberg

Ny medlem
Gick med
6 Jun 2011
Hoj
Kawasaki GPZ900R -84
La omkull min CB750F tidigare idag, inget kraftigt, fick en buckla i tanken och landade på fötterna, och en hand. Men efteråt ville hon inte starta längre, var på g till jobb så hon fick stå tills nu efter jobbet. Hämtade upp den och tog hem den och nu när jag försöker starta den så låter den bara konstigt, spelade in det hela, här finns klippet: http://www.youtube.com/watch?v=S5ZOQYcCWaI&feature=youtu.be

Någon som har en idé om vad som kan vara problemet?

Last edited:
Det är inte helt ovanligt att flottörerna hänger sig om man lägger hojen, då får man knacka lite på förgasarbryggan så att dom lägger sig rätt igen. Oljan hamnar inte där den ska heller, så har du lite trötta kolvringar, inte helt ovanligt på en 27 år gammal hoj, kan det ha smugit upp olja i förbränningsrummet om den fick ligga en stund. Ur med stiften och kolla hur dom ser ut.

Den låg inte i mer än 5-10 sekunder, var som sagt riktigt mjukt och var upp med den snabbt. Vart hittar jag förgasarbryggan? Är minst sagt grön på det här.

Kolla om batteriet fått sig en snyting/lipat syra, kolla kablar/batteripoler, mät upp batteri alt. prova med startkablar och se om startmotorn beter sig bättre.

Batteriet har jag tagit ur och kollat, inget läckage eller liknande. Kablarna har jag gått igenom och inget sitter löst så vitt jag kan se. Mäta upp batteri är väl vad som är kvar där. Får bli en tur på biltema imorgon.

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT