CB650 Café - Ghettostyle!

500/750 spänn för ett styre!???!?! :näsblod nääää...

046-

Inte för att jag vet vad de tar, men Anderbergs (Fleninge mc-skrot), hade drivor med såna tidigare. Ta mått och rota i hyllan med styrhalvor när du är på det hållet. TT-styre,(som i din länk!), funkar också, kan man ha på två håll beroende på hur mkt man vill späka, sig. Finns i flera höjder.

Laverdastyret är ju inte bara ett styre, det är justerbart på fler sätt än du behöver.

Skrotnisse. Var hittar men det för 750 kwatcha?

Kanske vill ha ditt styre, sälja?

e4.jpg

750 spänn!![/QUOTE]

Se ovan.

Last edited:
046-

Inte för att jag vet vad de tar, men Anderbergs (Fleninge mc-skrot), hade drivor med såna tidigare. Ta mått och rota i hyllan med styrhalvor när du är på det hållet. TT-styre,(som i din länk!), funkar också, kan man ha på två håll beroende på hur mkt man vill späka, sig. Finns i flera höjder.

Laverdastyret är ju inte bara ett styre, det är justerbart på fler sätt än du behöver.

e4.jpg

750 spänn!![/QUOTE]

Se ovan.
www.raask.se
FTW.

Jag har snackat med gubben och då skulle han 12-15hundra spänn, blir aldrig klok på honom. Dessutom hittar jag varken styre eller pris på sidan, men det kan ju vara handhavandefel.

Vet inte vad FTW betyder heller. Detta sammantaget, gör det mig till idiot eller komplett idiot?

Edit;
Nu har jag hittat;
- styret på bild
- en rimlig förklaring på vad jag förmodar var sarkasm.

Prislista blir bara en massa auspuffanlage till företrädesvis glidare, därefter står den bara och tuggar. Man undrar ju varför vill de ha 1200 eller mer när man ringer, var inte ens otrevlig?

Last edited:
Lite off topic här men FTW betyder väl Fuck The World. Det är väl sånt som Livstidsfångar på fängelserna i USA tatuerar i pannan.......................typ.

Shysst hoj med enkla medel BTW (By The way)

oops! det var visst grabbens inloggning.

/Sven (Skomakarn)

Last edited:
Lite off topic här men FTW betyder väl Fuck The World. Det är väl sånt som Livstidsfångar på fängelserna i USA tatuerar i pannan.......................typ.

Shysst hoj med enkla medel BTW (By The way)

oops! det var visst grabbens inloggning.

/Sven (Skomakarn)
Båda betydelserna har använts, men den "snälla" varianten är vanligast nu för tiden.
Raask fuck the world verkar underligt..

Inget taskigt mot dig.
Som sagt:
Raask for the win.
Tycker om att använda fjortisförkortningar ibland.
För den rena löjligheten.
Hade jag velat djävlas hade jag skrivit:
OMG! N00B. LOL.

Tog det inte illa vid mig (snyft) och Geggamojas svar tyckte jag var roligt, även om det var på min bekostnad. Vad gör det, när man har råd.

Konsulterade google och fick fram lite godtagbara förklaringar. Så är det när man är en fornlämning. Blandningen kan vara underhållande, men talar du småländska är det över!

Har fortfarande inte fått fram hur jag skall få fatt i styret till det facila priset av 750 penningar.

Lite för hardcore för att vara Raask, eller?

Har fortfarande inte fått fram hur jag skall få fatt i styret till det facila priset av 750 penningar.
Gå in på www.raask.se .
Klicka på "prislista".
Längst ner under "accessories":
"Jota bars 22mm crome/black 750:-"
22mm är standardgrovlek på hojjstyren i europa och asien.
I jonajtäd stäjts off disneyland tjör man med entummare.

046-

www.raask.se
FTW.

Skulle inte rekomedera det justerbara styret, hade ett sådant på min cb750 i slutet av 80talet.
Det bara jävlades hela tiden med att ändra läget när man körde :mad: hur hårt man än drog skruvarna så kunde man ändra lägena om man tog i lite.

Nyheter
Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka