CB500t blir fin och lite cafe

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
utanför Uppsala
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Ser mycket trevligt ut! Vad har du för instrument? Gissar att din neutralsensor ger jord ut när växeln är neutral,så gör min. Beroende på vad du har för anslutningar till instrumentet kan du bli tvungen att trixa lite. Jag kan hjälpa dig...
 

Helmut

En vacker dag så kanske....
Gick med
30 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Thundercat *såld* R1*såld*Aprillia sportcity*såld* Dr600*såld* XT660R*såld* KTM 690 ENDURO 2008 *såld*, Honda CB500t-1975
Ser mycket trevligt ut! Vad har du för instrument? Gissar att din neutralsensor ger jord ut när växeln är neutral,så gör min. Beroende på vad du har för anslutningar till instrumentet kan du bli tvungen att trixa lite. Jag kan hjälpa dig...

Tack! det börjar ordna sig förutom neutral-lampan, Jag har inte dragit om elen från neutralswitchen till nya instrumenten utan kopplat in de som de var original.

Om det är så att switchen jordas när neutral är i, borde det inte då vara konstant ström i ledaren ner då? där är det inte, denSkärmavbild 2015-05-19 kl. 10.13.00.jpg brungula kabeln som går från switchen till neutrallampan?
 

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
utanför Uppsala
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Jag kollade lite noggrannare nu och det ser ut som att du har likadant instrument som jag har. Om jag inte minns helt fel har du väl två gröna tåtar in i instrumentet för neutrallysdioden?
Koppla in den orange/röda från moppen till grön/svart på instrumentet och svart från moppen till grön.
 

Helmut

En vacker dag så kanske....
Gick med
30 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Thundercat *såld* R1*såld*Aprillia sportcity*såld* Dr600*såld* XT660R*såld* KTM 690 ENDURO 2008 *såld*, Honda CB500t-1975
Jag kollade lite noggrannare nu och det ser ut som att du har likadant instrument som jag har. Om jag inte minns helt fel har du väl två gröna tåtar in i instrumentet för neutrallysdioden?
Koppla in den orange/röda från moppen till grön/svart på instrumentet och svart från moppen till grön.

Grymt! Jag ska kolla det . Just nu sitter jag och försöker få till tändningstimingen med slita brytspetsar vilket inte är så lätt.
Nya är beställda med hopp om bättrre resultat.
 

CB/XS

Ny medlem
Gick med
5 May 2015
Ort
borås
Hoj
CB750
Saker som är lackat blank svart (våtlack) är styrkronor, sving, hubbar, fälgbanor, motorfästen, bromsskiva.
Jag lackar inte själv utan jag har en mycket bra prisvärd lackare som gör ett grymt jobb med lackning och förarbete.
Hjulen har fått nya ekrar och Dunlop k70 däck ligger på posten och ska krängas på snarast.

Sadeln är köpt på Internet ;)

Loppen på ramen är ditsvetsad och ramen ska även den in på lack.

Ungefär så långt har jag kommit på mitt bygge, det går sakta men säkert fram, snart börjar det roliga att sätta ihop.

Många saker återstår att göra och att köpa nytt.
Gas/kopplings vajer, Clipon styre, gaffeln ska renoveras (är redan våtslipad/polerad av mig)
avgassystem, skärmar, lysen/blinkers, mätare osv...

Planen är att den ska vara klar till sommaren 2015



Snyggt! Vart köpte du sadeln ?

Håller nämligen på att renovera/bygga om en xs - 77 och letar just efter nån liknande sadel.
 

Helmut

En vacker dag så kanske....
Gick med
30 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Thundercat *såld* R1*såld*Aprillia sportcity*såld* Dr600*såld* XT660R*såld* KTM 690 ENDURO 2008 *såld*, Honda CB500t-1975
Nu så är den 95% klar. Tog lite tid med husrenovering och dyl i vägen, men jag har aldrig haft brottom.
IMG_4140.jpgIMG_4142.JPG
 

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
utanför Uppsala
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Inte för att vara elak, men kan vi få lite fler bilder på hojen utan pilot? :)
Snyggt!

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

Helmut

En vacker dag så kanske....
Gick med
30 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Thundercat *såld* R1*såld*Aprillia sportcity*såld* Dr600*såld* XT660R*såld* KTM 690 ENDURO 2008 *såld*, Honda CB500t-1975
Inte för att vara elak, men kan vi få lite fler bilder på hojen utan pilot? :)
Snyggt!


Ha ha No hard feelings!

Här är mer bilder,
Jag kommer att byta ut sadeln som jag inte är nöjd med kvalitetsmässigt (billig Ebay Kina sadel) mot något mer åt scrambler stuk.
Samt att jag måste byta ljuddämpare, befintliga låter helt enkelt för mycket... (börjar kanske bli gammal?)

Om någon har intresse vad som är gjort på hojen är specen enl nedan.


Saker jag bytt och är nytt:
Nya lager i sving, hjul, styre.
Lackat, tank, ram, styrkrona, fälgbanor, nav.
Ekrat om hjulen, nya Dunlop K70 däck.
Packat om gaffeln, ny drivlina, kedja drev.
Honat Cylindern, renoverat toppen, ny kamkedja, kolvringar.
Mikuni VM32 Förgasare, K&N filer.
Konverterat till Pamco elektrisk tändning.
Nya Tändspolar, inkl kablage och NGK tändhattar.
Nya Honda kontrollreglage.
Ny, hastighets, gas,kopplings och varvräknarwire.
Hastighets och Varvräkare.
Bakstötdämpare (2cm högre)
Clip on Tillbaka flyttade fotpinnar,
Bakskärm och baklampa, blinkers,
VisionX Vortex Halo framlampa.

Puh! Det här var i grova drag vad som är hänt gjorts under 2.5år, känns som den här 3000kr hojen blev ganska dyr i slutändan:3freak

IMG_4149.JPGIMG_4146.JPGIMG_4151.JPGIMG_4147.JPG
 

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
utanför Uppsala
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Ungefär samma resa som jag gjort med mitt bygge då. Riktigt läcker blev den, grattis.

Skickat från min Nexus 5X via Tapatalk
 

flunk

Medlem
Gick med
25 Apr 2010
Ort
utanför Uppsala
Hoj
GS750 Café, CBR600 (såld), R6 (såld)
Din lackerare, vad tar han för att lacka en tank? Jag har klarlackat min med de bulor, repor och annat jävulstyg som jag fick i arv. Det ser visserligen lite tufft och originellt ut, jag har fått många positiva kommentarer av gubbar på stan, men jag funderar lite på att spackla och lägga en "riktig" lack på den.
 

Helmut

En vacker dag så kanske....
Gick med
30 May 2005
Ort
Stockholm
Hoj
Thundercat *såld* R1*såld*Aprillia sportcity*såld* Dr600*såld* XT660R*såld* KTM 690 ENDURO 2008 *såld*, Honda CB500t-1975
Din lackerare, vad tar han för att lacka en tank? Jag har klarlackat min med de bulor, repor och annat jävulstyg som jag fick i arv. Det ser visserligen lite tufft och originellt ut, jag har fått många positiva kommentarer av gubbar på stan, men jag funderar lite på att spackla och lägga en "riktig" lack på den.
Han tar en dryg tusenlapp, och då blir den toppkvalite!
 
Nyheter
Sherco 2025 – Första intrycket.

Fotograf: Dan Gustavsson (G...

Shercos nya enduroprogram för 2025!

Igår kväll presenterades Sh...

Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Top