CB500...eller....?

exiteme

Dirty bike, dirty mind...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Bakpååkare. :)
Jag ska sälja min SZR660 -96 pga att den inte riktigt passar mig. Den är kul att köra, men sittställningen gör att jag får så ont i armarna + att rumpan domnar..!! :rolleyes:

Har kollat runt och hittat en CB500 -95 för en hyfsad summa (20 000). Men jag hittar ingen info om den. Är den kul att köra eller ska jag titta på något annat? :va

500:or är rätt trötta och man får varva rätt mycket för att ngt skall hända men billiga är de. Jag "återföll" med Suzukis motsvarighet men har bytt upp mig. Om du har problem med sittställning och armar på din nuvarande skulle jag rekommendera tex en bandit600 som du borde kunna få för någon krona mer. honda Hornet600 Ducce monster 620 fazer600 kostar lite mer men bra alternativ.

Se http://www.blocket.se/view/4594769.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

Anders R skrev:
500:or är rätt trötta och man får varva rätt mycket för att ngt skall hända men billiga är de. Jag "återföll" med Suzukis motsvarighet men har bytt upp mig. Om du har problem med sittställning och armar på din nuvarande skulle jag rekommendera tex en bandit600 som du borde kunna få för någon krona mer. honda Hornet600 Ducce monster 620 fazer600 kostar lite mer men bra alternativ.

Se http://www.blocket.se/view/4594769.htm?caller=shl_s&l=0&c=1&city=0

Felet är att jag har max 26 000kr att lägga... De hojarna du nämner är dyrare än så. :(

Jag har aldrig kört cb:n men har någon sorts fördom om att den bara ska vara blek och tråkig.

Kawa GPZ500 är annars kanske något att kika på, liten kul twin.

Suz GS500E är lite blek orginal men en händig äkta man kan med enkla (billiga) medel poppa den till så den blir riktigt rolig.

Om du står ut med radfyra och gillar retrostuket så går det att hitta Kawa Zephyr550 för dom pengarna om man letar lite.

Där har du lite fler alternativ att kika på.

Edit: Kom på en till, MUZ660. Samma morot som i SZR:en.
http://www.blocket.se/view/5132196.htm?caller=gbl_s&l=0&c=1&city=0

Last edited:
Jag var iväg och testade CB:n. Passade som handen i handsken! Smidig o lättkörd. Lite mer vrid hade inte skadat, men det positiva övervägde. Så det blir nog affär av så fort jag blir av med min plåt-Niklas... :)

Bifogat

• CB500.jpg
    CB500.jpg
    79 KB · Visningar: 73
Hepp! Den hade jag hittat på blocket. :D (Edit: D v s SZR:en)

Om det är en bra hoj för sådana som är lite mindre vertikalt utbredda, innebär det att vi som passerat 180 cm har knäna i hakan?

ft skrev:
Hepp! Den hade jag hittat på blocket. :D (Edit: D v s SZR:en)

Om det är en bra hoj för sådana som är lite mindre vertikalt utbredda, innebär det att vi som passerat 180 cm har knäna i hakan?

Tja, du lär klämma ut finnarna i ansiktet med dina knän... :hihi

Skämt å sido: Maken är 180cm lång och han sitter bekvämt på den. Han får låna den ibland när han ska till jobbet, om han ber RIKTIGT snällt.. :Bugar

exiteme skrev:
Jag var iväg och testade CB:n. Passade som handen i handsken! Smidig o lättkörd. Lite mer vrid hade inte skadat, men det positiva övervägde. Så det blir nog affär av så fort jag blir av med min plåt-Niklas... :)

Hade man bara haft lite mer stake i sig så hade en CB500 eller GS500 varit en kalas hoj att åka omkring på. Nu har jag inte det och harvar fortfarande kvar på min harv. Bra val.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park