CB400 CM400 - Vilken motorolja?

Uppdaterar kunskapsbasen här lite. Jag pratade med EBC och de sade att helsyntetisk olja kan få kopplingen att bete sig konstigt som att slira med deras korkbaserade lameller. De arbetar på ett nytt korkmaterial som kommer ut mycket snart. Vet inte om det är så med andra korkbaserade lameller men detta kan vara en förklaring till att folk har olika åsikter om olja i gamla hojar.

Last edited:
Uppdaterar kunskapsbasen här lite. Jag pratade med EBC och de sade att helsyntetisk olja kan få kopplingen att bete sig konstigt som att slira med deras korkbaserade lameller. De arbetar på ett nytt korkmaterial som kommer ut mycket snart. Vet inte om det är så med andra korkbaserade lameller men detta kan vara en förklaring till att folk har olika åsikter om olja i gamla hojar.

Jag har aldrig hört talas om lameller som slirar av syntetolja nu på 2000 talet. På 80 och 90 talet kunde vissa lameller slira av vissa synteter. Utvecklingen av lameller mot syntetolja va i syn linda så misstag kunde begås. Men i dag är alla lameller och hojolja färdigutvecklad trodde jag ivf.

Stämmer bra det. Korkbaserat ska ha delsyntet. Dom flesta stora kända märkena t o m friskriver sig från helsyntetanvändning. Inte då bara korkbaserade.....

Nyheter
Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan