cb1000ra vs cb1000r

moto4all

all4moto
Gick med
16 Sep 2007
Hoj
hojlös
Har nu testat B-king och den blir det inte så nu har ögonen iaf designmässigt fallit på cb1000r och undrar vad som skiljer den mot cb1000ra, är det enbart abs.

Sammt vore en mv brutale -04 bättre val än en cb1000r -09?

B-kingens "vingar" tog i knät och man var tvungen att vinkla ut benet varje gång för att kunna växla, sammt att den var för snäll på effekten i början

CB1000R är lika läcker som MV:en skulle jag nog säga, och det är fan inte en dålig komplimang!

Annan skylthållare och slipon så är du hemma :tummenupp

bikepics-1377119-800.jpg

Lätt snyggaste street bland japsarna. MV:en är nog rätt så snygg den med.

RA har kombi-abs, R har radial-bromsar.

Its proven Combined Brake System links the rear brake pedal to both the compact dual-piston rear brake calliper and the centre piston of its right-side three-piston front brake calliper to provide a measured balance of front brake control whenever the rear brake is firmly used. An inline delay valve ensures that light operation of the rear brake, such as when trailing through a corner, has little or no effect on front brake operation.

Stronger pressure applied to the rear brake pedal results in just enough front brake engagement to provide a more effective balance of front and rear braking forces for smoothly controlled operation. The remaining five pistons of the two three-piston front brake callipers are controlled in a conventional manner by the hand brake lever and provide reassuringly strong braking control to match the CB1000R’s aggressive sportbike riding capability
.

Bifogat

• utan_abs.jpg
    utan_abs.jpg
    27 KB · Visningar: 90
  • med_abs.jpg
    med_abs.jpg
    27.7 KB · Visningar: 79
Last edited:
jäklar vad rå cb1000ra vita var..men lägger inte ut 7k extra för abs, finns en inne hemma som man ska provköra imorrn (-09), sammt z1000(-08)

Edit fina brutale:r såg en i grafitgrå idag...men fegar nog ur för ett för mig så okänt märke och brist på firmor i närheten "Sundsvall"

jäklar vad rå cb1000ra vita var..men lägger inte ut 7k extra för abs, finns en inne hemma som man ska provköra imorrn (-09), sammt z1000(-08)

Fick min abs-hoj för 115 för att jag betalade kontant - det borde man kunna matcha så sent i säsongen tycker jag, även med finansiering.

Visst är den vita hojen fin! :kär

Har lagt upp lite bilder av min hoj här. På de första har jag inte bytt något, på de sista har jag bytt massor! :yoparty

Tja jag har inte tänkt finansera utan har 70k att spendera och väljer hellre att byta in hojen istället för böket att sälja och den är också betald så inget lån..men dom blir väll grinigare om man ska pruta med inbyte.

Aja ska testa hojen först innan jag säger nåt mer. B-kingen skulle juh vara all that men jag tyckte det var mer glid bara

Jag kan starkt rekomendera en cb1000r.Jag valde modellen utan abs och svart.Är riktigt nöjd efter 100 mil.

Jo jag kan tänka mig det, maskinen var riktigt fin. Dock lite fundersam över effekten...men men har maskinen rätt vikt osv kan den duga..men just nu har den bara 25hk mer än nuvarande hojen och jag söker högre topphastighet och rätt aggresiv acceleration

*/ ?>
Nyheter
Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Vi provkör Indian Chief Vintage