CB1000R tråd

hass

Fairings are for sissies!
Gick med
5 Aug 2004
Ort
Tumba
Hoj
2008 Honda CB1000RA
Hej!

Någon annan köpt en CB1000R? Min kommer förhoppningsvis i slutet på nästa veckan!

Jag fick testköra i ganska lång tid (stort tack till Honda Center i Södertälje!) och den är en underbar hoj! (Jag kan skriva lite mer om detta om någon är intresserad)

Skriv gärna färg, min är i Sword Silver metallic. :yoparty
 
Såg en i vasastan knutarna..

Riktigt snygg hoj!

Fick tyvärr aldrig höra motorljudet.
 
I slutet av nästa vecka skall jag ner till Italien och hämta min hoj.

Fan vad långsamt tiden går!
 
I slutet av nästa vecka skall jag ner till Italien och hämta min hoj.

Fan vad långsamt tiden går!

Hur fungerar det med service när du kör hem din hoj 300+ mil? Gör du 100 mila på motorvägen, eller får du en förlängd garanti då den brukar gå ut om du inte gör den vid 150 ca.

Känns inte som ett bra val att skjuta på servicen 200-300 mil eller hur långt det nu är till fabriken i Italien.

Grattis till en JÄKLIGT fräsch hoj, som jag hoppas få se glida runt i Uppsala i sommar:yoparty
 
Har du provkört z1000 eller fz1??? Tänkte hur du isåfall upplever den i jämförelse med dom...

Funderar på att eventuellt byta fz1:an mot en sådan däringa cb...
 
Funderar själv på en cb 1000 men jag va och provkörde en Aprilia Tuono -07
med ett hyfsat bra pris.Har värsta beslutsångesten om jag ska vänta på
Hondan eller kanske slå till på Aprilian.Har hört rykten om att Honda Göteborg
skulle få in cb 1000 i nästa vecka.Till er som provkört:Är den lika liten som
cbr 1000,nu tänkte jag mest på hjulbasen,för den är ju riktigt kort på den.Draget i den?Är det mycke bättre än i gamla Hornet 900,skiljer ju inte så många hästar.ÅHHH beslutsångest:huvet
 
Har du provkört z1000 eller fz1??? Tänkte hur du isåfall upplever den i jämförelse med dom...

Funderar på att eventuellt byta fz1:an mot en sådan däringa cb...

Provkörde FZ1:an samma dag som CB1000R:an. CB1000R:an upplevde jag som mindre och lättare. FZ1:an hade ett mer på och av gasrespons om ni förstår vad jag menar. På Hondan kom kraften lite försiktigt med låg varvtal och lite gas vilket gjorde att rondeller och andra långsamma svängar kunde tas utan att slirra på kopplingen och helt utan ryck. CB1000R:an var väldigt likt Speed Triplen tyckte jag. Bra fjädring osv. FZ1:an kändes som en äldre modell helt enkelt.

Funderar själv på en cb 1000 men jag va och provkörde en Aprilia Tuono -07
med ett hyfsat bra pris.Har värsta beslutsångesten om jag ska vänta på
Hondan eller kanske slå till på Aprilian.Har hört rykten om att Honda Göteborg
skulle få in cb 1000 i nästa vecka.Till er som provkört:Är den lika liten som
cbr 1000,nu tänkte jag mest på hjulbasen,för den är ju riktigt kort på den.Draget i den?Är det mycke bättre än i gamla Hornet 900,skiljer ju inte så många hästar.ÅHHH beslutsångest:huvet
Vad ska du använda hojen till? Ska du pendla så är Hondan mycket bättre. Men ska du köra mycket på bana så är det få hojar som kan slå Tuonon. Hondan har 2007 Fireblade motorn i - drag är det gott om! Den svänger hur lätt som helst. Jag klart rekomendera is i magen och en provtur.
 
Last edited:
Men nu har ju fireblade motorn i Cb1000r betydligt färre hästar, och dessutom var vridmomentet under 100 sträcket?
 
Ju mer jag läser om cb så inser jag att jag måste ha en. Pearl nightstar black :drool ... Fan oxå det kommer bli dyrt detta...:näsblod
 
Hondan är med i stor nakenhojjtest i senaste nr av Motorrad .

Den verkar vara helt ok hojj , snarlik Kawas dito prestandamässigt .
 
Bike hade ett nakenhojtest i senaste numret - CB1000R van! :tummenupp :tuttar :yoparty
 
Bike hade ett nakenhojtest i senaste numret - CB1000R van! :tummenupp :tuttar :yoparty

Men varför hade dom inte Aprilian med i testet?Och ja ,jag är fortfarande lika
osäker.Nu vet jag ju att väljer jag Hondan så blir jag inte besviken,har inte
blivit det på dom 4 senaste Hondorna.
 
Hur fungerar det med service när du kör hem din hoj 300+ mil? Gör du 100 mila på motorvägen, eller får du en förlängd garanti då den brukar gå ut om du inte gör den vid 150 ca.

Känns inte som ett bra val att skjuta på servicen 200-300 mil eller hur långt det nu är till fabriken i Italien.

Grattis till en JÄKLIGT fräsch hoj, som jag hoppas få se glida runt i Uppsala i sommar:yoparty
Tackar!

Jag undrar också på hur 1'a servicen kommer att utföras. Jag misstänker att de kommer att ge mig en 4L-dunk och ett oljefilter innan avfärd hem. Sedan är det bara att tömma ut oljan och byta filtret på en topp i alperna. :D

Jag vet faktiskt inte hur de tänkt lösa detta. Enligt Dr.Bike så är det inga problem med att köra 300 mil på första oljan på en modern hoj. Problemet är däremot att nästa köpare kommer backa på köpet eftersom den inte skötts enligt serviceboken.

Snart så...
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top