Cb street/cafèracer

suzuki125

Ny medlem
Gick med
4 Dec 2008
Ort
Hbg
Hoj
KTM SMR690 -08, Suzuki 125cc 2T, hemmabyggd Honda CB125. GSXR750 - 96 SÅLD
Hallå!

Tänkte slänga upp lite bilder på mitt projekt. Efter 5 månaders bygge så börjar det bli klart. Det är cafèstuk på den man kanske lite street också. Säg gärna vad ni tycker!
 

Bifogat

  • 067.JPG
    067.JPG
    156.3 KB · Visningar: 284
  • 068.JPG
    068.JPG
    153.6 KB · Visningar: 445
  • 069.JPG
    069.JPG
    158.8 KB · Visningar: 218
Trevligt!

Tycker dock det är övervägande fighter-stuk på den, trots att hojen i sig från början är rätt café-aktig.

Ser riktigt tufft ut med modernare sving och gaffel. Vad har du tänkt för kuts och färg på hela kalaset?
 
Trevligt!

Tycker dock det är övervägande fighter-stuk på den, trots att hojen i sig från början är rätt café-aktig.

Ser riktigt tufft ut med modernare sving och gaffel. Vad har du tänkt för kuts och färg på hela kalaset?

Hallå!

Jag har tänkt lacka ramen i silver och ha hojen röd faktiskt. Det blir en kort lite mer cafè sadel och kuts. Jag ska plasta egna kåpor som går över filterna.
 
Med den nya bak och center ramen så fick inte filterna plats, det löste jag med två blåa rör så filterna kom ut en bit. OBS! Biltema filter. Ska bytas till UNI.
 

Bifogat

  • 021.JPG
    021.JPG
    129.6 KB · Visningar: 147
  • uni_svart_38_m.jpg
    uni_svart_38_m.jpg
    2.2 KB · Visningar: 1,188
Ser rätt så fräckt ut :)

Lutar väl lite mer åt Motard/fighter än Café va?

Hur som haver kämpa på!
 
Ser rätt så fräckt ut :)

Lutar väl lite mer åt Motard/fighter än Café va?

Hur som haver kämpa på!

Tjena! Hojen börjar bli körklar nu. Långt ifrån färdig men nu har jag alla delar på och jag har byggt en sadel! Så nu ska jag ut och provköra. Härnäst blir att bygga avgassystem. Vad blir bäst, underliggande eller dragna på en sida(som en scrambler fast de ska gå ihop till en ljuddämare 2-1). För att jag ska få ut effekt av min trimmning så ska tydligen systemet inte vara så långt.
 
Jäkligt coolt projekt vad har hänt sen senast??
Den överväger på street stuk nu men om du får på en sadel och bakdel i cafe stuk så blir det nog jämnare och riktigt snyggt.
updatera med lite bilder
 
härligt att den fortfarande lever! trodde inte att det skulle bli något mer sen förra tråden :)
är svingen och gaffeln (kanske fälgar också) från en senda? :O
 
Här kommer senaste uppdateringen! Slängde ihop alla original delar, reservdelsramen jag har, motorn och vips så hade man en originalhoj! Ursäktar bildkvaliten, gjorde vad jag kunde för att sänka kvaliten.
 

Bifogat

  • IMG_3122.JPG
    IMG_3122.JPG
    117.2 KB · Visningar: 217
  • IMG_3120.JPG
    IMG_3120.JPG
    45.4 KB · Visningar: 223
Uppdatering!

Håller på att plasta kåpor och kuts. Snart bara finishen kvar. Har även så smått börjat bygga 2-1 system.
De mest spännande började jag faktiskt med idag. Ute i verkstan har jag en gammal 400. Kawa 400 J. Gick in och kollade på bikez. Där stod det att kolvdiametern var 52mm. En cb 175cc har samma kolvdiameter och samma slag om min cb. Då kunde jag räkna ut att de direkt skulle ge 175cc! har mätt lite på 125 cylindern, det är fullt möjligt men kommer att bli en svår operation att få dit 400 foder och kolvar. Skulle ge mig 25 hk direkt!

Ramdelar, sving, framgaffel kommer från en cr 85 cross. Fälgar från en senda. Bromsar från en husaberg 650.

Kommentarer... :rolleyes:
 

Bifogat

  • IMG_2908.JPG
    IMG_2908.JPG
    145.1 KB · Visningar: 197
  • IMG_2909.JPG
    IMG_2909.JPG
    147.7 KB · Visningar: 166
  • IMG_2910.JPG
    IMG_2910.JPG
    155.4 KB · Visningar: 152
  • IMG_2912.jpg
    IMG_2912.jpg
    232.1 KB · Visningar: 154
Ser jäkligt busigt ut. Ska bli kul att se den med lite finish på kåpor och tank sen!

Ser fram emot mer bilder! :tummenupp

Hur är det med hjulbas och gaffelvinkel dock? Risken finns ju att den blir oerhört vinglig / överstyrd. Kan bara vara bilderna som lurar ögat men det ser ut som att det är rätt så kort mellan axlarna.
 
Last edited:
Fan så fräckt!

Jäkligt annorlunda med tanke på alla andra CB byggen man har sett.
 
Ser jäkligt busigt ut. Ska bli kul att se den med lite finish på kåpor och tank sen!

Ser fram emot mer bilder! :tummenupp

Hur är det med hjulbas och gaffelvinkel dock? Risken finns ju att den blir oerhört vinglig / överstyrd. Kan bara vara bilderna som lurar ögat men det ser ut som att det är rätt så kort mellan axlarna.

Gaffelvinklen är inte så brant som den kanske ser ut att vara. Inte 90 grader som en sporthoj precis. Framaxel 260mm har jag för mig.(Orkar inte gå ut och mäta). Hjulbas och Bakaxel har jag ingen koll på. Kan mäta. Har provkört hojen lite lätt på asfalt(2 mån sen) innan jag började på finishen. Gick alldeles utmärkt att köra i 70-80.

Fan så fräckt!

Jäkligt annorlunda med tanke på alla andra CB byggen man har sett.

Tack! Jo det håller jag med om. :)
 
Last edited:
Hallo
Jäkligt snygga kåpor hur ska du bygga systeme ska du dra up det som på en på en cross med cross/fiddy dämpare eller ska du köra på cafe stil?
Hur går det med kortet?
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top