foxx
Ny medlem
Hej jag är ny här på forumet jag hoppas att någon kan hjälpa mig med mitt problem.
jag har köpt en cb 900f 81:a (fult fungerande ) men det bludrade ibland mellan 5000-6000rpm och kunde rycka lite vid jämn gas.Så jag rev förgasar bryggan hittade skit i huvudmunstyckena tittade över i allmänhet allt såg bra ut förutom att packningen till trottellocken saknades jag satte dit en oring som tättning.
Därefter monterade jag tillbaka allt synkade förgasarna vid tomgångsvarv allt värkar bra tills jag provkörde.
Upp till halv gas går den helt ok men där efter typ när trottlarna börjar lyfta så kväver den sig böööö smattrar misständer släpper jag av så börjar den gå bra igen, jag har hållt på ett par dar nu och får inte stil på det van f**n kan det vara jag blir tokig hoppas att det finns någon som förstår sig på det här
Mvh// Alex
jag har köpt en cb 900f 81:a (fult fungerande ) men det bludrade ibland mellan 5000-6000rpm och kunde rycka lite vid jämn gas.Så jag rev förgasar bryggan hittade skit i huvudmunstyckena tittade över i allmänhet allt såg bra ut förutom att packningen till trottellocken saknades jag satte dit en oring som tättning.
Därefter monterade jag tillbaka allt synkade förgasarna vid tomgångsvarv allt värkar bra tills jag provkörde.
Upp till halv gas går den helt ok men där efter typ när trottlarna börjar lyfta så kväver den sig böööö smattrar misständer släpper jag av så börjar den gå bra igen, jag har hållt på ett par dar nu och får inte stil på det van f**n kan det vara jag blir tokig hoppas att det finns någon som förstår sig på det här
Mvh// Alex
