CB 750Kz startar inte

AGgronlund

Ny medlem
Gick med
12 Jan 2017
Ort
TÄBY
Hoj
Cb400N
Tja!

Har en CB 750Kz DOHC 1981, ombyggd till Café racer-ish!

Men efter att ha putsat och fejat, lackat och polerat, lagt nytt elsystem runt en Motogadget m-unit. Vill fanskapet inte starta ordentligt. :huvet

Förgasarna är rengjorda, kan dock vara felbestyckade, har nämligen bytt ljuddämpare.

insugsgummina är bytta allihopa. Tändstiften också.

Timingen ska vara inställd rätt.

Har testat gult till blått, och tvärtom, testat och kör nu blått till blått och gult till gult.

Har testat allt jag kan komma på, rengöra förgasare, bestycka om dom, byta insugsgummi, samt ställa timingen. Har dock slut på idéer och har kört 2 burkar startgas utan framgång. skulle vara att byta tändningssystemet då.

Men den startade direkt i -5 grader när jag köpte den, och gick då på alla 4 cylindrar.

Säkert glömt skriva något. Är öppen för alla förslag som kan få den att rulla som den ska, hur tokiga de än må vara!

tack på förhand

Andreas
 
När du famlar i blindo, betänk att det bara är tre saker som behövs - bränsleblandning, kompression och gnista. Puffar den inte ens med startgas, koncentrera dig på tändingen. Kör du på startmotorn, tag hjälp av ett fräscht bilbatteri (som EJ får vara inkopplad i/till bil).

Gå igenom manualen för m-unit, noga. Begrunda alla punkter man poängterar, särskilt "kill".
 
Den tänder och ger ett brum och dör, jag trodde först att den gav för snålt med soppa, när det inte funkade tänkte jag att den tände vid fel tillfälle. Men kan det vara så att den tänder för svagt? Att tändspolarna är dåliga eller så?

Det som är killswitchen är kopplat till tändningslåset, så det bör inte vara det som bråkar med det.
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top