CB 650 går konstigt

Styrb

Ny medlem
Gick med
2 Jul 2013
Hoj
Cb 650 -80
Har köpt en gammal 650 som har stått ett bra tag, den startar lätt men om man gasar snabbt så börjar den fluddra. Gasar man däremot försiktigt så går den hur fint som helst.
Vad kan detta bero på? Får den för mycket bensin?

Tack

Är det vakuum förgasare?

Om inte så är det helt normalt,
med en vajerstyrd förgasare kan du gasa för mycket.

Det är en vakuum förgasare. Och man måste gasa löjligt försiktigt för att det ska fungera :)

Märkte nu att det inte är en vakuum förgasare utan en mekanisk, tydligen började dom med vakuum året efter min. Skulle också uppskatta om någon kunde visa vart lågfartsmunstycket gömmer sig

Lågfart är "Slow Jet" på bilden.

Carb Main Jets.jpg

Om du ändå ska in och rota i förgasarna, rengör rubbet och var pedantisk.

I dina skor hade jag nog börjar börjat fundera på ett "carb rebuild kit".

Det var den jag tänkte på då, hur får man ut den? Vågade inte prova på att bända i den :).
Jo jag har haft dom tankarna, vet du hur mycket ett sådant rebuild kit kostar?

Eftersom de har några år på nacken är det nog inget som ligger på hyllorna direkt, så det är nog långt ifrån gratis. Steg ett kanske blir att ta isär och rengöra. Tänk på att ta det lite piano med membran och packningar, de kan ogilla vissa rengöringsmedel. Munstycket är ipressat så ett stadigt tag med lämplig tång och dra/vrid ut har alltid funkat för mig. "Stadigt" innebär inte "kläm sönder". Väljer du att lyssna på mig sker det på egen risk... :tungan

Här har du en massa nyttigt inkl. inställning av acc-pump m.m:
http://cosky0.tripod.com/id4.html

Fy satan va bra sida! Och tack för infon! Ska pilla lite på den sen, hade gjort nåt vajsing med flottörerna när jag kollade första gången. Vet du om jag behöver nya munstycken när jag sätter dit öppna filter?

Normalt sett - ja, ett eller två steg upp. Både huvudmunstycke (main jet) och lågfart (slow/pilot jet).

Hej du,
Jag har ett sånt där set på min gamla 500 four och den kör jag med små KN-liknande filter. Orginal huvudmunstycke är 98 eller 100 och byter du till lösa filter behöver du upp till 125 i huvudmunstycke. Det är vanliga Keihin-munstycken så de borde finnas på vilken butik som helst. De är inte särskilt sällsynta. Eventuellt måste du höja nålarna ett hack också, men där får du prova dej fram.
Ha de:)
Per :squid

Var på Bra i gasen och köpte munstycken och nu går den riktigt bra! Jävligt hjälpsam och trevlig snubbe! Kam jag varmt rekommendera om någon har förgasar bekymmer

Nyheter
Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Nationella Potthålsveckan 1-7 maj

Det är återigen dags för Na...

Motorcykelns Dag 3 maj

Den 3 maj är det Motorcykel...

Bilprovningen: Brister hos var fjärde motorcykel

Foto: Bilprovningen Våre...

Europeisk kampanj för säkrare motorcykelkörning

Den europeiska branschorgan...

Bara två månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

En liten påminnelse om året...

2 månader kvar till Gotland Ring Bike Week !!

Nu är det bara två månader ...

Nya Indian Pursuit Elite

Screenshot Indian Motorc...

Icons of British Originality

Åtta team från åtta länder ...

BMW presenterar R 12 G/S

BMW Motorrad har presentera...

Back