CB 600 Hornet

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Tack för bra tips. Har inte kommit slå långt i mekandet än men snart. Däremot har jag hunnit byta mitt framdrev från 15 kugg ner till 14. Tycker mig märka att hojjen har bättre kräm nu men inget märkvärdigt. Är det jag som ännu inte testat att spexa vidare med kraften eller skall mer drastiska åtgärder till för att få ut wow-effekten?

Kan nämnas att mitt mål är att så sakterliga testa mig på lite bakhjul!

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Någon som har tips på var man köper plastdetaljer för att dölja de hål som blir i bakkåpan om man tar bort handtaget?

evv

=P
Gick med
7 Nov 2009
Hoj
Triumph street triple -11
Någon som har tips på var man köper plastdetaljer för att dölja de hål som blir i bakkåpan om man tar bort handtaget?

Lite eftersläntrandes svar men men =) Täckbrickor finns lite var stans..ebay finns en del eller så måttar man hålen och gör själv =)

Bifogat

• 3793526268_bf16263da2_m.jpg
    3793526268_bf16263da2_m.jpg
    26.9 KB · Visningar: 1,314

Blaxxor

Medlem
Gick med
15 Nov 2010
Hoj
Honda Hornet 600 -00
Nån som säljer ett kedjeskydd passandes min Hornet 600 -2000?

Original eller inte spelar ingen roll sålänge det ser bra ut.

Hör gärna av er om nån har nåt. Ska ta bort min hugger och vill inte vara utan skydd.

Mvh Stellan

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Hoj
01 suzuki sv650s
Är på jakt efter en uppgradering från 125an. En honda hornet 600 skulle nog sitta perfekt! så spanar efter en som klarar de nya kraven, dvs MAX 70kw originaleffekt. tror det är 98-02 som har detta... Är det någon som har en som passar in och vill bli av med den så PMa mig! :banana :tuttar

Ännu en fråga, hur mycket ska man bry sig om antal mil? vet att det är viktigare med ordentlig service och är högt individuellt. Men på ett ungefär? runt 5000mil eller är det säkert en bra bit över detta också?? :)

Last edited:

HCN

gnicararysålbmaet
Gick med
15 Jun 2011
Hoj
GråMorrandeGatslampa®
Är på jakt efter en uppgradering från 125an. En honda hornet 600 skulle nog sitta perfekt! så spanar efter en som klarar de nya kraven, dvs MAX 70kw originaleffekt. tror det är 98-02 som har detta... Är det någon som har en som passar in och vill bli av med den så PMa mig! :banana :tuttar

Har för mig gamla Hornet ligger på 98hk vilket gör ~ 72kW.
Tyvärr...

Raffe

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2010
Hoj
01 suzuki sv650s
Finns en 98a på blocket som ligger på 69kw, har även varit i kontakt med en 00 som låt på exakt 70kw (blev tyvärr såld) :)

Dungen

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2013
Hoj
Honda CB600 FA -08
Hallå allihopa!

Jag är i tagen att köpa en Hornet -08 och har ett par funderingar.
För det första, vad är RTG-kit? förstått att det är någon slags touringpaket men exakt vad ingår i det?

Har sett på Hondas hemsida att de har inbyggda larm att köpa till, är det någon som har erfarenhet av det larmet? Lite pricy (4000:) men ändå.

Tack på förhand!

Pricken

Sporthojsnörd
Gick med
4 Aug 2012
Hoj
Honda VFR800FA -12, Honda Hornet 600 -08
RTG (Ready to go)-kit är bara lite lull-lull, till Hornet'en brukar det innebära t e x en kåpa över pass-sadel, tankpad, 3D logos, hugger och innerskärm lackade i originalfärg. Så mycket mer touring blir det väl inte men det ser snyggt ut. Ska du satsa på nåt som ger mer komfort och förlänger säsongen så är det handtagsvärmare i så fall.

Hornet'en har ju HISS (startspärr) så ett larm är kanske extra bra men för 4 lax.... :va
Köp ett par sjyssta extra lås istället för halva pengen...

dRUGdEALER

Ny medlem
Gick med
24 Feb 2013
Hoj
Hornet 600 -06
tips på bra sidor med kompletta undertrays/tailguards/undertails till en hornet 600 -06. det ska bara vara att skruva dit =) gärna med blinkers/skyltbelysning (och reflex?)

pumpe3

Trött
Gick med
5 Sep 2010
Hoj
Yamaha MT10 SP , Speed Triple -12 , BMW R1150 GS -02
tips på bra sidor med kompletta undertrays/tailguards/undertails till en hornet 600 -06. det ska bara vara att skruva dit =) gärna med blinkers/skyltbelysning (och reflex?)

Lär få köpa lösa saker och skruva dit (om du inte ska ha org), men tipset är eBay.

Nyheter
ExploreBike: Gotland Grand National 2.0

Foto: Creativeflipp Gotl...

Uppdaterad Kawasaki Ninja 1000SX

Kawasaki har uppdaterat sin...

Uppdaterad Triumph Trident 660

Triumph har presenterar en ...

Bike med Stark Varg på GGN!

Nu är vi på plats på GGN 2....

Nya Honda CB1000 Hornet presenterad

25YM Honda CB1000 Hornet ...

SVT sänder Gotland Grand National 2.0

SVT Sport och Nordic Sport ...

Sista finputsningen med Vargen inför GGN!

I söndags körde jag sista t...

Stark Future ska erövra mc-världen och bildar team med Swecon i enduroklassikern!

Pressrelease, 2024-10-21, S...

Energica i konkurs och upplöst

Energica är i konkurs och b...

Kawasaki Ninja 1100SX uppdateras

Kawasaki har uppdaterat sin...