CB 600 Hornet

Vad kostar det att strypa eländet?

ta riktigt a kort istället :D
för övrigt har jag ingen aning, men men... hade bara lust o bråka lite...

Paser:
Lust o köra en sväng i början på nästa vecka? vore kul o träffa lite folk me liknande cyklar.. har inte så mycke o hämta me sporthojskillarna... :huvet

:yoparty sköt om er o ha en fin helg...
johan
 
ta riktigt a kort istället :D
för övrigt har jag ingen aning, men men... hade bara lust o bråka lite...

Paser:
Lust o köra en sväng i början på nästa vecka? vore kul o träffa lite folk me liknande cyklar.. har inte så mycke o hämta me sporthojskillarna... :huvet

:yoparty sköt om er o ha en fin helg...
johan

Om jag hade haft råd eller en bra cykel att träna på så :mad:

Bättre att strypa så jag kan köra upp på den.
 
Last edited:
Kan man märka om där e' 37 eller 69 kw??

Har en hornet 600 -98,.. han ja köpte den av sa att den va ostrypt och 69 kw, men i reg pappret står att den e' strypt till 37kw??

tycker där e' relativt bra acceleration i den, men va vet ja då de e' min första hoj.. allt känns ju fort eftersom de e' nytt... Men prova ge järnet igår, å kom bara upp i 180.. tyckte att de va lite dåligt men som sagt.. ja vet inte.. kan den vara strypt?? å såfall?? är de enkelt att fixa?? står att den e' strypt i förgasare å tändsystem.. Tips någon!! // Johan
 
har lite funderingar !har bläddrat igenom tråden ett bra ta!men tar lång tid när sidan är seg på kvällarna!har köpt en hornet och min fråga är helt enkelt!
går det bra att koppla/gasa upp den me orginal drevning?(på 2:an)
prova lite i helgen men känndes svårt(är ingen mästare):)men kul o veta från folk som har erfarenhet och kan:) (hornet 600 -02)
 
har lite funderingar !har bläddrat igenom tråden ett bra ta!men tar lång tid när sidan är seg på kvällarna!har köpt en hornet och min fråga är helt enkelt!
går det bra att koppla/gasa upp den me orginal drevning?(på 2:an)
prova lite i helgen men känndes svårt(är ingen mästare):)men kul o veta från folk som har erfarenhet och kan:) (hornet 600 -02)

:va Är ingen mästare själv men.. har ett tips som funkar, kör i 1an o ligg på 6-7 000 varv släpp på gasen o ge sen full rulle så "vips" så reser den sig..:tummenupp
 
:)
:va Är ingen mästare själv men.. har ett tips som funkar, kör i 1an o ligg på 6-7 000 varv släpp på gasen o ge sen full rulle så "vips" så reser den sig..:tummenupp

tackar:tummenupp jo det vet ja!man fär väll lära sig att peta i resten av växlarna efteråt i stället:)men blir nog att dreva lite så man kan göra dom här spontana bakhjulsåken:rolleyes: !är inte ofta man går ner på ettan!!:tungan när man är ute och kör vanligt!
 
Lånar tråden trots att jag inte åker 600a :)

Verkar vara enhel del här inne som åker Hornet, och som kommer från Göteborg.
Är själv där nere lite då och då. Vore kul att träffa andra Hornet åkare. Så min undran nu är om det kanske finns några intresserade som kan visa lite sköna vägar runt Gbg. Då man är lite ny i dom trakterna.
Självklart är det kul med andra hojar oxå. Blir roligare ju fler man är antar jag :)
 
Lånar tråden trots att jag inte åker 600a :)

Verkar vara enhel del här inne som åker Hornet, och som kommer från Göteborg.
Är själv där nere lite då och då. Vore kul att träffa andra Hornet åkare. Så min undran nu är om det kanske finns några intresserade som kan visa lite sköna vägar runt Gbg. Då man är lite ny i dom trakterna.
Självklart är det kul med andra hojar oxå. Blir roligare ju fler man är antar jag :)


tja.. jag e på lygnern är sjyst.. kör där, jag ska till sthlm i helgen tre veckor men sen ör jag mer än gärna resten av sommarn... PM mig...

peace
 
Tre Svar :)

Bytte hela drivpaketet när jag drevade om. Kan tänkas att du behöver en aningen längre kedja...
Kanske har tappat absolut max 10km/h i topp, ligger ändå aldrig och pressar toppfart med en hornet...
Påverkar inte varvtalet speciellt mycket, 100-200 rpm på varje växel kanske, inget man lägger direkt märke till iaf...

Hej!

Har drevat ner en kugg fram nu...
Blev lite piggare, kul.
Som du sa, varvtalet påverkas inte mycket.

Mvh

Patrik.
 
Några som bor i falun som är sugna och ut och åka lite? Blir ju bra mycket roligare att åka om man blir några stycken. I så fall kan vi ju åka ut nån dag.
 
Är det någom som gjort något åt framgaffeln? Jag tycker den är för mjuk, för mycket cadillac-gung. Hådrare fjädrar, tjockare olja?
 
Inhandlat en Hornet 900-02

Ja då får man visst vara med på denna gryma tråd med. Har läst igenom hela tråden nu väldigt bra som sagt. Det känns trygt att veta vad man kan vända sig till om det skulle bli några problem och det kommer det att bli. Skall byta styre, slip-on, rensa bak m.m.

mvh
rayback
 
Köpt Leovince idag. Får inte hojen fören slutet på nästa vecka, långt till dess. Hörde att orginal piporna skulle vara lite svårt att montera av, stämmer det??
 
2007

Hej,

Hur många här inne är det som åker nya hornet 600 från 2007.
Intressant att höra vad ni tycker om denna hoj?

Jag åker runt på en nyinköpt och är mkt nöjd, inte kommit mer än 70 mil men so far so good!
 
Köpt Leovince idag. Får inte hojen fören slutet på nästa vecka, långt till dess. Hörde att orginal piporna skulle vara lite svårt att montera av, stämmer det??

Monterade på orginal piporna senast idag pga besiktning.
Tog la en 20 min eller nått.Men nu har man satt tillbaka sina BOS slipon
så nu hör man hojen igen :tummenupp
 
Jag har två frågor, den första relaterad till tråden och den andra kanske något mindre.

1.finns det slipons som passar under orginalvärmeskyddet på 600an? (-00a) (En av anledningarna till att jag tycker den är så snygg är ju just det rostfria värmeskyddet på dämparen.)
Alt. går det att öppna orginaldämparen och rensa den på nåt vettigt sätt?

2.upptäckte att jag slår knäna i trottelgivare resp kylkröken vid inbromsning hur mycket jag än kniper åt med bena, tanken är helt enkel för smal.
Nån mer som har det problemet?
Nån som har en smart lösning?
 
Jag har två frågor, den första relaterad till tråden och den andra kanske något mindre.

1.finns det slipons som passar under orginalvärmeskyddet på 600an? (-00a) (En av anledningarna till att jag tycker den är så snygg är ju just det rostfria värmeskyddet på dämparen.)
Alt. går det att öppna orginaldämparen och rensa den på nåt vettigt sätt?

2.upptäckte att jag slår knäna i trottelgivare resp kylkröken vid inbromsning hur mycket jag än kniper åt med bena, tanken är helt enkel för smal.
Nån mer som har det problemet?
Nån som har en smart lösning?


Värmeskyddet går att ta bort från orginaldämparen, sen är det väl bara att sätta fast den på sliponet med bunt band eller ngt :va
Personligen tycker jag att den skölden ser grotesk ut..


Paser:
Lust o köra en sväng i början på nästa vecka? vore kul o träffa lite folk me liknande cyklar.. har inte så mycke o hämta me sporthojskillarna... :huvet

:yoparty sköt om er o ha en fin helg...
johan

Har varit på semester i USA hela den här månaden, men bara vädret blir bättre så tar jag gärna en sväng :tummenupp
 
Last edited:
Nyheter
Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25

Under söndagen den 18 maj d...

Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Back
Top