CB 600 Hornet

Nej, den går bra, iaf med hondas orginalstryp+ecu, men den går inte fortare än ca 140
 
Ett par frågor!=)
Hur byter man enklast olja i framgafflarna? För dom måste väl avlastas?
Finns ju ursugare så man slipper ta loss och vända dem upp o ner.
Vilken gaffelolja är att rekomendera bäst? Kan man fylla dem några mm extra för att få det mer stumt,hur man ska säja. Eller byta ut fjädrarna?
 
Renthal

Hej!

Finns Renthal ultra low styre att köpa i Sverige, eller blir det att beställa från ex England?

Köpte ett crosstyre idag eg till CR250, men vet inte ifall det blir rätt. De flesta verkar byta till ultra low för att få lite bredare och lägre styre..

Tacksam för hjälp
 
Är ute efter en db-killer till mitt akrapovic blås. Någon som vet om man hitta något begagnat någonstans eller kanske en universalmodell som passar? Det ska vara sånt rör som man trycker in där bak. =)

\Masonit
 
Last edited:
Evve:
När jag bytte packboxar och olja i min hornet-gaffel så var det massor av gunk i botten som nog kommer ut lättare om man häller ut oljan är suger.
Antingen köper du ett depåstöd till framvagnen, eller så hissar du upp den med ett snöre runt styrhuvet och ett block i taket.

Man kan nog öka olje mängden något, du kan även köpa tjockare olja om du vill ha högre dämpning.

Nya fjädrar kan man köpa också, öhlins kostar typ 7-800 för ett par tror jag.
 
grabbar grabbar.

håller på att se över syrrans 600 -98 inför besiktningen imorgon, skall även serva den och min fråga då eftersom min klantiga syrra har slarvat bort servicemanualen:

hur mkt olja går det i motorn inkl. filter? snabbt svar önskas:)
 
Du lär behöva 4 enlitersflaskor eller en 4l dunk iaf, tror det är runt 4l vid filterbyte, kan tom vara 4,1, jag blev förvånad hur mycket den svalde första gången jag bytte iaf.
 
Du lär behöva 4 enlitersflaskor eller en 4l dunk iaf, tror det är runt 4l vid filterbyte, kan tom vara 4,1, jag blev förvånad hur mycket den svalde första gången jag bytte iaf.



lysande, var precis ute å tömde olja, det var fasen va mkt den spotta ur sig, det bara rann å rann å rann, köpte dock bara 4 liter så det får räcka:tungan
 
Skuttade iväg och inhandlade mig en -06a idag och undrar vad skillnanden är mellan S och F modellen?
 
Blir troligtvis en liten tältsemester på mc i sommar och frågan lyder: Hur brukar ni göra med packning på horneten, äldre modellen?
Tankväska har jag. Funderar på mjuka packväskor (typ biltemas), erfarenheter nån?.
Passagerarplatsen är paxxad av tjejen, så den möjligheten går inte. Funderar om man kan bocka till en liten hållare för tältet o fästa där toppboxen brukar sitta, dvs bakom passagerarhandtaget. Toppbox, sjösäck...? :va
 
Blir troligtvis en liten tältsemester på mc i sommar och frågan lyder: Hur brukar ni göra med packning på horneten, äldre modellen?
Tankväska har jag. Funderar på mjuka packväskor (typ biltemas), erfarenheter nån?.
Passagerarplatsen är paxxad av tjejen, så den möjligheten går inte. Funderar om man kan bocka till en liten hållare för tältet o fästa där toppboxen brukar sitta, dvs bakom passagerarhandtaget. Toppbox, sjösäck...? :va

Du måste ju vara snäll o köpa en gigantisk ryggsäck till :tuttar o då passade det ju utmärkt att hon prova den när ni ska på moppe semester:D
 
snygg hoj!

De där med vindruta och hur bra dom funkar skulle ja gärna oxå vilja veta...

Hade en på min -01:a förra året. Köpte den på www.bikeshop.se

Vart betydligt bekvämare att ligga i 140-150 på motorvägen. Med rutan blåste det ungefär lika mycket i 150 som det gjorde i 130 utan.

Edit: .se ska det ju vara.
 

Bifogat

  • PICT3323 (Medium).JPG
    PICT3323 (Medium).JPG
    60.7 KB · Visningar: 201
Last edited:
Någon här som är intresserad av ett orginal slipon som passar cb600f 98-02?
 
Tjena. Är ny här på forumet. Köpte min första landsvägs hoj för en styv månad sedan så jag är grön i landsvägshoj världen. Valet föll på en Hornet 600 -01 ,Hojen har gått ca 3200 mil och ser (i mina ögon) välskött ut. Enligt förra ägaren så ska den va servad regelbundet, men på frågan om ventiljustering så sade han att det gör man inte förrän det börjar "rassla" lite från motorn. Är detta något man kan lita på eller finns det givna itervall som SKALL följas? och i så fall någon som har koll på kostnaden för ett sådant ingrepp?
Tacksam för svar.
Tar gärna emot andra tips med om denna mc modell!!
 
Nyheter
Dags att boka in Gotland Ring!

Upplev magiska Gotland Ring...

Öppet hus på Rapido MCK Stockholm

Lördag den 17 maj bjuds det...

Yamaha TRACER 7 & TRACER 7 GT 2025

Yamahas TRACER 7 och TRACER...

Nya Yamaha Tracer 7 och Tracer 7 GT

Yamaha har presenterat 2025...

Full fart på Bike Trollhättan-dagarna

Just nu har portarna öppnat...

MV Agusta inför fem års garanti

MV Agusta tar ett nytt steg...

MV Agusta förlänger garantin till fem år

Italienska motorcykeltillve...

Bilprovningen: Motorcyklar överlag i gott skick

Foto: Bilprovningen Nu ä...

Färre döda i vägtrafiken

Foto: Jacob Sjöman, Transpo...

Idag inleds nationella potthålsveckan

I år äger Nationella Potthå...

Back
Top