CB 600 Hornet

Om man byter framdrev till mindre så visar väll hastighetsmätaren för mycket både i hastighet samt miltal? Kan man komma runt det på något sätt? Det blir väll samma fenomen om man byter bakdrev för den mäter väll på utgående axel?

\Masonit
 
Är det H7 som sitter på halvljuset på en 03:a?

Någon som vet hur man behandlar/skyddar den matta lacken som finns original? Vanligt vax skall visst inte vara speciellt bra.
 
Hur ofta har ni justerat ventilerna på era hornets och vid vilka milintervall bör det göras? Nån som gjort detta på verkstad och har en ungefärlig prisuppgift?
 
Hur ofta har ni justerat ventilerna på era hornets och vid vilka milintervall bör det göras? Nån som gjort detta på verkstad och har en ungefärlig prisuppgift?

Enligt servicebok skall det göras var 2400:e mil servade min vid 2400 justeringen gick på 1500 då bör dem 2 shims
 
Last edited:
Werner666

riktigt nice hoj du fått till där..
får väll ta o fixa min med någon gång när man har lite kuler över.. hehe
ses kanske på E:22 an

ha det alla
 
Werner666

riktigt nice hoj du fått till där..
får väll ta o fixa min med någon gång när man har lite kuler över.. hehe
ses kanske på E:22 an

ha det alla

Hehe Tackar!! Måste erkänna att jag var rätt skeptisk till hornet först,saknade allt vad bottendrag hette o man var tvungen att tokvarva för att det skulle hända nått.(kört stor enstånka i skogen o på bana dom sista 8 åren, så man e mer van att hojen ska dra från botten o sen bara fortsätta vara skoj).Men nu efter ombyggnad så passar körställning mycke bättre(sitter mer upprätt nu) o efter omdrevning(14/47 nu:D ) så e det lite bättre ork i moppen än förut.Måste ifs tokvarva fortfarande men framhjulet e betydligt lättare nu:yoparty . Har också lärt mig att moppen inte mår dåligt av att ligga o tugga på höga varv ,så man har fått ändra sitt körsätt lite. Hade tänkt sälja hojen innan ombyggnaden men nu behåller jag henne en stund till.
Ähh va fan så hemskt dyrt behöver det inte bli. Tailen kostade ca 1650:-o sen lite blinkers(2x3-400:-) +styre(Hade redan mitt sen allt cross körande, men biltema har fatbar för 269:- +189:- för styrfästet)+nån hundring för cykeldator+endurolyse (ca 5-600:-). Så köper du på dig lite då o då så blir det inte så blodigt:D .
Hmm, försöker undvika E:22an så risken e nog större att vi ses på nån småväg eller i staun om du e i stora byn nån gång:tungan
 
Last edited:
så nu har man köpt och fått på huggern med!:)
 

Bifogat

  • hugger.JPG
    hugger.JPG
    170.7 KB · Visningar: 146
  • hugger 2.JPG
    hugger 2.JPG
    204.7 KB · Visningar: 182
Då är man Hornet ägare för andra gången. :) Första var en 600 -98.
Nu blev det en Blå 600 -06:a. Med crosstyre, ombygddbakdel, miniblinkers och Akrapovic slipon. Bilder kommer senare. :tummenupp

\Masonit
 
Ni som rensat era "bakdelar", har ni sågat av plasten eller finns det något mildare sätt? (mer än att köpa tailguard)
 
Plocka bort allt som går att skruva bort. Räcker inte det så e det bara att börja såga eller beställa ny undertail på ex S-Racing...
 
Tjoho.
jag såg på någon hornet att det finns en liten kåpa att ha över varv mätaren o hastighets mätaren. inte bara ruta.. utan en kåpa med en liten ruta rätt snygg.. undrar bara var man kan köpa sånna

:D
 
Tänkte dreva ner 1 kugg fram. Vad är original fram? Vart hittar man 1 kugg mindre fram? Har pratat med en mc meck här i stan som kan beställa lite var som och han har svårt att få tag på ett. Ingen som har i lager.

\Masonit
 
linde: vilka skruvar skruvar man fast huggern i?
Och vart köpte du den? (och vad kostade den?)
På min -00 så finns det typ två skruvar till kedjeskyddet och en till bromsslangen bak, är det dom man använder eller? (skaffat ny dämpare bak o såg att all skit från däcket sputar rakt på den, så jag måste fixa nåt skydd för den.)
 
Last edited:
linde: vilka skruvar skruvar man fast huggern i?
Och vart köpte du den? (och vad kostade den?)
På min -00 så finns det typ två skruvar till kedjeskyddet och en till bromsslangen bak, är det dom man använder eller? (skaffat ny dämpare bak o såg att all skit från däcket sputar rakt på den, så jag måste fixa nåt skydd för den.)

stämmer bra!två vid kedjeskyddet sedan två på andra sidan 2 som håller fast bromsslangen:tummenupp

köpte min på blocket,den var beställd från en tysk sida tror jag!vet ej vilken!

annars har dom på http://www.s-racing.com/album_cat.php?cat_id=94:tummenupp
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning

I samband med MotoGP-racing...

Back
Top