CB 600 Hornet

Vill helst inte förstöra.får väl plocka väck å kolla hur det ser ut:tummenupp
Vilka återförsäljare säljer DPM prylar eller man får beställa därifrån:confused:

Vet att bikestop.se är åf..

----------------------

Nån som vet vart man fixar billiga stålomspunna bromsslangar?
 
En liten lustig sak idag. Körde ned bensinen till reserven och tankade sedan, då gick det bara i 10 liter? Hur går det till? Eller går det i så mkt mer bensin strax under "kragen" ? Tankade till precis under "kragen" i tanken.
 
En liten lustig sak idag. Körde ned bensinen till reserven och tankade sedan, då gick det bara i 10 liter? Hur går det till? Eller går det i så mkt mer bensin strax under "kragen" ? Tankade till precis under "kragen" i tanken.

Går i mer på slutet än man tror, speciellt om man rätar upp den från stödet.
 
fin hornet

fet...
 

Bifogat

  • bilden.jpg
    bilden.jpg
    65.4 KB · Visningar: 465
Någon som vet vem det var som körde omkring i bla Kålleredsområdet i Göteborg idag på svart Hornet 03 eller framåt? Du hade slipon som såg ut eller påminde om de där italienska lite udda men snygga dämparna... Hojen var ombyggd bak, såg jäkligt fränt ut! Har lite frågor om grejerna bara då jag funderar på att bygga om o placera blinkers som du hade :D Ingen som känner sig träffade?

Det var nog jag, var ute på en premiärtur och passade på att kika på husbygget (skall bygga i Kållered).

Blinkersen skall bort nu, skall sätta in en ny skylthållare som har miniblinkers på sidorna.
Bakdelen är resultatet av vad en Dremel + borrmaskin kan åstakomma ;)

Håller på med lite annat skoj med hojen, bilder kommer i tråden snart.

Korrekt angående Slip-On, en DPM burk.
Hojen årsmodell 04.

Det var en speciallösning i det kittet...flyttade hela låset undertill....går nog
att göra själv.

Precis, låset kan man flytta själv, t.o.m en klåpare som jag lyckades med det.


Vilka återförsäljare säljer DPM prylar eller man får beställa därifrån:confused:

Palles är "general agent" i Sverige för bla DPM. Återförsäljare i Sverige hittar du på http://www.palles.se/retailer.htm

Annars finns det en del onlineshoppar i Italien som säljer DPM prylar, jag sparade 1 200 på att köpa mitt DPM Slip-on från Italien.
http://www.racingbikes.it/ har bäst priser på DPM men är bara på Italienska :( dock så har jag en kontakt där (deras webmaster) som brukar hjälpa mig med orderläggning mm, väldigt hjälpsam.
 
Last edited:
Då va det gjort. Idag beställde jag en Honda CB600FA Hornet, -07. Svart med diverse extra lull lull.:yoparty :D :tummenupp

Gissa om dagarna kommer gå sakta till mitten av april då min ny älskling kommer.....:huvet
 
Last edited:
Vad är det för skillnad egentligen på en Hornet 600/900?

Skiljer knappt några hästkrafter och är tyngre...vad mer?
 
Vad är det för skillnad egentligen på en Hornet 600/900?

Skiljer knappt några hästkrafter och är tyngre...vad mer?

Har diskuterats tidigare i tråden om jag inte minns fel.
Men största skillnaderna är väl:

-Vridmoment, 900:an har kortare register och betydligt bättre botten + mellanregister medans 600 har en härligt hetsig ketchupeffekt vid de högre varvtalen.

-Vikt.

-Insprutning (dock har 600:an fått insprutning f.r.o.m 2007)
------------------------------------------------------------

Nåväl, här kommer lite bilder på mina senaste tilltag (rensat baken ytterligare, flyttat upp regskyllt ytterligare, nya miniblinkers).

Jag kommer förmodligen att lacka sidokåporna vita enligt bifogad PhotoShop, vad tror ni om det?
 

Bifogat

  • Tail_small.jpg
    Tail_small.jpg
    109.4 KB · Visningar: 297
  • Orig_1_small.jpg
    Orig_1_small.jpg
    115.9 KB · Visningar: 234
  • B&W_1_small.jpg
    B&W_1_small.jpg
    116.1 KB · Visningar: 220
Har diskuterats tidigare i tråden om jag inte minns fel.
Men största skillnaderna är väl:

-Vridmoment, 900:an har kortare register och betydligt bättre botten + mellanregister medans 600 har en härligt hetsig ketchupeffekt vid de högre varvtalen.

-Vikt.

-Insprutning (dock har 600:an fått insprutning f.r.o.m 2007)
------------------------------------------------------------

Nåväl, här kommer lite bilder på mina senaste tilltag (rensat baken ytterligare, flyttat upp regskyllt ytterligare, nya miniblinkers).

Jag kommer förmodligen att lacka sidokåporna vita enligt bifogad PhotoShop, vad tror ni om det?

Ruggigt fin är den, iallafall i SVART :) synd att 07 ser ut som den gör.....

http://www.blocket.se/vi/11281393.htm?ca=11_s

bra eller anus?
 
Last edited:
Ruggigt fin är den, iallafall i SVART :) synd att 07 ser ut som den gör.....

http://www.blocket.se/vi/11281393.htm?ca=11_s

bra eller anus?

Har ingen koll på prisbilden på 900:an men ställer mig frågande till mätarställningen p.g.a följande:

1. Mätaren är bytt då det är en engelsk import, så frågan är hur långt den gått?

2. Tittar man på motor + downpipes + däck så ser det faktiskt ut som den inte har gått längre än vad annonsen faktiskt säger, ser t.o.m ut att vara originaldäck med bra mönster kvar...för ingen är väl så dum att man köper Bridgestone BT igen (d****a teflondäck).

3. Är det en 2002, eller en 2003, säljaren verkar ha svårt att bestämma sig? På 600:an är det lätt att se skillnad på dessa då det gjordes en del förändringar mellan 2002-2003, men hur är det med 900:an?

------------------------------------------------------------------

Nåväl, jag hittade ett par bilder på hur min hoj såg ut när jag köpte den. ganska kul att se vilken skillnad det kan bli med en amatör som mig i garaget.
(Före och efter)
 

Bifogat

  • Before-&-After.jpg
    Before-&-After.jpg
    107.8 KB · Visningar: 348
Senaste nytt på min hornet :)
 

Bifogat

  • DSC00601.JPG
    DSC00601.JPG
    55.2 KB · Visningar: 145

------------------------------------------------------------------

Nåväl, jag hittade ett par bilder på hur min hoj såg ut när jag köpte den. ganska kul att se vilken skillnad det kan bli med en amatör som mig i garaget.
(Före och efter)

hur gjorde du när du kortade av skärmen bak? köpte du något färdigt eller kapade du originalet? sitter ju ett lås som man isåfall måste flytta :va
känns ju jobbigt vid besiktning om man kapat sönder alla original prylar. kan du skicka upp några fler bilder, typ närbilder vore det niice! :)
 

------------------------------------------------------------------

Nåväl, jag hittade ett par bilder på hur min hoj såg ut när jag köpte den. ganska kul att se vilken skillnad det kan bli med en amatör som mig i garaget.
(Före och efter)

Grym skillnad. Gjorde du allt ensam? Blev det roligare att köra? Vad kostade hela makeovern?
 
Last edited:
Senaste nytt på min hornet :)

Paser, jäkligt snyggt med de kolfiberhandtagen. Köpte du broms och kopplingstag på Bikeshop.se eller? Det är nämligen så att jag kollade med dom om de hade till Hornet 600 men det visste dom inte. Han sa att det antagligen var samma som CBR600 -92 eller nåt... Tänkte om du visste om det stämde eller om du hittat grejerna någon annanstans? :va
 
hur gjorde du när du kortade av skärmen bak? köpte du något färdigt eller kapade du originalet?

Kapade originalet med Dremel + mattkniv.

sitter ju ett lås som man isåfall måste flytta :va

Jupp, borrade ett nytt hål. Låshuset sitter med en klämma på insidan, bara att borra nytt hål med ett litet jack för att fixera låshuset. Enklare än vad det låter.

känns ju jobbigt vid besiktning om man kapat sönder alla original prylar.

Äh, inte mindre jobbigare än att betala hutlösa överpriser på plastbitar, bättre att såga själv ;) Det enda som en besiktningsman kan klaga på är att det är vitt glas på blinkersen, men det är väl tillåtet numera? (Gula LED).

kan du skicka upp några fler bilder, typ närbilder vore det niice! :)

Kan damma av kameran till helgen igen.

Grym skillnad. Gjorde du allt ensam? Blev det roligare att köra? Vad kostade hela makeovern?

Jo, jag gjorde det själv, men det betyder absolut INTE att jag är händig utan snarare att det är enkelt.

Alltid roligare att köra en snygg hoj ;) Styret gör väldigt mycket för hanteringen.

Kostnad? Tja, med rena höftningar från minnet:

Slip-On: 4300
Styre: 600
Handtag: 300
Speglar: 600
Miniblinkers (4st): 1500
Skyllthållare: 300
 

Kostnad? Tja, med rena höftningar från minnet:

Slip-On: 4300
Styre: 600
Handtag: 300
Speglar: 600
Miniblinkers (4st): 1500
Skyllthållare: 300

Slipon känns som en bra investering, orginal låter som ett bi = 0 i manlighet.

Hur är det med 07orna? Dom ser juh lite annorlunda ut. Går det att göra lika mycket som med 06or och äldre? Avgasystemet ser ut att ha en konstig vinkel
 
Nyheter
BMW Motorrad Concept RR

Under den prestigefyllda ut...

Snart dags för Custom Bike Show

Förra året firades den 50:e...

KTM säkrar investerare och gasar vidare

KTM har meddelat en viktig ...

Motorcykelbranschen presenterar ”Safe Ride to the Future 3.0”

Genom att bygga vidare på f...

Bara en månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu är det bara en månad til...

En månad kvar till Gotland Ring Bike Week!

Nu börjar det dra ihop sig ...

Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Back
Top