CB 600 Hornet 2007-

Japp! Huggern är Honda org.! :tummenupp

Synd dom inte kan göra en snygg undertail också!

Ta fram sågen, kapa under lyset? Jag har kapat, dock direkt under skyltbelysningen för att min skylthållare hade en minst lika ful lampa. Men hittar du en bra skylthållare, varför inte kapa direkt under lyset?
 
Tack för tipsen på undertail!

Får väl överväga mellan nya delar lr ta fram sågen=)
 
Tips på sidor som säljer eftermarknadsprylar till horneten? Har kollat in Rizoma och Pazzo men vill gärna kolla in andra. Jag är ute efter speglar i första hand. Rizomas är schyssta men 2500 för ett par speglar :va Lite väl saftigt.

Några tips?
 
Ni som tagit bort katten, hur gör ni? Enda alternativet verkar vara att köpa helsystem?

Jag diggar Lazer GP röret men fan, verkar inte som de har ett helsystem med kat-borttagning? Någon som vet hur man kan lösa detta?
 
Ni som tagit bort katten, hur gör ni? Enda alternativet verkar vara att köpa helsystem?

Jag diggar Lazer GP röret men fan, verkar inte som de har ett helsystem med kat-borttagning? Någon som vet hur man kan lösa detta?

Gick lite i samma tankar som du, inte just kat:en, men expansionskammaren under hojen ville jag få väck för att få valuta för mina surt förvärvade slantar när jag investerade i slip-on.

Kom fram till det du kom fram till, måste byta hela skiten = dyrt. Lyssnade dock på alla slipon jag kunde lyssna på både IRL och på youtube och kom fram till att merparten inte gav något vidare bang-for-the-buck. Investerade i ett Termignoni slip-on som ger lite "grunt" på lägre varv och skriker på lagom skönt på höga. Är faktiskt nöjd med ljudet på den nu!
 
Jo, lyssnade på termi - låter gött men jag gillar verkligen Lazer avgaset. Så snyggt! Men låter inte mycket mer. Får ta och forska lite och se om Lazer har helsystem, slår till direkt då med moto gp rören :tummenupp

Denna är grymt fet:

0467107110.jpg
 
Jo, lyssnade på termi - låter gött men jag gillar verkligen Lazer avgaset. Så snyggt! Men låter inte mycket mer. Får ta och forska lite och se om Lazer har helsystem, slår till direkt då med moto gp rören :tummenupp

Japp, håller helt med om att Lazern är det som är snyggast/gör hojen rättvisa. Men! ...låter gör det inte!

Är ju några iaf som har helsystem till den. Vet jag kollade upp det i vintras. Har verkligen inte laser, säker?
 
Last edited:
Enligt Lazers hemsida så finns det inget helsystem utan enbart slipon. Tittade nyss för 3 min sen... :confused:

Borde väl dyka upp ett helsystem från Lazer tycker jag?
 
Just så... arrow var det som hade helsystem...

EDIT: Borde ju rimligen gå att kombinera ett arrow system med en laser pipa om man vill.
 
Last edited:
Just så... arrow var det som hade helsystem...

EDIT: Borde ju rimligen gå att kombinera ett arrow system med en laser pipa om man vill.

Säker? Krävs det inte en del mods, svetsning mm?

Annars diggar jag Ixil också, ser fint ut och verkar låta bra. Någon som hört det? Menar då Ixil dual avgaset, korta :)
 
Säker? Krävs det inte en del mods, svetsning mm?

Annars diggar jag Ixil också, ser fint ut och verkar låta bra. Någon som hört det? Menar då Ixil dual avgaset, korta :)


Eftersom arrows slipon kan man ju köra med hondas orginal eller deras egna system, så det ska nog inte va ngn större problem. Sen är det en annan femma om man behöver mappa och bänka sin hoj. Där är jag helt off :confused:
 
Eftersom arrows slipon kan man ju köra med hondas orginal eller deras egna system, så det ska nog inte va ngn större problem. Sen är det en annan femma om man behöver mappa och bänka sin hoj. Där är jag helt off :confused:

Finns färdiga powercommand mappar för dessa helsystem. Ingen lust att punga ut för custom mappning då det kostar snus, men vore nog bäst.
 
Man bör mappa om även vid bara byte till Slipon, min ska in på 1200 mila service till hösten nu då ska jag montera Power Commander och mappa mot mitt GPR rör så får vi se var vi hamnar.
 
Man bör mappa om även vid bara byte till Slipon, min ska in på 1200 mila service till hösten nu då ska jag montera Power Commander och mappa mot mitt GPR rör så får vi se var vi hamnar.

Hmm, jag skulle nog säga att det inte är så viktigt med enbart slipon (annan ljuddämpare i princip). Man har ju varit runt i bilkretsarna ett tag och där mappar man inte när man byter enbart ljuddämpare för lite mer brum brum.

Det blir ju dyrt om man byter grenröret, och sätter på ett Lazer slipon och sen powercommander på det. Jag vill ju enbart ha lite snyggare avgas med lite mer ljud :gnissla

Ni som lyssnat på Lazer, hur stor skillnad från original? Det verkar inte vara så stor skillnad, och då har jag lyssnat på det 1 gång men hade ingen originalhoj att jämföra med vid den tidpunkten.
 
Hmm, jag skulle nog säga att det inte är så viktigt med enbart slipon (annan ljuddämpare i princip). Man har ju varit runt i bilkretsarna ett tag och där mappar man inte när man byter enbart ljuddämpare för lite mer brum brum.

Det blir ju dyrt om man byter grenröret, och sätter på ett Lazer slipon och sen powercommander på det. Jag vill ju enbart ha lite snyggare avgas med lite mer ljud :gnissla

Ni som lyssnat på Lazer, hur stor skillnad från original? Det verkar inte vara så stor skillnad, och då har jag lyssnat på det 1 gång men hade ingen originalhoj att jämföra med vid den tidpunkten.


Det mullrar lite mer på lågtvarv och vid gasavslag. Annars inte så mycket skillnad, jag har ett själv. Det går ju att plocka ur insatsen för att få upp ljudet lite till. Jag tycker dock att Termignoni har det bästa slipon ljudet.
 
Vill man att sliponet skall komma till sin rätt bör man ju som sagt göra fler saker, men är det bara ljudet man e ute efter så behöver man kanske inte mappa. Vill man däremot att hojjen ska gå så bra som möjligt vidhåller jag att man bör göra det :gnissla .

Har kört med min hoj på bana med både slipon & originalrör och med sliponet så smäller den kraftigt med motorbroms vilket bör tyda på felaktiga luft/bränsleförhållanden. Tycker även att vridet påverkas negativt av sliponet.

Lite trist om det låter mer men går sämre? :)
 
Vill man att sliponet skall komma till sin rätt bör man ju som sagt göra fler saker, men är det bara ljudet man e ute efter så behöver man kanske inte mappa. Vill man däremot att hojjen ska gå så bra som möjligt vidhåller jag att man bör göra det :gnissla .

Har kört med min hoj på bana med både slipon & originalrör och med sliponet så smäller den kraftigt med motorbroms vilket bör tyda på felaktiga luft/bränsleförhållanden. Tycker även att vridet påverkas negativt av sliponet.

Lite trist om det låter mer men går sämre? :)


Det behövs nog även ibland på en helt original hoj för att den ska gå helt optimalt.
 
Back
Top