CB 600 Hornet 2007-

Hej,
Jag har en blå Hornet från 07 och funderar på om jag ska sätta dit ett slipon men vet inte vad jag ska välja. Kan ni rekommendera något?
Vill få den att låta lite roligare sen är det ju ett plus om man får lite mera effekt också! :tummenupp

Det här ser väl trevligt ut.
Lite dyrt bara för en rörstump.

akra close.jpg

akra hornet.jpg

Tjena.
Jag har en ny Hornet och tänkte sätta på ett annat styre, typ ett crossstyre.
Nån som vet ett bra styre som är 80 cm brett och är 22 mm tjockt.

Tjena.
Jag har en ny Hornet och tänkte sätta på ett annat styre, typ ett crossstyre.
Nån som vet ett bra styre som är 80 cm brett och är 22 mm tjockt.

Ett billigt alternativ är Biltemas. Detta är dock bredare än 80cm, men det är bara att kapa till önskad bredd :)
Jag kör själv Biltemas. Kapade ca 3cm per sida.

Ett billigt alternativ är Biltemas. Detta är dock bredare än 80cm, men det är bara att kapa till önskad bredd :)
Jag kör själv Biltemas. Kapade ca 3cm per sida.[/QUOTE

Jag hade helst velat ha ett styre utan fågelpinne...det styret utan fågel pinne är ju 28 mm tjockt och där är ju inte utbytbara fästen på hornet. Då måste man köpa en helt ny styrkrona... man kan kanske ta av fågelpinnen eller?

Jag hade helst velat ha ett styre utan fågelpinne...det styret utan fågel pinne är ju 28 mm tjockt och där är ju inte utbytbara fästen på hornet. Då måste man köpa en helt ny styrkrona... man kan kanske ta av fågelpinnen eller?

Nej det finns raisers att sätta dit, så du kan köra med ett "fatbar" styre om du vill utan att byta styrkrona. Kolla t.ex. på Rizoma eller liknande får du se vad jag menar. Länkar finns i min Wiki (http://www.sporthoj.com/wiki/index.php?id=20)

Nej det finns raisers att sätta dit, så du kan köra med ett "fatbar" styre om du vill utan att byta styrkrona. Kolla t.ex. på Rizoma eller liknande får du se vad jag menar. Länkar finns i min Wiki (http://www.sporthoj.com/wiki/index.php?id=20)

Jag tackar så mycket för tipset....

Förresten jag satt på en 25 kw strypning på min hoj idag. Jag har ju bara mellankort och så ska jag registrera om den till 25 kw på torsdag. Fy fan va slött det går nu... i 5:an går den i 145 och i 6:an 140. Jag ska absolut ha kvar den efter besiktingen......noooooooot:yoparty

Är själv sugen på att köpa en Hornet av den nya modellen men känner mig lite tveksam till att det finns så många guldiga ute till försäljning? Är dem inte lika heta på marknaden som dem andra färgerna?

Vet någon om det kommer några uppdateringar till 09:ans Hornet?

Funderar på om jag ska köpa en begad 07-08a till nästa säsong eller vänta tills 09an kommer.

Är själv sugen på att köpa en Hornet av den nya modellen men känner mig lite tveksam till att det finns så många guldiga ute till försäljning? Är dem inte lika heta på marknaden som dem andra färgerna?

Tror de kom i den färgen först, kolla alla testkörningar mm från 07 så e de i princip samtliga med guldfärg, och vad kan passa en bålgeting bättre än just dessa färger? :)

Tycker dock den vita som kom 08 e ball.

Vet någon om det kommer några uppdateringar till 09:ans Hornet?

Funderar på om jag ska köpa en begad 07-08a till nästa säsong eller vänta tills 09an kommer.

Köper du till hösten kan det finnas en gul till salu i sthlm :)

Jag har en Hornet -07 som kommer att va till salu om 2 veckor då jag hämtar ut min nya CB1000R :yoparty

Den har slipon, PCIII, bytt styre och xenon. 101 hk på bakhjulet.:yoparty :yoparty

Kanske är fel tråd för köp&sälj, men eftersom alla andra gör det så.... :P
Har en Leo Vince GP slip-on till salu. Se bilder i mitt garage.

Ingen av er som tycker att fotbromsspedalen sitter högt upp i förhållande till fotpinnen? Om jag ska vara bromsberedd med fotbromsen så tjuvbromsar jag hela tiden när jag vilar foten där, så istället stoppar jag in tåspetsen under pedalen. Någon som har justerat pedalen för att ta längre ner?

20070525124717256.jpeg

Rosso Cromo verkar ha bra vinkel på sin pedal.

Back