Nån här som har pillat lös bakskärmen på en 08? Är det mycket bökigt? Antar man måste plocka lös typ det mesta för att kunna byta ut den? Har suttit en undertail tidigare så originalskärmen är avsågad och nu ska jag dit med en ny originalskärm.
Hur har det gått? Ska själv byta bakskärm men från original till en mindre. Nån annan som har någon erfarenhet av det? Såg förresten att man kan beställa dem olackade, måste man lacka dem?
Efter att varit ute på jungfruturen upptäckte jag att allt inte stod riktigt rätt med bågen:
Vfram blinkers och v blinkersindikator funkar inte. Säkring?
Bensin mätaren bara blinkar, typ som om att tanken är helt tom fast den är full..
Och i slutet av turen kände jag av lite vobbling, lr åtminstone lite svajning när jag kom upp i hastigheter över 150. Självklart körde jag på lämpligt ställe vid detta tillfälle
Någon som har några svar/tankar/funderingar får gärna skriva ner en rad lr två då jag är über noob på allt som har med mecka att göra..
Vi syns ute på vägarna

Last edited:
Har själv CB600FA -08 och funderar på att xenonkonvertera.
. Vintern har varit en lång väntan som för alla hojägare. Jag lär börja åka när väglaget torkat upp och gruset är väck på asfalten. Nu känns det som att det går åt rätt håll utomhus, iaf runt Stockholm. Vinterprojektet just nu är ombygge av strålkastaren där jag petar in projektor för både hel- och halvljus från The Retrofit Source (Morimoto mini). Använder bi-xenonprojektorer för en riktigt clean ljusbild. Om halvljuset inte rymmer ena projektorn bygger jag enbart in en projje i helljusdelen och använder den för både halv- och hel eftersom den är bixenon. Frågan är vad jag ska göra av halvljusdelen isf. Får fundera mer på det. Har jag tur går projjen in där också och då blir det att båda projjarna är på vid halv- resp helljus. Samtidigt när jag ändå demonterar lampglas och strålkastare så bygger jag in en led-strip a la audi style längs underkanten och upp på respektive sida om ljuscentrumet. Tror det kan bli riktigt bra. Ballasterna och reläkablage byggs in i sadelutrymmet baktill där det finns ett utrymme i närheten av bakljusdelen. Nu väntar jag bara på leverans av delar från USA (projjar och en custom reläkabel).