CATALUNYAS Grand Prix. Gran Premi Aperol de Catalunya

Ser man till Sic-Pedrosa, så höll Sic racingline, och Ped fick sona för sitt eget misslyckade/otillräckliga försök till blockpass som inte motståndaren vek sig för, i kombination med den egna okontrollerade inbromsningen

Inte dra upp gamla grejer men nu får du nog sluta med rökat eller vad det nu är som påverkar ditt omdöme och minne så att du på fullaste allvar påstår att sic höll racingline - idealspåret.

NEJ, hur kan någon påstå att det sic som höll racinglinjen i vänster/högerkombinationen där Pedrosa incidenten hände. Alla förare utom sic håller så tight som möjligt åt vänster i ingången som Pedrosa också gjorde, för att kunna hålla ett så rakt spår som möjligt genom vänster/högern.

Kolla själv vart simoncellis spårval gör att han hamnar någonstans i nästa kurva med den "racingline" han höll?
Jo, i gruset i nästkommande kurva för att han höll för mkt åt höger i ingången. Är det idealspår? NEJ...

PUNKKTT!


Nu kan nu fortsätta diskutera zarcosar eller vad det nu var när jag rättat till ovanstående.
 
Inte dra upp gamla grejer men nu får du nog sluta med rökat eller vad det nu är som påverkar ditt omdöme och minne så att du på fullaste allvar påstår att sic höll racingline - idealspåret.

NEJ, hur kan någon påstå att det sic som höll racinglinjen i vänster/högerkombinationen där Pedrosa incidenten hände. Alla förare utom sic håller så tight som möjligt åt vänster i ingången som Pedrosa också gjorde, för att kunna hålla ett så rakt spår som möjligt genom vänster/högern.

Kolla själv vart simoncellis spårval gör att han hamnar någonstans i nästa kurva med den "racingline" han höll?
Jo, i gruset i nästkommande kurva för att han höll för mkt åt höger i ingången. Är det idealspår? NEJ...

PUNKKTT!


Nu kan nu fortsätta diskutera zarcosar eller vad det nu var när jag rättat till ovanstående.
Han styrde ju upp för att pedrosa körde på honom, inte för att han hade fel linje. Men jag tycker vi ska skita i det nu och fokusera på silverstone istället.
 
Inte dra upp gamla grejer men nu får du nog sluta med rökat eller vad det nu är som påverkar ditt omdöme och minne så att du på fullaste allvar påstår att sic höll racingline - idealspåret.
Nu är det nog faktiskt du som ska stänga tanklocket och inse att för mycket bensinångor påverkar omdömet ;)

Simoncelli höll den normala linjen och hade klarat kurvan om inte Butter kört på honom. Kolla gärna racet igen och se vart förarna kör, inte fan är det där Butter valde att bromsa på sig iaf.
 
Last edited by a moderator:
Nu när vi ändå är uppvärmda och PÅ, skulle vi inte då kunna komma överens om att.... Ja vadå??

Är inte Sofuoglu djävligt klantig här? Och borde få äta EHEC-böngroddar i åtminstone.... 2 år?
http://www.youtube.com/watch?v=HotKguzAy2M

Han har redan blivit kallad till Race Direction men kunde inte gå dit för han låg på sjukhus... :tungan

Sofuoglu är ju inte känd för att lägga fingrarna emellan heller men oftast har han gjort sina missar hyggligt schyssta men den här var så otroligt klantig att han borde få ett nakCskått direkCt!
 
den där var ruktigt djä... borde bli avstängd med tanke på de andra straffen:va
 
Vilket svammel :D

Du blandar ord och innebörder efter egna antagna spekulationer, det känns ju väldigt trovärdigt :rolleyes:

Konkret så det förslår, ...vanligt argumenthaverisymptom.

Så du menar tex att Sic incidenterna inte var medvetna och farliga handlingar från honom som ledde till våldsamma kracher och saboterade karriärer för dom drabbade.
:lol

Läs inlägget du citerade igen, ..där står det tydligt vad jag menar.
Hjälper inte det så får du be någon annan om lektioner i logisk/analytisk förståelse.
 
Last edited:
Han har redan blivit kallad till Race Direction men kunde inte gå dit för han låg på sjukhus... :tungan

Sofuoglu är ju inte känd för att lägga fingrarna emellan heller men oftast har han gjort sina missar hyggligt schyssta men den här var så otroligt klantig att han borde få ett nakCskått direkCt!
Ingen fara för straff i det läget, Rossi fällde ju Stoner på samma sätt och fick nada (konsekvenserna för Simon lite annorlunda dock), "race incident" enligt de flesta. "Den som vågar vinner", "Man får inga segrar, man tar" osv.
 
Ingen fara för straff i det läget, Rossi fällde ju Stoner på samma sätt
bra jämförelse:rolleyes:

Han var först. Självklart har han bara sig själv att skylla, men han borde inte behöva skylla sig. Han vet att Terol måste släppa för att inte åka ut på gräset om han kör hela curben, ja.
För att vara petig, men den lilla knicken till vänster är knappast ngt omedvetet "vingel" han har ett rakt spår och ska egentligen börja vika innåt banan när han istället drar en liten diskret glidtackling åt vänster innan han går in igen..
Ingen vanlig "blockpass" precis.. om han åtminstone som du säger hållt hela curpsen ut RAKT, utan den lilla knuffen hade jag sett det mer som "tufft men ok"... nu e de "tufft lite fult, och inte ok"

Tillägg efter att kollat några gånger till och sekvensen filmad ovanifrån samt bakifrån.. han håller ju kvar så hårt att han själv inte ens håller sig på banan hela vägen utan är med ut i gräset en sväng på slutet, som sagt lite över gränsen enligt min mening.. (som proffsläktartyckare)
 
Last edited:
Nu är det nog faktiskt du som ska stänga tanklocket och inse att för mycket bensinångor påverkar omdömet ;)

Simoncelli höll den normala linjen och hade klarat kurvan om inte Butter kört på honom. Kolla gärna racet igen och se vart förarna kör, inte fan är det där Butter valde att bromsa på sig iaf.

Är inte i närheten av ngt tanklock och om du kollar igen så efter att simoncelli kört på pedrosa så försöker simoncelli att fortsätta hålla sin felaktiga linje vilket leder honom ut i gruset för att han inte klarar högerkurvan.

Och pedrosa väljer inte att bromsa på sig utan han blir inträngd åt vänster av krullbuffeln när han kommer ångande på yttern, och när krullet märker att han kanske ligger lite för nära så går han lite till höger och det var för långt till höger för att kunna hålla idealspåret men han viker in fullt åt vänster ändå även fast han vet att pedrosa kommer att hålla en mkt rakare linje genom dom kurvorna än han själv och att pedrosa kommer vara där samtidigt och att han kommer att korsa pedrosas linje = krasch = onödigt, farligt beteende av sic vilket har bestraffats och även om du tycker att sic gjorde rätt och höll idealspår så får du väl tycka det.........

MEN.

Agree too disagree så hoppar vi över till silverstone ist och släpper det nu, även fast du har fel och en riktigt ful avatar:tungan
 
Last edited:
Är inte i närheten av ngt tanklock och om du kollar igen så efter att simoncelli kört på pedrosa så försöker simoncelli att fortsätta hålla sin felaktiga linje vilket leder honom ut i gruset för att han inte klarar högerkurvan.
Jag tror nog att tanklocket står vidöppet :D

Det är Butter som kör på Simoncelli, inte tvärtom :fakta
 
...dagen kommer då Pedrosa ger sin syn på saken, och kanske det lättas på "hemligstämplingen" av hans telemetridata.

En hundring på att han medger viss överambition i fallet.

Visst kan Pedrosa ha bromsat sent eller rent av haft en dålig inbromsning men oavsett det så tycker jag ändå att simoncelli var den största bidragande orsaken till att det blev kontakt.. Tror också att om det var en annan förare som hade fightats med Pedrosa så tror jag inte att det hade blivit en sån krasch som det nu blev,
Tror på Simon att han kmr lyckas men inte så som han kör nu, fattas rätt mkt racecraft och Vanligt "folkvett" vid dom flesta situationer.

Det som stör mig och gör att jag fortsätter älta detta är att folk inte verkar vilja inse att någonting är simoncellis fel, även fast han försätter att både sig själv och andra i situationer som är farliga...
Får väl se på Silverstone hur det deT se ut där...
 
Stiggy sa precis att han inte tyckte att Simoncelli gjorde något fel och att Butter kan ha haft problem pga sin tidigare nervskada i axeln. Han har kört med de bästa i världen och är till skillnad från Edwards mfl inte jävig i frågan.

Och nej, Simoncelli är inte min idol men avataren gör uppenbarligen sitt jobb :tungan
 
D
Vilket var det som hände, simoncelli hade kunnat göra detta i en annan kurva men han saknar ju endel viktiga saker som, förståelse om handling/konsekvens, idealspår, vad som händer om man kör in i ngn i 160-170km/h, racecraft i övrigt...
Jag tycker inte din fakta håller och oavsett vem som nuddade vem först och hur så är det simoncelli som orsakade incidenten och det var även han som hade kunnat undvika den också. Men det gjorde han inte och inte var han spcielltångerfull heller, och inte innan han fick smisk av flera olika ledningar gjordej

Så det är därför han kör MotoGP?:krama
Kolla klippet igen :)
 
Stiggy sa precis att han inte tyckte att Simoncelli gjorde något fel och att Butter kan ha haft problem pga sin tidigare nervskada i axeln. Han har kört med de bästa i världen och är till skillnad från Edwards mfl inte jävig i frågan.

Och nej, Simoncelli är inte min idol men avataren gör uppenbarligen sitt jobb :tungan
PÅ vilket sätt är Edwards jävig i frågan?
 
Siggy brukar veta vad han talar om, inget undantag denna gång heller :tummenupp
 
Siggy brukar veta vad han talar om, inget undantag denna gång heller :tummenupp

Alla har en åsikt men vilken väger tyngst?

En fd medioker GP förare "Stiggy" spekulerar.

Eller Rossi analyserar.

Valentino Rossi, Ducati Team


For me, I think this time, Simoncelli was too hard, maybe it was a bit too aggressive, as Dani had no room to make anything

:va
 
Last edited:
Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Back
Top