Plåtniklas
Liten, rädd och ensam™
Nån vet om Castrol GPS är en bra olja? Har lyckats få tag i en dunk till ett, vad jag tror, mycket förmånligt pris. 

Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Plåtniklas skrev:Nån vet om Castrol GPS är en bra olja? Har lyckats få tag i en dunk till ett, vad jag tror, mycket förmånligt pris.![]()
Pilsner skrev:Inte för att jag vet vad en "Sturmgeschütz IV" är för en hoj, men GPS funkade bra på min TRX(twin=vevlagerna får jobba) och min kompis XJ 900(luftkyld=blir varm som sören). Har du inte turbo så är det bara att dunka i!
pilsner
Pilsner skrev:Inte för att jag vet vad en "Sturmgeschütz IV" är för en hoj, men GPS funkade bra på min TRX(twin=vevlagerna får jobba) och min kompis XJ 900(luftkyld=blir varm som sören). Har du inte turbo så är det bara att dunka i!
pilsner
Plåtniklas skrev:En hoj från 'Das Vaterland', vettu.Boxertwin på 1089cc.
Köpte precis 5L för 250:-.![]()
WestW skrev:Ganska normalpris om man låter bli att handla på MC-butik.
Lellesmc tar ca 380kr :kocko
269kr ger jag utan rabatt på den lokala bildelsbutiken.
Holger skrev:mekonomen tar 419kr för 4 liter...... du ha kanon pris när du köper för 269kr
[/QUOTE]Holger skrev:nej tror inte det står samma på internet också
http://www.mekonomen.se/inetkat/defaulttillbh.asp?
[State=4&selectedAccessoryID=506QUOTE=Chrille]Då får du säga till i butiken. Det måste ha blivit nåt fel väl?
Felix skrev:Sämsta oljan jag kört på. iofs är kanske apriliorna extra känsliga men jag hade gruvliga problem med kopplingen, vägrade koppla ur riktigt och det small bra i lådan om hojen inte var tokvarm, problemen var borta vips så fort jag bytt till motul 5100.
/Felix
Plåtniklas skrev:Torrkoppling!![]()
Ugluk skrev:CastrolGPS funkade bra i min motor fram till det att den sköt sig själv i treans vevstakslager. Inget samband dock. Tror jag.
.....![]()
"Omgivningen" hade lite för långt att knuffa för att bry som om en o annan knackning.. Det går fort när det väl går, och det var heller ingen vacker syn som mötte vid demontering.. Inget hade tittat ut, men det var nog på det berömda håret.Chrille skrev:Sköt den sig själv? Hur kunde det få gå så långt utan att någon i omgivningen reagerade??
Med förutsättningen att twinen och fyran är lika stor så är volymen på varje cylinder givetvis dubbelt så stor på twinen. Detta gör att komponenterna (stake, kolv, kolvbult etc) är större och tyngre. Tyngre (dvs mer massa) rycker och sliter mer i vevlagren. Även diametern på kolvarna påverkar hållbarheten då det är "lättare" att rycka sönder en stor kolv än en liten.Goodstuff skrev:Varför skulle vevlagren få jobba mer i en twin än i tex en radfyra?![]()
![]() |
Tierp Arena värd för EM i Dragracing
Den 7–10 augusti 2025 förva... |
120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla
Screenshot Den 16–17 aug... |
|
En vecka kvar!
Nu är det exakt en vecka kv... |
|
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|
Äldre än en gentleman
Vi har fotograferat en 100 ... |
|
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |