Cashback racing bandag 29/9 Gelleråsen

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Hej alla,

Tack så mycket för igår - en kanon dag!!!

Här är lite bilder från olika fotografer.
(Niklas, du är bättre på att köra hoj än fota...:tummenupp), men dina bilder ifrån slutet av dagen var mycket bättre!)

Senare under dagen eller imorgon kommer jag att lägga upp lite (tycker jag) coola clip, med både slowmotion och stillbilder i samma fil från en helt ny produkt på fotomarknaden, från världens bästa kameramärke (sponsorpengar - ja tack:eek:))

Klicka på länken, eller klistra in den i din webläsare.

http://myp.mypicturetown.com/myphot...ZDARYqBee&G7EuC4f2fHmAy0&.I9RIjAN9ZTRjh%UHO_X

Hälsningar

Björn
 
Last edited:

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Å hör och häpna, bilderna är tagna med Niklas gamla D50 från 2005, med långsam glugg (objektiv) och "bara" 6 megapixel....

Finns dock ett par snygga dammkorn med på alla bilder, Niklas hör av dig så hjälper jag dig med det.)
 

Södermalm

Mycket snö och ingen ficklampa
Gick med
12 Apr 2010
Ort
Södermalm
Hoj
En sån gul Triumph och en babyblå Suzuki
Snyggt! Tack för en jävligt bra väderbeställning!!!
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
snygga bilder:tummenupp hur gör jag om jag vill ha högupplösta bilder?

Jag fotade ju med Niklas Cajback's egen kamera, med de inställningarna som var, vilket betydde att bilder ligger mellan 800k-1,6mb. Och de är uppladdade med original storlek, klicka bara på knappen med bl.a. en pil på som finns nere i vänster sida på skärmen.

Hur stora bilder vill du skriva ut?
Den här upplösningen (från en betydligt större sensor än en kompaktkamera) räcker till att printa ut A3 i riktigt bra kvalitet (bara gamla negativskannaresnubbar som tror att bilden måste vara minst 50mb och i .tif format:))

Om bildnummerna du är intresserade utav har en siffra över 800 så är de tagna med en annan kamera, och då kan du få större filer.
 

Enghag

Ny medlem
Gick med
28 Apr 2003
Ort
Nynäs
Hoj
CBR1000RR 04 Banhoj, TL1000S 98 Fighter
Instämmer med föregående.
Tack för en riktigt bra dag!!
Fina bilder oxå :tummenupp
 

zx9

dagge
Gick med
13 Jun 2008
Ort
stockholm
Hoj
zx9r-00
gelleråsen

Tack för en härlig dag på gelleråsen , den var bättre än förra året m vädret, mera såna här dagar tack, trevligt gäng oså måste jag säga , fina bilder på oss dagge zx9r:tummenupp:banana
 

Nicklas

Ny medlem
Gick med
16 Jun 2003
Ort
Sthlm
Hoj
Bimota 500 V-Due
STORT tack till er alla som gjorde det till en toppen dag!
Vi lär oss för varje gång och till våra dagar nästa år har vi några riktigt starka kryddor till receptet! Vi går ut med datumen så fort alla bitar fallit på plats.

@Klotgren- Tack för snabbkursen i plåtning! Gillade dina liknelser vid bränsle/syre-mappning :D

/ Cashback
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
@Klotgren- Tack för snabbkursen i plåtning! Gillade dina liknelser vid bränsle/syre-mappning :D

/ Cashback

Ordspråk: "Man måste tala med bönder på bönders vis":tummenupp

Jag kan lära dig mer om foto, om du lär mig mer om att smiska bana (framförallt att få med ännu mer fart in i kurvorna):krama

Jag hänger på låset till nästa bandag:eek:)
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Nu har jag lagt upp clippen med både stilbilder och slowmotion samt två små filmsnuttar i början och slutet.
http://www.youtube.com/watch?v=KPiLkDwyVBg

För er som undrar varför det inte är något ljud (eller rent av tänkt att klaga?) från hojarna förutom filmsnutten i början och i slutet så är det ju svårt att få fram motorljud när det är inspelat i slowmotion, låter liksom inte så bra va?:tummenupp

//Klotgren
 
Last edited:

RADDUM

Ny medlem
Gick med
19 Dec 2004
Ort
Gävle
Hoj
Kawasaki zx6r 2005 banhoj +BMWk1200gt 2006
Nu har jag lagt upp clippen med både stilbilder och slowmotion samt två små filmsnuttar i början och slutet.
http://www.youtube.com/watch?v=KPiLkDwyVBg

För er som undrar varför det inte är något ljud (eller rent av tänkt att klaga?) från hojarna förutom filmsnutten i början och i slutet så är det ju svårt att få fram motorljud när det är inspelat i slowmotion, låter liksom inte så bra va?:tummenupp

//Klotgren


makalöst bra:tummenupp
 

kontor

Chrillegixxer
Gick med
21 Feb 2006
Ort
SUNDBYBERG
Hoj
SUZUKI GSX-R 750 -06
Nu har jag lagt upp clippen med både stilbilder och slowmotion samt två små filmsnuttar i början och slutet.
http://www.youtube.com/watch?v=KPiLkDwyVBg

För er som undrar varför det inte är något ljud (eller rent av tänkt att klaga?) från hojarna förutom filmsnutten i början och i slutet så är det ju svårt att få fram motorljud när det är inspelat i slowmotion, låter liksom inte så bra va?:tummenupp

//Klotgren

Jävligt läcker film:tummenupp man va dessutom me:banana
 

Klotgren

bilar hamnar till slut alltid i köer
Gick med
24 Aug 2009
Ort
Chillentuna
Hoj
KTM 990SMR 2010
Nu väntar vi bara på att Göteborgarn med motivlackade CBR1000 och kromad baksving, lägger upp sina filmer på youtube.

:confused:
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top