Cartridgekit

Lawner

#35 SST600 - 2010
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Go:teborg
Hoj
Ktm Exc 300 - 11 Enduro
Tja!

Går i köptankar på ett litet gaffelkitt. Det känns sådär att slänga ut 15-19 tusen på ett öhlins eller wp kitt. (till en 2 år gammal cykel)
Någon som har erfarenhet av något annat kitt?

Finns ju några.

Biturbo
Matris
Traxxion

Fler tillverkare?
Någon som har testat något??

MVH Oskar
 

Gustav O

T.R.Ö.T.T.
Gick med
7 Mar 2003
Ort
Uppsala
Hoj
Yamaha TZ-M250 96
Kolla med Fredde som ju utvecklar grejer för Black Art Design. Ingen aning om pris, tillgång eller produkter.
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Där var utförsäljning av raceprylar från WP för några veckor sedan. Ett cartidgekit gick på 749€ och dämpare på dryga 500€ så leta om någon köpte på sig några extra kit....
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Var var det utförsäljning?

Förutsätter att det var WP själva som hade utrensning. Min holländske handlare mailade och sa att det var höstutförsäljning och halva priset på alla grejer som inte passar på -09 och -10 cyklar....

Jag köpte några styrdämpare men hade inga pengar att spekulationsköpa dämpare...
 

Henco_norr

#91 Bott & Pro superbike
Gick med
26 Jul 2006
Ort
Norrlänning i Karlskoga..
Hoj
Rc8R, Sx450F, Vivaro Buss å en Dodge
Jag tycker ju att det är en klar fördel att köpa av en svensk byggare. mycket lättare om man vill få gjort en omschimsning eller nåt. Då vet ju han exakt hur han byggt gaffeln/dämparn och har lättare för att göra rätt justeringar.

Samt telefonsupport om man har problem med nåt i inställningarna när man är på banan..

Men det är ju somsagt bara min personliga åsikt:)
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag tycker ju att det är en klar fördel att köpa av en svensk byggare. mycket lättare om man vill få gjort en omschimsning eller nåt. Då vet ju han exakt hur han byggt gaffeln/dämparn och har lättare för att göra rätt justeringar.

Samt telefonsupport om man har problem med nåt i inställningarna när man är på banan..

Men det är ju somsagt bara min personliga åsikt:)

Den stora frågan är vem i sverige som gör ett bra jobb?

På MX/enduro fronten finns där massor men folk som skruvar RR dämpare och har både kunnade och är serviceminded verkar vara sällsynt.

Det jag inte kan skruva själv skickas till Holland. Bättre lagerhållning, snabbare service och mer erfarenhet av icke mainsteemprylar är värt en del pengar till DHL....
 

Tobbbe

Ny medlem
Gick med
16 Apr 2007
Ort
hemma
Hoj
Honda cbr 600 rr
Jag har sett att flera tillverkare har ventilkit för ett 2-4 tusenlappar. Är det någon som har erfarenhet av dessa? Värt att satsa på om man inte vill lägga 10-15k på ett cartridgekit?
 

Boris JR

Gudomlig sporthojare
Gick med
2 Apr 2003
Ort
Ja
Hoj
.
Jag har sett att flera tillverkare har ventilkit för ett 2-4 tusenlappar. Är det någon som har erfarenhet av dessa? Värt att satsa på om man inte vill lägga 10-15k på ett cartridgekit?

MJA.... Det är ju betydligt bättre än att åka helt standard och har man inte pengarna till en komplett cartidge så är det en god idé...
 
Nyheter
Bike Babes 10 år – bjuder in till mc-mässa

Fotograf: Lotta Kronåker ...

KTM 990 RC R på gång

KTM har presenterat prototy...

Distinguished Gentlemans Ride 2024

Söndagen den 19/5 var det d...

Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Top