Brrr.. Vad kallt det var här hemma då!
Var helt okej väder där nere hela veckan med temp runt 19-20 grader. På söndagen när vi kom ner var det nog 25 grader så då höll jag på att få solsting direkt. Lördag eftermiddag kom det lite regn dock.
Var mycket trafik på banan i början. Tyskarna hade med några gatåkare som dom tyckte körde riktigt snabbt så därför kunde dom vara med på lägret tyckte dom. Men efter att alla raceåkare varvade dom typ var tredje varv så fick man dela upp i 2 grupper vilket blev lite bättre. Blev ändå mycket körning med 7st 30 min pass/dag.
Hade inga större problem med att få fart på Zuber i år. Han var laddad och gjorde sitt bästa hela tiden. Första dagen kom han ner på 1.45-blankt och till sista dagen så blev bästa tiden 1.39:6.
Zuber körde 126 mil på banan så vi fick mycket testdata och vi tror att vi fått en bra försäsongsträning och en bra grundinställning som bara ska putsas på 2 punkter till för att bli perfekt.
Enda felet jag lyckades göra var att sätta ett bakdäck åt fel håll en gg. Så jag var nog i hyffsat bra mekform trots vinteruppehåll från 4-t racemeck. Felet är att kedjan sitter på fel sida mot min hoj. Måste nog sätta dit tydliga pilar för rotationen på fälgarna så jag inte gör om samma fel igen.
På tisdagskvällen, tror jag det var, så kom Manuel Hernandez och tränade lite. Då fick man en lite annan bild på hur det går att köra på den banan. Han kör i 125 VM och hans pappa äger visst en del i Cartagenabanan och dom bor i stan så han kunde banan rätt bra. Manuel har rekordet i 125cc på Cartagena med 1.38:363. Var några som trodde det var en 500cc som var ute och körde på banan. Varvtiderna och ljudet som var rätt vasst lurades nog en del. Jag gick bort och snackade med honnom och han hade lite problem med hojen som han ville få bort men körde ändå 1.39-tider. Både han och hans pappa var skittrevliga! Blev t.o.m hembjuden till dom! Dom drev sitt GP-team själva och hans hoj var en ny aprilia från 2005.
Vi klarade oss från krascher men Daniel Almqvist Björn och en i rookie 600 vurpade ordentligt så deras hojar blev rätt skadade. Dom själva klarade sig bra. Annars var det nog bara småvurpor från dom andra.
På lördag och söndagen så kördes det mc-träning men det var inte någon som körde i veckan som orkade köra då. Nikola var där och tränade ihop med Molina. Nikos bästa tid var 1.37:9 och det varvet fick han ett framhjulssläpp pga att han körde på en orm. Molina körde 1.36:5.
Hans Smees var också där och tränade inför sitt wildcard i 250GP i helgen. Han hade inte suttit på en hoj på 6 månader så han var nöjd med sina 1.40-tider och då dog motorn på ena cylindern på 6:ans växel. Ett problem dom viste var det var men dom fina delarna som fungerade fick vänta tills Jerez.
Katia Poensgen körde också där på helgen och Jürg Teuchert var en annan kändis där med. Vågade inte ta upp kameran när Katia bytte om och tog av sig sitt skinnställ..

Hon var och jämförde sin bebis med Zubers bebis. Hennes var 4 månader äldre men var inte så mycket större.
Ganska många av mina bilder var kassa och sen orkar man inte fota så mycket heller. Men några kan jag lägga ut här ändå.