Carro86 väderspalt

En vädjan till Carro

CARRO, kan du inte konvertera från väderflicka till vädergud? Jag VILL ha en sådan vid min sida!!

Jag tillber väderguden :Bugar

Pretty Pleeeeaaaaaase? :krama

Nu vill jag ha en fysikalisk förklaring (gärna med formler) till hur vädret fungerar. :fakta

Hur fan i helvete kan det alltid vara klarblått på morgonen, så man tvingas jobba i fint väder, och bygga upp ett hopp, för att det hopar sig lite vita tussar under dagen, som på något magiskt sätt förvandlas till en genomgrå, totaltäckande molnsky, som garanterat vräker ur sig vatten till förbannelse lagom tills man får ut knarren?

Går regnmolnen på tidur? :hihi

/J - läste mekanik...inte meterologi

Last edited:
Det finns absolut ingen fysisk förklaring på hur det fungerar. Det hela handlar om vädergudarnas oerhört starka vilja att få så många som möjligt nedstämda och deprimerade på samma gång :mattias

Vi borde ju kunna slå våra hjälmar ihop och försöka styra vädret på något finurligt sätt. Hur svårt kan de va? :fattartil :hjälm

Vi borde ju kunna slå våra hjälmar ihop och försöka styra vädret på något finurligt sätt. Hur svårt kan de va? :fattartil :hjälm

Var det inte ryssarna som flög och sprutade ut nåt skit på molnen innan os-invigningen för att det inte skulle bli nederbörd?:va

Jo jävlar, så här gör vi!!

Var det inte ryssarna som flög och sprutade ut nåt skit på molnen innan os-invigningen för att det inte skulle bli nederbörd?:va
För i helvete, du har rätt... det här kan vara något för oss. Om jag inte missminner mig så var det silverjodid som ska sprutan ut!

:mattias Planen är alltså, eftersom SGM's Ducce uiiiilaar så satans lätt :squid så monterar vi bara ett rör på hans rygg med silverjodid, som vi förresten enkelt kan få från Tibnor-liiigan! De är livsfarliga och har säkerligen en hel massa silver liggandes hemma (kanske t.o.m. stöldgods:va).
Alla som är tutlurade drar en :slicka för att säkerställa att planen inte går i stöpet pga utegångsförbud!
Medan vi andra uppehåller poliiisen :sissy så ger Gabor2 SGM en lektion i hur man gasar såändainåttihelvette :brinnerup.

SAKEN ÄR BIFF!
Gört, gört, gört!!!!!!!!!!!

För i helvete, du har rätt... det här kan vara något för oss. Om jag inte missminner mig så var det silverjodid som ska sprutan ut!

:mattias Planen är alltså, eftersom SGM's Ducce uiiiilaar så satans lätt :squid så monterar vi bara ett rör på hans rygg med silverjodid, som vi förresten enkelt kan få från Tibnor-liiigan! De är livsfarliga och har säkerligen en hel massa silver liggandes hemma (kanske t.o.m. stöldgods:va).
Alla som är tutlurade drar en :slicka för att säkerställa att planen inte går i stöpet pga utegångsförbud!
Medan vi andra uppehåller poliiisen :sissy så ger Gabor2 SGM en lektion i hur man gasar såändainåttihelvette :brinnerup.

SAKEN ÄR BIFF!
Gört, gört, gört!!!!!!!!!!!

Ska höra med brooschan om han kan fixa...nån som behöver billiga cig:D

om jag ska ha en lite förläsning nu så..ok..
varmt och fint på mrogonen, mycket sol leder till att fukten i marken stiger uppåt, blir en konvektion, fukten stiger uppåt, kyls av vid en viss höjd, bildar moln, om detta går snabb, dvs mycket fukt i luften bildas det cb-moln på em och därefetr skurar..så, en ren generell regel, stora puffmoln kl 12 elelr tidigare blir det ganska ofta regn på em/kväll..misstänkte regn igår redan vid frukost men min vilja var nåt helt annat..men vi körde ju ifrån det så..

om jag ska ha en lite förläsning nu så..ok..
varmt och fint på mrogonen, mycket sol leder till att fukten i marken stiger uppåt, blir en konvektion, fukten stiger uppåt, kyls av vid en viss höjd, bildar moln, om detta går snabb, dvs mycket fukt i luften bildas det cb-moln på em och därefetr skurar..så, en ren generell regel, stora puffmoln kl 12 elelr tidigare blir det ganska ofta regn på em/kväll..misstänkte regn igår redan vid frukost men min vilja var nåt helt annat..men vi körde ju ifrån det så..

Så ska det se ut varje dag, bra carro!
Men du kunde ju varit lite snällare med regnet i Karlskoga idag... :gnissla

Jag har en meter vatten utanför min garage uppfart:mad:Hur länge måste jag vänta innan havet drar sig tillbaka???? Kommer det någonsin att torka upp,kommer jag kunna sitta på stekarhaket igen i sommar,kommer det bli torrt nog för att åka en bombrepa till örebro via kägglan osv??????? Är det dags att titta efter en vattenscooter???? vågar Sgm ta ut sin donna i regn???

Ja tror fan den grumliga kristallkulan fösvann ner i störtfloden... Blir de nå veder måntro ??? :rolleyes:

Jeeeeflar!!! Tror ja åker på en upptaxering för sjötomt å swimmingpool oxå :huvet

usch då, det är så synd om er..swimmingpool OCH sjötomt..va gnälleer ni om??
jaja, detta kommer o blåsa förbi oss snart till ostligare grader..sen får vi hoppas på torrare luft från atlanten...har inte tittat på i kristallkulan så noga .meennnn.....

Oh jaaa, som pendang till Gnellbeltets yttre spets hära så förordas gnäll för allt som intreffar bra som dåligt :D
Ja undrar om de stämmer att allt ont kommer från Örebrohållet :confused:

ska vi försöka med fint väder igen då?? så ni får köra på tisdag....jag själv sitter just nu jkpg och ska ner till falsterbo horse show imorn..med bil!!!!så ni får gasa åt mig oxå..

ska vi försöka med fint väder igen då?? så ni får köra på tisdag....jag själv sitter just nu jkpg och ska ner till falsterbo horse show imorn..med bil!!!!så ni får gasa åt mig oxå..

Ja se tjejer :rolleyes: de springer alltid efter de värsta hingstarna:D

pga det instabila vädret finns det en liten chans att det klarnar upp tills ikväll.....

Nyheter
Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup

Harley-Davidson och MotoGP ...

BMW Motorrad International GS Trophy 2026 körs i Rumänien

Platsen för BMW Motorrad In...

Strängnäs Bike Show den 30/8

Sista lördagen i augusti är...

Mälaren Runt – Tillbaka till rötterna

Under lördagen kördes Mälar...

Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025