Juridik handlar inte om att ha rätt, utan få rätt har jag fått höra från mina juridikkunniga vänner.Sen kan man fan ibland göra skillnad på laglig rätt, och saklig rätt.![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Juridik handlar inte om att ha rätt, utan få rätt har jag fått höra från mina juridikkunniga vänner.Sen kan man fan ibland göra skillnad på laglig rätt, och saklig rätt.![]()
Nej det är en blygsam firma i Karlstad eller var - varit in där nån gång men det var väldigt dålig rörelse på säljarna då , lämnade aldrig skrivborden så jag var inte långvarig i butiken för vill man sälja får man visa lite intresseHur kan en tråd om ett för mig helt okänt företag bli så stor?
Detta företag är vål inte rikstäckande?
Det är väl kul att forumet är aktivt?Hur kan en tråd om ett för mig helt okänt företag bli så stor?
Detta företag är vål inte rikstäckande?
Vilken skräll att fordonet som orsakat kk är kinaskit. Tydligen en Segway Fugleman UT10 X.
Du beskriver exakt den strategin som jag använder mig av. Att vara väldigt lyhörd för kundens önskemål är väldigt viktigt även för att avstyra affärer med tok!Jag var tvungen att googla.
Kunden från helvetet har alltså skuttat runt 300 mil på kort tid i en side-by-side och vill ha sina pengar tillbaka eftersom han inte kunnat använda maskinen som tänkt...?
Vad hade han planerat? Åka jorden runt på tid?
Jag har också läst företagets text en gång till, och det är uppenbart att man hade problem med kassaflödet redan innan. Man ser en möjlighet att få in cash genom att sälja en demomaskin och går ned i limbo för att ladda den med alla de tillbehör kunden önskar.
Någonstans här blir säljaren förblindad av halmstråchansen att rätta till likviditeten och glömmer en viktig grej:
Sälja är viktigt. Att sälja till rätt person är viktigare ändå.
På krogen och i radhusområdet heter det:
"Don't stick your dick in crazy" och överfört till säljarverksamhet så handlar det om att inte sälja vadsomhelst till vemsomhelst. Det är nivån man ser på de ambulerande marknaderna runt om i landet. "...och inte nog med det! Du får även med yada yada yada..."
Att sälja från en och samma plats, bygga upp en trogen kundstock och överleva handlar däremot ibland om att inte sälja.
Inte sälja till varje pris, inte sälja just den prylen till just den kunden.
Lätt att säga nu efteråt, 25 mil bort.
Men ändå. Riktigt framgångsrika säljare vet när man skall vila på hanen eller rent av backa bort från en kiss i byxan-affär som kommer generera mer elände efteråt än något annat.
Att avstå ett sälj är något man kan kosta på sig när staplarna är på rätt sida linjen och allt går bra. Det är lätt att se att Carlssons Motor inte hade den möjligheten.
Trist. Jag lider med den som satsat tid, pengar och engagemang i att försöka bygga upp något i en värld där många fler verkar besjälade av att riva ner.
Tyvärr så finns det ju de, som inte lyssnar på reson, utan stirrar blindt i plånboken och tänker med röven...Du beskriver exakt den strategin som jag använder mig av. Att vara väldigt lyhörd för kundens önskemål är väldigt viktigt även för att avstyra affärer med tok!
Vilket blir allt vanligare verkar det som.Tyvärr så finns det ju de, som inte lyssnar på reson, utan stirrar blindt i plånboken och tänker med röven...
-Hej vilken olja ska jag ha till min R6'a?Vilket blir allt vanligare verkar det som.
Tänker bara på hur mycket tid man kan lägga på att hitta en passande olja baserat på "lägsta pris"![]()
Vilket blir allt vanligare verkar det som.
Tänker bara på hur mycket tid man kan lägga på att hitta en passande olja baserat på "lägsta pris"![]()
![]() |
MV Agusta återgår till 100% eget ägande
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
MV Agusta åter självständigt
MV Agusta Motor S.p.A. till... |
![]() |
Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra
Att köra motorcykel handlar... |
![]() |
Nya europeiska riktlinjer ska höja kvaliteten på avancerad MC-utbildning
I samband med MotoGP-racing... |