Carlssons Motor i konkurs

Hur kan en tråd om ett för mig helt okänt företag bli så stor?
Detta företag är vål inte rikstäckande?
 
Hur kan en tråd om ett för mig helt okänt företag bli så stor?
Detta företag är vål inte rikstäckande?
Nej det är en blygsam firma i Karlstad eller var - varit in där nån gång men det var väldigt dålig rörelse på säljarna då , lämnade aldrig skrivborden så jag var inte långvarig i butiken för vill man sälja får man visa lite intresse
Tråden har ”lite” annat innehåll också 😉
 
Vilken skräll att fordonet som orsakat kk är kinaskit. Tydligen en Segway Fugleman UT10 X.


Jag var tvungen att googla.
Kunden från helvetet har alltså skuttat runt 300 mil på kort tid i en side-by-side och vill ha sina pengar tillbaka eftersom han inte kunnat använda maskinen som tänkt...?

Vad hade han planerat? Åka jorden runt på tid?

Jag har också läst företagets text en gång till, och det är uppenbart att man hade problem med kassaflödet redan innan. Man ser en möjlighet att få in cash genom att sälja en demomaskin och går ned i limbo för att ladda den med alla de tillbehör kunden önskar.

Någonstans här blir säljaren förblindad av halmstråchansen att rätta till likviditeten och glömmer en viktig grej:

Sälja är viktigt. Att sälja till rätt person är viktigare ändå.

På krogen och i radhusområdet heter det:
"Don't stick your dick in crazy" och överfört till säljarverksamhet så handlar det om att inte sälja vadsomhelst till vemsomhelst. Det är nivån man ser på de ambulerande marknaderna runt om i landet. "...och inte nog med det! Du får även med yada yada yada..."

Att sälja från en och samma plats, bygga upp en trogen kundstock och överleva handlar däremot ibland om att inte sälja.

Inte sälja till varje pris, inte sälja just den prylen till just den kunden.

Lätt att säga nu efteråt, 25 mil bort.
Men ändå. Riktigt framgångsrika säljare vet när man skall vila på hanen eller rent av backa bort från en kiss i byxan-affär som kommer generera mer elände efteråt än något annat.

Att avstå ett sälj är något man kan kosta på sig när staplarna är på rätt sida linjen och allt går bra. Det är lätt att se att Carlssons Motor inte hade den möjligheten.

Trist. Jag lider med den som satsat tid, pengar och engagemang i att försöka bygga upp något i en värld där många fler verkar besjälade av att riva ner.
 
Jag var tvungen att googla.
Kunden från helvetet har alltså skuttat runt 300 mil på kort tid i en side-by-side och vill ha sina pengar tillbaka eftersom han inte kunnat använda maskinen som tänkt...?

Vad hade han planerat? Åka jorden runt på tid?

Jag har också läst företagets text en gång till, och det är uppenbart att man hade problem med kassaflödet redan innan. Man ser en möjlighet att få in cash genom att sälja en demomaskin och går ned i limbo för att ladda den med alla de tillbehör kunden önskar.

Någonstans här blir säljaren förblindad av halmstråchansen att rätta till likviditeten och glömmer en viktig grej:

Sälja är viktigt. Att sälja till rätt person är viktigare ändå.

På krogen och i radhusområdet heter det:
"Don't stick your dick in crazy" och överfört till säljarverksamhet så handlar det om att inte sälja vadsomhelst till vemsomhelst. Det är nivån man ser på de ambulerande marknaderna runt om i landet. "...och inte nog med det! Du får även med yada yada yada..."

Att sälja från en och samma plats, bygga upp en trogen kundstock och överleva handlar däremot ibland om att inte sälja.

Inte sälja till varje pris, inte sälja just den prylen till just den kunden.

Lätt att säga nu efteråt, 25 mil bort.
Men ändå. Riktigt framgångsrika säljare vet när man skall vila på hanen eller rent av backa bort från en kiss i byxan-affär som kommer generera mer elände efteråt än något annat.

Att avstå ett sälj är något man kan kosta på sig när staplarna är på rätt sida linjen och allt går bra. Det är lätt att se att Carlssons Motor inte hade den möjligheten.

Trist. Jag lider med den som satsat tid, pengar och engagemang i att försöka bygga upp något i en värld där många fler verkar besjälade av att riva ner.
Du beskriver exakt den strategin som jag använder mig av. Att vara väldigt lyhörd för kundens önskemål är väldigt viktigt även för att avstyra affärer med tok!
 
Du beskriver exakt den strategin som jag använder mig av. Att vara väldigt lyhörd för kundens önskemål är väldigt viktigt även för att avstyra affärer med tok!
Tyvärr så finns det ju de, som inte lyssnar på reson, utan stirrar blindt i plånboken och tänker med röven...
 
Vilket blir allt vanligare verkar det som.
Tänker bara på hur mycket tid man kan lägga på att hitta en passande olja baserat på "lägsta pris" :va
-Hej vilken olja ska jag ha till min R6'a?
-Här, 10w40, 300v
-Vad kostar den?
-600kr
-Men den där så, den kostar ju bara 300...?
-Det är tvåtaktsolja...
-Det fungerar säkert bra, eller?
-Ööööh...
-Bra, då tar jag den, tack!
 
Back
Top