Carlsbergreklam, hur?

HanneZ

Avställd
Gick med
6 Apr 2005
Hoj
R1 -05, XJ -97
Har ni sett carlsbergreklamen där en kille ska hyra ett rum o allt är typ superbra? När dom visar honom rummet så ser man typ att det är vatten som är avbildat på väggen med vågor. Nån som har sett detta någon annanstans? Hur gör man det? Nån lampa o ett litet kar med inbyggd vågmaskin? :gnissla

HanneZ skrev:
2667868 Har ni sett carlsbergreklamen där en kille ska hyra ett rum o allt är typ superbra? När dom visar honom rummet så ser man typ att det är vatten som är avbildat på väggen med vågor. Nån som har sett detta någon annanstans? Hur gör man det? Nån lampa o ett litet kar med inbyggd vågmaskin? :gnissla

En projektor som lyser genom en vickande glasbalja med blåfärgad olja.

Brukar säljas där dom säljer disco tillbehör. (typ spotar, spegelbollar, rökmaskiner och såna grejor)

GuW skrev:
2667893 En projektor som lyser genom en vickande glasbalja med blåfärgad olja.

Brukar säljas där dom säljer disco tillbehör. (typ spotar, spegelbollar, rökmaskiner och såna grejor)
Fräääänt, du vet inget ställe på nätet?

HanneZ skrev:
2667921 Fräääänt, du vet inget ställe på nätet?

Ljudia hette stället jag köpte mina grejor hos, men BRL har väl såt oxo.
Det är 20 år sedan jag hade discoboll i taket, så mina kunskaper i ämnet är något föråldrde.

Förövrigt kom jag just på att baljan med olja var ofärgad, man satte färgfilter framför spoten/projjen, eller ännu bättre en färgfilterväxlare så man får olika färger.

GuW skrev:
2667929 Ljudia hette stället jag köpte mina grejor hos, men BRL har väl såt oxo.
Det är 20 år sedan jag hade discoboll i taket, så mina kunskaper i ämnet är något föråldrde.

Förövrigt kom jag just på att baljan med olja var ofärgad, man satte färgfilter framför spoten/projjen, eller ännu bättre en färgfilterväxlare så man får olika färger.
Ok, så en sån där discolampa som inte rör på sig med ett filter + en balja med nån manick till som får den o guppa? Måste man bygga själv lr finns de nåt klart? :) Ska baljan va i glas? Plast?

http://www.totalljud.se/prod_show.asp?ID=2045&SesNom=968552232
Funkar en sån kanske? Eller måste man göra det "på riktigt".

Last edited:
HanneZ skrev:
2667937http://www.totalljud.se/prod_show.asp?ID=2045&SesNom=968552232
Funkar en sån kanske? Eller måste man göra det "på riktigt".
Kollade du på filmen?
http://www.totalljud.se/film/waterwave.MOV

GuW: Jag tror det är ca fem år sedan Bilradiolagret slutade sälja discogrejjer. :)

Nu är Ljudia, Totalljud och Boströms några av de största. Dessutom så har Jam och Musikbörsen en del prylar. Förutom dessa så finns det såklart även en massa lokala, mindre, firmor som också kränger dj-grejjer.

Esquire skrev:
2668011 Kollade du på filmen?
http://www.totalljud.se/film/waterwave.MOV

GuW: Jag tror det är ca fem år sedan Bilradiolagret slutade sälja discogrejjer. :)

Nu är Ljudia, Totalljud och Boströms några av de största. Dessutom så har Jam och Musikbörsen en del prylar. Förutom dessa så finns det såklart även en massa lokala, mindre, firmor som också kränger dj-grejjer.
Japp, såg filmen. Det såg som en poolbotten typ. Inte riktigt den effekten jag vill ha.

jag gjorde en sån själv en gång, hade en låg glas-låda, alltså typ som en ugnsform, fast större. Satte in en liten tyst akvarie-pump, en stark spotlight undertill och vanligt vatten med massa röd karamellfärg.

Vart huur cool som helst! jag gömde den snyggt i ett hör bakom fotölj

:)

morecore skrev:
2668230 jag gjorde en sån själv en gång, hade en låg glas-låda, alltså typ som en ugnsform, fast större. Satte in en liten tyst akvarie-pump, en stark spotlight undertill och vanligt vatten med massa röd karamellfärg.

Om den va cool varför gömde du den? ;) :tungan

morecore skrev:
2668230 jag gjorde en sån själv en gång, hade en låg glas-låda, alltså typ som en ugnsform, fast större. Satte in en liten tyst akvarie-pump, en stark spotlight undertill och vanligt vatten med massa röd karamellfärg.

Detta låter intressant. Fast det känns lite vanskligt o ha nåt helt öppet. Hur mycket kostar en riktigt stark spot? Du har inga bilder på bygget? :)

HanneZ skrev:
2668434 Detta låter intressant. Fast det känns lite vanskligt o ha nåt helt öppet. Hur mycket kostar en riktigt stark spot? Du har inga bilder på bygget? :)
spotlight är inte så dyra, säljes styckvis på elaffärer o järnhandel.
Jag hade vanligt vatten så det var lättare för ljuset att tränga igenom. Så nån superlampa behövs nog inte.

Detta bygge gjordes innan digitalkameran fanns så tyvärr inga bilder (är man först med en grej så är man ;) :) )

morecore skrev:
2668486 spotlight är inte så dyra, säljes styckvis på elaffärer o järnhandel.
Jag hade vanligt vatten så det var lättare för ljuset att tränga igenom. Så nån superlampa behövs nog inte.

Detta bygge gjordes innan digitalkameran fanns så tyvärr inga bilder (är man först med en grej så är man ;) :) )
Ok, då får man la prova med några ikea-spotar. Detta blir julprojekt :)

HanneZ skrev:
2668495 Ok, då får man la prova med några ikea-spotar. Detta blir julprojekt :)
Nått sånt här hade jag nog gjort den om jag skulle få för mig det.
Man kanske får flytta runt akvariepumpen lite om den är för svag.
Good luck ;)

Bifogat

• namnlös.JPG
    namnlös.JPG
    44.4 KB · Visningar: 68
morecore skrev:
2668845 Nått sånt här hade jag nog gjort den om jag skulle få för mig det.
Man kanske får flytta runt akvariepumpen lite om den är för svag.
Good luck ;)
Ahh, tack. Måste spotsen va så nära plexit? Jag hade tänkt göra den lite högre så det va ett litet mellanrum mellan plexit o spoten.

HanneZ skrev:
2668873 Ahh, tack. Måste spotsen va så nära plexit? Jag hade tänkt göra den lite högre så det va ett litet mellanrum mellan plexit o spoten.
det är ju det jag inte vet, beroende på hur mkt ljus som släpps in. man får nog testa lite, att börja med 2cm mellanrumm eller nått, för att se om det lyser upp starkt nog...

Ett tips till er som tänkt beställa. Köp till en lampa direkt. Min lampa dog efter ca 10 timmars användande. Jag pratade med en snubbe på Totalljud som förklarade att lampan som medföljer bara är skit och att de rekomenderar att man köper till en lampa. Han var iof bussig och bjöd på frakten eftersom de inte sagt något till mig. :tummenupp

Nyheter
Yamaha R7-vinnarens rapport: ”Ett riktigt monster på kurviga landsvägar!”

På MC-mässan i vintras anor...

Nisse Hedlund bortgången

Den legendariske motorkonst...

En dag på dragstrippen

Efter att ha varit aktiv so...

Steve McQueens Scott Squirrel till salu

Detta Scott Flying Squirrel...

Dags för Strängnäs Bike Show!

Sista lördagen i augusti är...

Bikeweekend på Kjula denna helg