Allvarligt talat. Att du köper en hoj med slitet framdäck kan du ju knappast klandra någon annan än dig själv för.
Hur långt innan du köpte hojen hade dom testat den? Vad är det för "inställningar" du pratar om? I motorn eller? Om det är så illa att motorn håller på att rasa så hörs det oavsett om man är amatör eller inte... (edit) Fast självklart (!) så ska den vara rätt inställd eller åtminstone ha fått påpekat att den inte är det om den har varit inne på test!!
När det gäller bakdäcket, kan det inte vara så att den förra ägaren tappat en balansvikt så att det är obalans i bakdäcket?
(edit) Jag tror inte att du kan göra så mycket annat än att släppa det här och åtgärda felen.
Hur långt innan du köpte hojen hade dom testat den? Vad är det för "inställningar" du pratar om? I motorn eller? Om det är så illa att motorn håller på att rasa så hörs det oavsett om man är amatör eller inte... (edit) Fast självklart (!) så ska den vara rätt inställd eller åtminstone ha fått påpekat att den inte är det om den har varit inne på test!!
När det gäller bakdäcket, kan det inte vara så att den förra ägaren tappat en balansvikt så att det är obalans i bakdäcket?
(edit) Jag tror inte att du kan göra så mycket annat än att släppa det här och åtgärda felen.
Last edited:

men vad ska jag testa hojen för om de ändå inte kollar däcken utan bara kryssar i ok inga anmärkningar på däck på testprotokollet?
Det Du har för argument är ju faktiskt inget annat än lösryckta påståenden och spekulationer. Det enda vi som läsare på forumet har att utgå från är ju ensidiga anklagelser, vem här vet hur det egentligen ligger till? Den juridiska aspekten är ju glasklar: du har inte ett rätt. Den moraliska aspekten är ju upp till var och en att fundera över. Detta gäller så länge Du inte har fakta på bordet!